دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکارهای رفع خرابی مانیتور سامسونگ

اگر صفحه کامپیوتر شما روشن و خاموش می شود، می تواند نشان دهنده خرابی مانیتور سامسونگ باشد. با این حال، برخی از تنظیمات رایانه می توانند باعث چشمک زدن یا خاموش شدن مانیتور سامسونگ شوند.

رفع خطای روشن/ خاموش  شدن صفحه نمایش

ویندوز ۷ پس از مدت زمان مشخصی مانیتور سامسونگ را خاموش می کند و تنظیمات خاص صفحه می تواند یک فلش تکراری ایجاد کند. در صورت شل بودن اتصالات برق یا کابل داده، ممکن است صفحه روشن و خاموش شود.

مرحله ۱: استفاده از نماد باتری

روی نماد باتری موجود در سمت راست نوار وظیفه کلیک کنید. روی “More Power Options” کلیک کنید.

مرحله ۲: تنظیمات صفحه نمایش، راهکار رفع خرابی مانیتور

روی “انتخاب زمان خاموش کردن صفحه نمایش” کلیک کنید. منوهای کشویی کنار “خاموش کردن صفحه نمایش” را به “هرگز” تغییر دهید، سپس روی “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.

خرابی مانیتور

مرحله ۳: تنظیم وضوح صفحه

کلید آرم ویندوز را پایین نگه دارید، سپس “D” را فشار دهید تا به دسکتاپ بروید. روی میز کار راست کلیک کنید، سپس روی “وضوح صفحه” کلیک کنید. به این ترتیب خرابی مانیتور برطرف می شود.

مرحله ۴: فعالسازی تنظیمات پیشرفته

روی “تنظیمات پیشرفته” کلیک کنید. به برگه “Monitor” بروید و سپس نرخ بازخوانی را در محدوده ۷۲ هرتز تا ۸۵ هرتز انتخاب کنید. دوبار روی “OK” کلیک کنید.

مرحله ۵: بررسی کابل برق، راهکار رفع خرابی مانیتور

در صورت ادامه مشکل، دکمه روشن / خاموش را فشار دهید تا مانیتور سامسونگ خاموش شود. کابل برق متصل به پشت صفحه را بررسی کنید. اگر کابل برق شل است، اتصال را به شکاف برق پشت مانیتور سامسونگ فشار دهید تا با مقاومت مواجه شوید.

مرحله ۶: بررسی اتصالات مانیتور

تأیید کنید که سر دیگر کابل برق به طور کامل به پریز متصل است. اگر کابل برق به طور مطمئن به پریز و مانیتور سامسونگ متصل است، اما صفحه نمایش همچنان روشن و خاموش می شود، از کابل برق دیگری برای بررسی اینکه آیا مشکل مربوط به خود کابل است، استفاده کنید.

مرحله ۷: اتصال کابل پشت کامپیوتر و پشت مانیتور سامسونگ را بررسی کنید.

یک سر کابل ویدئو را به پشت مانیتور سامسونگ وصل کنید، سپس پیچ های انگشت شست را در جای خود محکم کنید. سر دیگر کابل ویدئو را به پشت کامپیوتر وصل کنید، سپس پیچ های انگشت شست را محکم کنید. در صورت ادامه مشکل کابل ویدئو را تعویض کنید.

مرحله ۸: بررسی چراغ نمایشگر

وقتی نمایشگر خاموش می شود چراغ نشانگر را بررسی کنید. اگر چراغ نشانگر سبز چشمک می زند یا کهربایی می درخشد، ممکن است مشکل از صفحه نمایش نباشد، بلکه از کامپیوتر باشد. هنگامی که مانیتور سامسونگ چشمک می زند، کابل ویدئو را جدا کنید. اگر پیامی مانند “هیچ سیگنالی پیدا نشد” روی صفحه ظاهر شود، ممکن است آداپتور ویدیو مقصر باشد. اگر چراغ نشانگر خاموش باشد، به احتمال زیاد مانیتور سامسونگ معیوب است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 12 =