دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا قرارگیری تبلت سامسونگ در شارژ باعث خرابی می شود؟

شارژ تبلت سامسونگ و تلفن های هوشمند به بخش مهمی از زندگی روزمره تبدیل شده اند. ما بیشتر عمر خود را روی این دستگاه ها ذخیره کرده ایم و بیشتر روزها از آنها استفاده می کنیم.

تبلت سامسونگ ها، اگرچه بزرگتر هستند و بنابراین دارای باتری قوی تری در زیر گوشی های هوشمند هستند، اما در این مورد نیاز به شارژ مکرر دارند.

در گذشته، شارژ مداوم دستگاه ناسالم بود. امروزه دستگاه ها دارای بردهای داخلی هستند که از آنها در برابر شارژ بیش از حد، گرم شدن بیش از حد و یا افزایش ولتاژ محافظت می کند، بنابراین بهتر است همیشه تبلت سامسونگ را وصل کنید.

برخی از دستگاه ها سریعتر و برخی دیگر کندتر شارژ می شوند. افسانه های بی شماری در مورد شارژ دستگاه های شما وجود دارد. در این پست، من افسانه های مربوط به شارژ تبلت سامسونگ ها را بر هم می زنم، نحوه افزایش عمر باتری را توضیح می دهم و پاسخ سوال ابدی را خواهید یافت – آیا گذاشتن یک تبلت سامسونگ همیشه وصل است مشکلی ندارد؟

آیا می توان یک تبلت را همیشه وصل کرد؟

افسانه های مختلفی در مورد شارژ دستگاه های ما وجود دارد که بر اساس حقایق گذشته ساخته شده اند، اما همچنین تصورات غلط کلی وجود دارد.

شارژ بیش از حد اصطلاحی است که به عنوان بحث اصلی با چنین موضوعاتی استفاده می شود. اگر دستگاه را برای مدت طولانی به برق متصل کنید، همچنان از انرژی استفاده می کند که باعث آسیب به باتری می شود. حتی می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد و آتش سوزی شود.

این در واقع در گذشته اتفاق افتاده بود. به عنوان مثال، باتری های لیتیوم-یونی اگر بیش از حد روی شارژر باقی بمانند، بیش از حد گرم می شوند و برخی از آنها حتی مشتعل می شوند و از ظرفیت کاهش یافته باتری نمونه می گیرند.

با این حال، با تبلت های مدرن هیچ ترسی وجود ندارد. آنها با مدیریت قدرت بسیار هوشمندتر هستند و با شارژ شدن تبلت سامسونگ به تدریج مقدار جریان را کاهش می دهند. حتی برای باتری بدتر است که تبلت سامسونگ را قبل از ۸۰ درصد شارژ از شارژر خارج کند.

فناوری های باتری و شارژر به جایی رسیده است که باتری پس از مدتی متوقف می شود حتی اگر شارژر هنوز وصل باشد. فقط به اندازه انرژی مورد نیاز خود نیاز دارد.

با این حال، وضعیت درگاه شارژ کاملاً متفاوت است. سیم ها و کابل ها بسیار شکننده هستند و از آنها مراقبت می کنند. خوب است وقتی تبلت سامسونگ خود را با سیم متصل به برق شارژ می کنید، دست به کار نشوید. این باعث می شود فشار بر روی پورت شارژ کاهش یابد و یکپارچگی خود را حفظ کند.

آیا باید تبلت سامسونگ خود را هنگام شارژ خاموش کنم؟

دلیل خاصی وجود ندارد که هنگام شارژ تبلت سامسونگ خود را خاموش کنید. برخی از مردم می گویند وقتی تبلت سامسونگ شما خاموش می شود سریعتر شارژ می شود، اما این اشتباه است.

با این فرض که برنامه های پس زمینه، سیگنال های تلفن و بلوتوث به طور مداوم باتری را خالی می کنند، اگر تبلت سامسونگ خود را هنگام شارژ خاموش کنید، همه برنامه های پس زمینه و سایر ویژگی ها خاموش می شوند و تخلیه باتری متوقف می شود.

تبلت های سامسونگ جدید در حالت آماده به کار دارای الگوریتم صرفه جویی بالایی در باتری هستند بنابراین خاموش کردن تبلت سامسونگ هنگام شارژ هیچ تفاوتی نمی کند. من فکر می کنم خوب است که تبلت  های خود را دائما روشن بگذارید زیرا اینگونه طراحی شده اند تا از آنها استفاده شود.

