دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پاک کردن داده ها و پاک کردن کش برای برنامه های اندروید به چه معناست؟ و چه زمانی باید آن را انجام دهید؟ اگر تا به حال به کشوی برنامه اندروید خود نگاه کرده باشید، احتمالاً متوجه شده اید که هر برنامه دو عمل دارد: پاک کردن کش و پاک کردن داده ها. همچنین چیزی به نام “پارتیشن کش” وجود دارد که با کش های جداگانه برنامه ها یکسان نیست. چرا همه اینها وجود دارد؟ چه تفاوت هایی دارند؟

پاک کردن داده ها در تبلت سامسونگ

مهمتر از همه، آیا زمانی که نیاز به آزاد کردن فضا در دستگاه اندرویدی خود دارید، می توان آنها را پاک کرد؟ به خواندن ادامه دهید تا همه چیزهایی را که باید درباره داده های برنامه اندروید، حافظه پنهان برنامه اندروید و نحوه پاک کردن پارتیشن کش سیستم بدانید، یاد بگیرید.

App Data در اندروید چیست؟

هنگامی که یک برنامه را نصب می کنید، چه از فروشگاه Google Play یا با بارگذاری جانبی یک APK شخص ثالث، فایل برنامه اجرایی، به همراه هر فایل کتابخانه زمان اجرا لازم، در فهرست /data/app سیستم ذخیره می شود. این دایرکتوری توسط کاوشگر فایل قابل دسترسی نیست مگر اینکه دستگاه خود را روت کنید.

هر برنامه نصب شده نیز دایرکتوری مخصوص به خود را برای داده های خصوصی دارد که در فهرست /data/data سیستم قرار دارد. این دایرکتوری نیز جز با روت کردن دستگاه شما غیر قابل دسترسی است.

همانطور که از برنامه های مختلف اندروید خود استفاده می کنید، تنظیمات و ورودی های خاصی در بین حافظه ذخیره می شوند. به عنوان مثال، ورود به یک برنامه و علامت زدن “مرا به خاطر بسپار” اطلاعات شما را در داده های خصوصی ذخیره می کند. داده ها همچنین مواردی مانند تنظیمات حساب، تنظیمات برگزیده برنامه و غیره را ذخیره می کنند.

برخی از برنامه ها (مانند Spotify) ممکن است داده های صوتی آفلاین را ذخیره کنند، در حالی که برخی دیگر (مانند Maps) ممکن است داده های نقشه آفلاین را ذخیره کنند. این می‌تواند فضای ذخیره‌سازی بسیار بیشتری را نسبت به آنچه انتظار داشتید اشغال کند، بنابراین دانستن نحوه پاک کردن داده‌های برنامه در صورتی که فضای ذخیره‌سازی شما کم شود می‌تواند مفید باشد.

چگونه داده های برنامه را در تبلت سامسونگ اندرویدی پاک کنیم؟

وقتی داده‌های برنامه را پاک می‌کنید، اساساً همه داده‌های خصوصی را که از زمان نصب و استفاده از آن ذخیره کرده است پاک می‌کنید. به عبارت دیگر، پاک کردن داده های برنامه، برنامه را به حالت اولیه بازنشانی می کند.

برای پاک کردن داده های برنامه برای یک برنامه خاص Android:

  • تنظیمات را باز کنید.
  • به Apps بروید.
  • روی برنامه ای که می خواهید پاک شود ضربه بزنید.
  • روی Storage ضربه بزنید.
  • بر روی Clear Data ضربه بزنید.

. App Cache در اندروید چیست؟

به طور کلی، کش نوعی ذخیره‌سازی خاص است که فایل‌ها و داده‌هایی که اغلب به آنها دسترسی دارند را در خود نگه می‌دارد. هدف از کش این است که دسترسی آینده به آن فایل‌ها و داده‌ها را سریع‌تر کند، زیرا ذخیره‌سازی کش برای بارگذاری سریع بهینه شده است. نکته منفی این است که حافظه نهان محدود است و فضای دستگاه شما را اشغال می کند.

همانطور که از یک برنامه Android استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد به طور دوره ای داده ها را از اینترنت بکشید — به عنوان مثال، تصاویر. ممکن است یک برنامه به جای دانلود یک تصویر خاص هر بار که باید روی صفحه نمایش داده شود، آن تصویر را در حافظه پنهان برنامه ذخیره کند. دفعه بعد که باید آن را نمایش دهید بلافاصله در دسترس است، به علاوه در پهنای باند صرفه جویی می کنید.

نحوه پاک کردن کش برنامه در تبلت سامسونگ های اندرویدی

گاهی اوقات داده‌های ذخیره‌شده در حافظه پنهان ممکن است با داده‌هایی که واقعاً باید باشند، هماهنگ نباشد، که می‌تواند منجر به اطلاعات قدیمی شود. در موارد دیگر، حافظه پنهان ممکن است با داده های بیش از حد پر شود، که می تواند عملکرد برنامه را کاهش دهد. هنگامی که این اتفاق می افتد، می تواند به پاک کردن حافظه پنهان یک برنامه کمک کند.

داده‌های حافظه پنهان موقتی هستند، بنابراین هیچ آسیب یا خطری در پاک کردن داده‌های حافظه پنهان برنامه وجود ندارد. برای پاک کردن کش برای یک برنامه خاص اندروید، همان مراحل بالا را دنبال کنید و سپس به جای پاک کردن داده، پاک کردن کش را انتخاب کنید.

  • تنظیمات را باز کنید.
  • به Apps بروید.
  • روی برنامه ای که می خواهید پاک شود ضربه بزنید.
  • روی Storage ضربه بزنید.
  • روی Clear Cache ضربه بزنید.

پارتیشن کش سیستم در اندروید چیست؟

در اندروید، پارتیشن کش سیستم جایی است که فایل های موقت سیستم ذخیره می شوند. پارتیشن کش سیستم در دایرکتوری cache / قرار دارد که از کش های جداگانه برنامه جدا است و بدون روت کردن دستگاه اندرویدی شما غیرقابل دسترسی است.

چه نوع داده ای در پارتیشن کش سیستم ذخیره می شود؟

قبل از اندروید ۷.۰ نوقا، به‌روزرسانی‌های سیستم دانلود و در حافظه پنهان سیستم ذخیره می‌شدند و پس از راه‌اندازی مجدد اعمال می‌شدند. با شروع اندروید ۷.۰ نوقا، یک سیستم به روز رسانی بدون درز جدید معرفی شد که دیگر از کش سیستم برای به روز رسانی سیستم استفاده نمی کند.

اگر هنوز از دستگاه قدیمی‌تری استفاده می‌کنید که با سیستم به‌روزرسانی یکپارچه راه‌اندازی نشده است، هرگز نمی‌تواند از آن استفاده کند حتی اگر در نهایت به نسخه جدیدتر Android به‌روزرسانی کنید.

آزاد کردن فضای بیشتر در دستگاه Android شما

با وجود داده‌های زیادی که امروزه در تبلت سامسونگ ما ذخیره می‌شود، احساس می‌کنیم که در یک نبرد دائمی برای آزاد کردن فضای ذخیره‌سازی هستید. برنامه‌های مختلفی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند تا از مشخصات تبلت سامسونگ خود مطلع باشید، و پاک کردن حافظه پنهان تبلت سامسونگ به‌طور منظم باعث می‌شود که برنامه‌ها فضای بیشتری از نیاز خود را اشغال نکنند.

https://service-samsung.ir/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%aa%d8%a8%d9%84%d8%aa/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − یک =