دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

درب یخچال شما در طول سال ها بارها باز می شود. این فشاری بر روی مهر و موم درب (که واشر نیز نامیده می شود) وارد می کند، که برای ایجاد یک محیط دربسته باید در شکل کامل باقی بماند. در اینجا نحوه تشخیص خرابی واشر شما آمده است – و در مورد آن چه کاری می توانید انجام دهید.

خرابی درزگیر یخچال

علائم نقص درزبندی درب یخچال چیست؟

فضای داخلی گرم: اگر درب یخچال شما به درستی آب بندی نمی شود، واضح ترین علامت آن این است که داخل یخچال بیش از حد گرم می شود.

تراکم: اگر هوای گرم به داخل یخچال شما نفوذ کند، در نهایت با رطوبت بالا و تراکم داخل یخچال مواجه خواهید شد. این بدان معناست که لبنیات و محصولات تازه سریعتر فاسد می شوند، کار اضافی برای کندانسور انجام می شود، و حتی از تمام رطوبت اضافی نشت می کند.

یخچال دائما کار می کند: یخچال ها نیازی به کار مداوم ندارند. باید زمان هایی وجود داشته باشد که یخچال در دمای هدف یا کمتر از آن باشد و همه چیز ساکت شود. اگر یخچال شما دائما کار می کند، می تواند نشانه ای از این باشد که واشر اجازه می دهد هوای گرم داخل و هوای سرد خارج شود.

چگونه مهر و موم درب یخچال را آزمایش می کنید؟

با انجام یک بازرسی بصری ساده شروع کنید. به اطراف واشر یخچال و فریزر دقت کنید. شما به دنبال هر نقطه ای هستید که واشر کاملاً با درب یخچال یا واحد اصلی همسطح نباشد. کپک، خرده نان و سایر بقایای کوچک مواد غذایی می توانند برای خراب کردن مهر و موم هوا کافی باشند.

درب یخچال را روی یک اسکناس ۱ دلاری یا کاغذ کوچک ببندید و آن را بین واشر و یخچال قرار دهید. به آرامی کاغذ را بیرون بکشید. در حین انجام این کار باید کمی تنش احساس کنید. اگر نه، واشر ممکن است در این نقطه ضعیف یا شکسته باشد. این آزمایش را در تمام طول واشر تکرار کنید.

تشخیص برخی از ترک‌ها و شکاف‌ها ممکن است دشوار باشد، مگر اینکه به طور عملی انجام دهید. در را باز کنید و تمام لبه داخلی واشر را به دقت بررسی کنید، با انگشتان خود به آرامی واشر را باز کنید و به دنبال آسیب در چین ها بگردید.

چگونه درزگیر درب یخچال را تعمیر می کنید؟

اگر کثیفی یا زباله مانع از آب بندی صحیح درب یخچال شما می شود، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را به طور کامل (اما ملایم) تمیز کنید. از آب صابون گرم و یک پارچه ظرف نرم استفاده کنید تا واشر و سطحی که روی آن مهر و موم شده است را با دقت پاک کنید. مراقب باشید که چین‌های واشر را به آرامی باز کنید تا خرده‌های آن پاک شود.

اگر واشر ترک خورده، شکافته یا تاب خورده باشد، احتمالاً باید آن را تعویض کنید. (قطعات اصلی یخچال لوازم خانگی جنرال الکتریک را می توان به صورت آنلاین از طریق فروشگاه قطعات و لوازم جانبی ما سفارش داد.) برداشتن واشر قدیمی باید نسبتاً ساده باشد—احتمالاً با چند پیچ ​​مخفی به آن متصل شده است. اطمینان حاصل کنید که واشر جایگزین فرصت گرم شدن و شکل صحیح خود را پس از ارسال داشته است. نکته: واشر جدید را کمی با سشوار یا تفنگ حرارتی در دمای کم گرم کنید تا انعطاف پذیرتر شود.

چگونه یخچال سامسونگ خود را طولانی تر نگه داریم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + پانزده =