مسئله دیگر گرم شدن بیش از حد است. ما از این واقعیت آگاه هستیم که باتری های لیتیوم یونی طرفداران درجه حرارت بالا نیستند و مردم می گویند که تبلت سامسونگ های آنها هنگام شارژ داغ می شوند. اگر آنها از آنها استفاده نمی کنند، بعید است که تبلت سامسونگ ها به دمای بحرانی برسند.

اگر تبلت سامسونگ خود را هنگام شارژ خاموش کنید، اعلان های مهم را به موقع دریافت نمی کنید زیرا دستگاه خاموش است.

هدف اصلی استفاده از دستگاه های تلفن همراه مانند تبلت سامسونگ این است که در هر مکان و هر زمان در دسترس باشید. خاموش کردن تبلت سامسونگ هنگام شارژ راحت و کاربر پسند نیست. خاموش و روشن کردن دستگاه باعث می شود فشار بیشتری به باتری وارد شود تا زمانی که روشن شود.

شارژ تبلت سامسونگ

آیا می توان یک تبلت را بیش از حد شارژ کرد؟

این رایج ترین شایعه ای است که به آن برخورد کرده ام. با شارژرهای سریع موجود نیازی به شارژ تبلت  برای مدت طولانی نیست. محبوب ترین کاری که بسیاری از مردم انجام می دهند این است که دستگاه های خود را یک شبه شارژ می کنند.

در گذشته، باتری تلفن های همراه و تبلت آنقدر هوشمند نبودند که بتوانند بطور کامل شارژ شده را تشخیص دهند و منبع تغذیه را نیز قطع نکردند. باتری های مدرن دیگر مشکل شارژ بیش از حد ندارند.

امروزه تبلت سامسونگ ها دارای قطع کننده مدار دیجیتال هستند. این بدان معناست که وقتی دستگاه تشخیص دهد که باتری در حال کار است، شارژ آن قطع می شود. شما می توانید تبلت سامسونگ خود را وصل نگه دارید حتی اگر کاملاً شارژ شده باشد و آسیبی نرساند.

اگر از تبلت سامسونگ خود هنگام شارژ استفاده می کنید، فقط تا ۱۰۰ درصد شارژ می شود و سپس متوقف می شود. نکته دیگری که باید در ذهن شما وجود داشته باشد چرخه های شارژ است.

شارژ صفر تا کامل ممکن است در گذشته خوب باشد، اما اکنون برعکس است. دلیل اصلی انواع مختلف باتری است. باتری های امروزی بیشتر لیتیوم یون هستند. یون لیتیوم شامل تعداد محدودی چرخه بار است.

به جای اینکه اجازه دهید باتری تبلت سامسونگ شما کاملاً از بین برود و سپس آن را کامل شارژ کنید، با چند بار شارژ کوچک آن را خاموش کنید.

بیشترین میزان شارژ برای طول عمر باتری های لیتیوم یونی این است که دستگاه را در حدود ۴۰ درصد ظرفیت باتری وصل کرده و حداقل تا ۸۰ درصد آن را شارژ کنید.

آیا استفاده از تبلت هنگام شارژ بد است؟

استفاده از میز هنگام اتصال به باتری آسیبی نمی رساند، اما ایده آل ترین حالت نیست. باتری ها گرما را دوست ندارند و دمای ایده آل آن حدود ۲۵ درجه سانتیگراد است. هم شارژر و هم استفاده از تبلت سامسونگ ممکن است باعث گرم شدن باتری شود و این چیزی است که باید از آن اجتناب کنید.

هنگام استفاده از تبلت سامسونگ هنگام برق رسانی، سعی کنید از باز کردن برنامه هایی که از برق زیادی استفاده می کنند خودداری کنید. این باعث می شود شارژر شما جریان بیشتری به تبلت سامسونگ شما برساند و می تواند روند گرمایش را شروع کند.

برنامه های مصرف برق باعث می شود GPU تبلت سامسونگ شما سخت تر کار کند و همچنین باعث گرم شدن تبلت سامسونگ شما شود.

محیط با دمای بالا باعث انفجار باتری تبلت سامسونگ شما یا موارد مشابه نمی شود، اما می تواند طول عمر باتری را کاهش دهد. ذکر این نکته ضروری است که اگر تبلت سامسونگ شما چند بار گرم شود، این اتفاق نمی افتد. اگر باتری برای مدت زمان بیشتری در معرض حرارت قرار گیرد، ظرفیت باتری آسیب دیده ایجاد می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =