نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تبلت سامسونگ اندروید همچنان خاموش می شود؟

وقتی تبلت سامسونگ خود را در دست می گیرید و بدون دلیل خاصی خاموش می شود، می تواند واقعا گیج کننده باشد. شما مطمئن هستید که باتری شارژ شده و هیچ کس دیگری آن را خاموش نکرده است، پس چگونه خاموش شده است؟ اگر تلفن شما مدام به طور تصادفی خاموش می شود، ممکن است مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری باشد. با این حال، در بیشتر موارد، می توانید به راحتی خودتان آن را تعمیر کنید. در این پست روش های ساده ای را برای رفع خاموش شدن خودکار تبلت سامسونگ به شما نشان می دهیم.

مسائل سخت افزاری

معمولاً زمانی که تلفن اندرویدی شما مدام خاموش می شود، مشکل سخت افزاری است اما وقتی دوباره آن را روشن می کنید، خوب کار می کند. بیایید ببینیم چگونه می توانید مشکلات سخت افزاری را که باعث خاموش شدن تصادفی تلفن شما می شود، برطرف کنید.

آیا باتری به درستی جا می شود؟

شایع‌ترین دلیل خاموش شدن خودکار تلفن این است که باتری به درستی جا نمی‌شود. با فرسودگی، اندازه باتری یا فضای آن ممکن است در طول زمان کمی تغییر کند. این باعث می‌شود که باتری کمی شل شود و زمانی که تبلت سامسونگ خود را تکان می‌دهید یا تکان می‌دهید، از رابط‌های تلفن جدا می‌شود.

برای تایید این مشکل، تبلت سامسونگ خود را روشن کنید و آن را به آرامی تکان دهید. اگر با این کار آن را خاموش نکردید، تبلت سامسونگ خود را در یک دست بگیرید و به آرامی پشت آن را به کف دست دیگر خود بکوبید. مطمئن شوید که طرف باتری به کف دست شما ضربه می زند تا به باتری فشار بیاورد. اگر تلفن خاموش شد، وقت آن است که باتری شل شده را تعمیر کنید.

راه حل نسبتا ساده است. یک تکه کاغذ کوچک بردارید و آن را در نوارهای مربعی تا کنید تا کمی ضخیم شود. اکنون این کاغذ را در انتهای پایین باتری در مقابل کانکتورها قرار دهید. شما باید با توجه به فضای شلی که باعث ایجاد مشکل شده است قضاوت کنید که چقدر کاغذ ضخیم باید بسازید.

اگر با این کار مشکل برطرف نشد، ممکن است مشکل از شل شدن قاب پشتی تبلت سامسونگ باشد. در چنین حالتی، همان کاغذ را در پشت باتری (بین باتری و درب پشتی) قرار دهید و سپس درب پشت را قرار دهید. اگر بتوانید فضا را به اندازه کافی تنگ کنید، باید مشکل را برطرف کنید.

باتری معیوب

همچنین این احتمال وجود دارد که باتری شما آسیب ببیند و جریان نامناسب منجر به خاموش شدن خودکار تلفن شود. خوشبختانه، مشاهده وضعیت باتری تقریباً در هر تلفن اندرویدی با استفاده از کد شماره گیری مخفی بسیار آسان است.

برنامه شماره گیر تماس اندروید خود را باز کنید و این کد *#*#۴۶۳۶#*#* را وارد کنید. بلافاصله به صفحه جزئیات تلفن منتقل می شوید، روی “اطلاعات باتری” در اینجا ضربه بزنید. در اطلاعات باتری، مطمئن شوید که “سلامت باتری” “خوب” باشد. اگر غیر از این باشد، باید باتری را تعویض کنید تا از خاموش شدن خودکار تبلت سامسونگ اندرویدی خود جلوگیری کنید. اگر این کد کار نمی کند، می توانید از برنامه AccuBattery Android نیز برای مشاهده وضعیت باتری استفاده کنید. این برنامه می تواند وضعیت باتری را نشان دهد و همچنین به افزایش عمر آن کمک کند.

گرم شدن تبلت سامسونگ اندروید

علاوه بر این، اگر تلفن اندرویدی شما بیش از حد گرم می شود، ممکن است علت خاموش شدن تصادفی باشد. هنگامی که تلفن به حدی گرم می شود که می تواند به قطعات آسیب برساند، به طور خودکار خاموش می شود. حتی اگر از تلفن استفاده نمی کنید و فقط در حال خوابیدن است، این اتفاق می افتد.

راه‌حل‌های زیادی برای مشکل گرمایش اندروید وجود دارد و می‌توانید برای رفع این مشکل، راهنمای گسترده من برای رفع گرمایش تبلت سامسونگ اندرویدی را دنبال کنید.

قاب تبلت سامسونگ را بردارید

یک قاب تلفن بزرگ یا قاب تبلت سامسونگ که قاب پشتی تبلت سامسونگ شما را با قاب خودش جایگزین می‌کند نیز می‌تواند منجر به شل شدن فضای باتری شود. اگر از چنین قاب تبلت سامسونگ استفاده می کنید، پس از تبلت سامسونگ بدون آن استفاده کنید تا ببینید آیا مشکل را برطرف می کند یا خیر.

دکمه پاور گیر کرده

همچنین این احتمال وجود دارد که دکمه پاور تبلت سامسونگ شما گیر کرده یا دچار مشکل شده و تبلت سامسونگ را خاموش کند. دکمه پاور را چند بار فشار دهید و مطمئن شوید که به خوبی کار می کند. دکمه هنگام فشار دادن باید صاف باشد و همچنین هنگام رها کردن بلافاصله بیرون بیاید. اگر دکمه داخل آن گیر کرده است، می توانید از موچین یا چیزی شبیه به آن برای بیرون کشیدن آن استفاده کنید.

مسائل نرم افزاری

اگر مشکلی از لحاظ سخت افزاری وجود ندارد، ممکن است مشکل از نرم افزار تبلت سامسونگ اندرویدی شما باشد. در زیر چند راه حل برای حل مشکلات نرم افزاری که باعث خاموش شدن تصادفی اندروید شما می شوند آورده شده است.

بوت شدن در حالت ایمن و حذف برنامه های سرکش

برای اطمینان از اینکه مشکل از نرم افزار تبلت سامسونگ است، باید تبلت سامسونگ خود را در حالت Safe Mode بوت کنید. همانند رایانه‌های شخصی، تلفن‌های اندرویدی نیز دارای حالت ایمن هستند که به آن اجازه می‌دهد با کمترین برنامه‌های سیستمی و بدون برنامه‌های شخص ثالث بوت شود. در حالت Safe Mode، یک برنامه سرکش یا یک ویروس اثر نمی گذارد، بنابراین به شما امکان می دهد مشکل را پیدا کنید.

فرآیند بوت شدن در حالت ایمن از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت است. رایج ترین راه این است که دکمه پاور را نگه دارید تا منوی پاور را بیاورید و روی دکمه «خاموش خاموش» ضربه بزنید و نگه دارید تا زمانی که اعلان «بوت در حالت ایمن» ظاهر شود. با تایید این درخواست، تبلت سامسونگ در حالت ایمن راه اندازی مجدد می شود. نگه داشتن دکمه کاهش صدا در حین روشن شدن تلفن می تواند حالت ایمن را نیز باز کند، که وقتی تبلت سامسونگ اصلا روشن نمی شود خوب است. اگر این برای شما کار نمی کند، برای دریافت پاسخ، روش راه اندازی دستگاه خاص خود را در حالت Safe Mode به صورت آنلاین جستجو کنید.

پس از وارد شدن به حالت Safe Mode، بررسی کنید که آیا تلفن به طور تصادفی خاموش می شود یا خیر. اگر مشکل برطرف شد، پس باید یک برنامه سرکش اضافه شده جدید باشد که باعث این مشکل شده است. در حالی که هنوز در حالت ایمن هستید، به بخش برنامه ها در تنظیمات تلفن خود بروید و همه برنامه های جدید اضافه شده را حذف نصب کنید. مطمئن شوید که همه برنامه‌هایی را که پس از آن مشکل خاموش شدن تصادفی ایجاد شد، حذف کنید.

حالا تبلت سامسونگ اندرویدی خود را ریستارت کنید تا به حالت عادی برگردید و ببینید آیا مشکل پابرجاست یا خیر.

https://service-samsung.ir/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%aa%d8%a8%d9%84%d8%aa/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 16 =