نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تاثیر شارژ مداوم روی باتری لپ تاپ

جذابیت یک لپ تاپ سامسونگ قابلیت حمل و راحتی آن است که آن را برای کار در سفر و سفرهای کاری ایده آل می کند. لپ تاپ سامسونگ ها فقط به اندازه باتری های خود خوب هستند و مراقبت مناسب از باتری شما برای اطمینان از دوام و شارژ طولانی مدت آن ضروری است. ماندن دائمی لپ تاپ سامسونگ به برق وصل شده برای باتری شما مضر نیست، اما باید از عوامل دیگر مانند گرما مراقبت کنید تا از آسیب باتری جلوگیری کنید.

قابلیت های باتری لپ تاپ سامسونگ

اکثر لپ تاپ سامسونگ ها از باتری های لیتیوم یونی استفاده می کنند. برخلاف باتری های مبتنی بر نیکل، باتری های لیتیوم یونی از “اثر حافظه” رنج نمی برند، به این معنی که تخلیه و شارژ مجدد آنها بر عمر طولانی مدت باتری تأثیری نخواهد داشت.

هنگامی که باتری شما به طور کامل شارژ می شود، به سادگی شارژ آن متوقف می شود، بنابراین اتصال لپ تاپ سامسونگ به برق وصل شده مشکلی برای باتری شما ایجاد نمی کند.

باتری لپ تاپ

چرخه ها و کالیبراسیون

با باتری های لیتیوم یونی، بهتر است از تخلیه کامل آنها جلوگیری کرده و سپس آنها را با ظرفیت کامل شارژ کنید-این “چرخه عمیق” نامیده می شود و این فرایند فقط برای باتری های نیکل-کادمیوم و نیکل-فلز هیدرید مفید است. با این حال، شما باید یک بار در ماه یک بار چرخه عمیق را برای تنظیم مجدد باتری انجام دهید. این به مکانیک های نظارت بر باتری اجازه می دهد تا هنگام نمایش عمر و شارژ باتری دقیق بمانند.

حرارت

در حالی که دائماً لپ تاپ سامسونگ خود را وصل کرده اید برای سلامتی آن مضر نیست، گرمای بیش از حد قطعاً به مرور زمان به باتری آسیب می رساند. سطوح بالاتر گرما معمولاً هنگامی ایجاد می شود که برنامه های کاربردی پرقدرت مانند بازی ها را اجرا می کنید یا وقتی برنامه های زیادی به طور همزمان باز هستند.

هنگامی که رایانه شما داغ است و به برق متصل است، باتری را جدا کرده و در جای خنک نگه دارید تا از آسیب حرارتی جلوگیری شود.

مراقبت از باتری

برای انجام یک چرخه عمیق، ابتدا باتری خود را با ظرفیت کامل شارژ کنید، سپس بگذارید حدود دو ساعت بماند تا از فرآیند شارژ خنک شود. سیم برق را از برق بکشید، سپس تنظیمات صرفه جویی در مصرف برق رایانه خود را هنگامی که باتری شما به پنج درصد رسید، در حالت خواب زمستانی قرار دهید. هنگامی که کامپیوتر شما شروع به خواب زمستانی می کند، آن را حدود پنج ساعت بگذارید، سپس کابل برق را به برق وصل کرده و بگذارید دوباره بدون وقفه با حداکثر ظرفیت شارژ شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =