نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه طولانی کردن عمر باتری لپ تاپ

 

دنیای کامپیوتر هنوز شاهد باتری های لپ تاپی است که می توانند بیش از۲۴ ساعت بدون کمک و با یک بار شارژ کار کنند. زمان دقیق تخلیه کامل باتری لپ تاپ با توجه به چندین عامل از یک سازنده تا سازنده دیگر متفاوت است. لپ تاپ ها مخصوصا در سفر بسیار مفید هستند. با اینحال، تخلیه باتری لپ تاپ در زمان سفر بسیار ناامید کننده است.

بطور متوسط باتری لپ تاپ از ۱.۵ ساعت تا ۲ ساعت است. این رقم مورد بحث است زیرا تولیدکنندگان لپ تاپ در مورد اینکه متوسط عمر باتری دقیقا چقدر است اطلاعی ندارند. با اینوجود، اگر شما قصد استفاده از لپ تاپ به دور از منبع برق خارجی بیش از ۲۴ ساعت را دارید، پس احتمالا ممکن است شارژر لپ تاپ خارجی اپل ار بررسی می کنید (اگر MAC دارید). شارژر لپ تاپ بیش از ۳۲ ساعت توان خارجی و قابلیت شارژ را برای Mac فراهم می کند.

اپراتورهای هواپیما در تلاشند تا خروجی های برقی را برای اتصالات رایانه ای فراهم کنند. شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی، SAS، اولین شرکتی بود که این خدمات را برای تقریبا ۸۵% صندلی ها در کلاس تجاری فراهم کرد. روش دیگر برای بهره بردن از خدمات لپ تاپ، در صورت داشتن خودرو، استفاده از شارژر ماشین است. شارژر ماشین این امکان را می دهد تا باتری لپ تاپ را از برق خودرو خود خاموش کنید. این مورد برای افرادی که مسافت های طولانی را با خودروها می گذرانند یا تعطیلات را در وسایل نقلیه تفریحی می گذرانند بسیار مفید است.

برای ارائه بهترین نکات مرتبط با عمر طولانی باتری، باید ترفندهای مربوط به تست MobileMark 2007 مطرح شد. در این تست، فرض بر این است که هیچ صفحه وب در حال اجرا نیست، هیچ بازی ویدیویی انجام نشده، وای فای خاموش بوده، هیچ موسیقی و فیلمی وجود نداشته و میزان روشنایی به ۲۰% برسد. نکته طلایی اینست که از ویژگی های فوق در زمان بیشتری از باتری استفاده نمود. برای مثال، در زمان گوش دادن به موسیقی، می توان وای فای را خاموش کرده و روشنایی صفحه را نیز کم کرد.

برای افزایش عمر باتری لپ تاپ ، نکات زیر مفید خواهند بود:

  • همیشه باتری را در زمان اتصال به برق AC خارج کنید- باتری را ۲۴ ساعت هفته شارژ نکنید.
  • فقط برنامه هایی را اجرا کرده که نیاز دارید.
  • در صورت امکان از لپ تاپ در محیط تهویه مناسب استفاده کنید. محیط خنک عملکرد فن لپ تاپ را تغییر می دهد.
  • ابزارهای خارجی مانند فلش درایو USB، وب کم و … را قطع کنید.
  • باتری را زمانی که از لپ تاپ در بلندمدت استفاده نمی کنید خارج کنید. بهترین روش برای نگهداشتن باتری لیتیوم- یون به مدت طولانی اینست که آن را تا ۴۵% شارژ کنید. و سپس در کیسه ضدآب قرار داده و در بخچال بگذارید.
  • لپ تاپ را به منظور جلوگیری از ورود ذرات گرد و غبار بطور منظم تمیز کنید.
  • از محافظ صفحه استفاده نکنید.
  • مصرف برق را با استفاده از گزینه های مربوطه در نرم افزار لپ تاپ کاهش دهید.

توصیه می شود هر چند وقت یکبار باتری را به طور کامل تخلیه و شارژ کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − یازده =