نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اهمیت پخش زیرنویس در تلویزیون

نمایش زیرنویس در تلویزیون قابلیتی بوده که با هدف رفع مشکلات افراد کم شنوا و ناشنوا و همین طور مشکلات مشاهده زبان اصلی فیلم‌ها در سری جدید تلویزیون گنجانده شده است. یک سری تنظیمات برای هماهنگی زیرنویس در تلویزیون و مشاهده این امکانات در هنگام پخش فیلم وجود داشته که در انواع مدل‌های تلویزیون متفاوت است.

تنظیم زیرنویس تلویزیون سامسونگ و پخش زیرنویس در تلویزیون سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و گذراندن یک سری مراحل برای تنظیم این قابلیت در این مدل تلویزیون‌ها را ضرورت بخشیده است.

انجام این تنظیمات به دلیل اهمیت هماهنگ شدن زیرنویس از نظر زمانی با فایل ویدیویی، نحوه نمایش فیلم و پشتیبانی پخش‌کننده از حروف فارسی تا حدودی پیچیده است. در ادامه مطلب علاوه بر آموزش تنظیم زیرنویس تلویزیون سامسونگ به روش‌های رفع مشکل نمایش زیر نویس در تلویزیون اشاره خواهیم داشت.

مراحل تنظیم زیرنویس در تلویزیون سامسونگ

یکی از روش‌های تنظیم زیر نویس تلویزیون استفاده از بخش تنظیمات این قابلیت در برند‌های مختلف است. پخش زیر نویس در تلویزیون سامسونگ، سامسونگ، سونی، ایکس ویژن و مواردی از این قبیل با تنظیمات خاص گنجانده شده در تلویزیون به راحتی امکان پذیر است.

تغییر فونت زیرنویس در تلویزیون

در این بخش به مراحل تنظیم زیر نویس تلویزیون سامسونگ به صورت زیر اشاره خواهیم داشت:

  • دکمه‌ی Home را از روی ریموت کنترل انتخاب کنید.
  • از قسمت Settings به بخش Accessibility بروید.
  • گزینه‌یSubtitle را انتخاب کنید.
  • کلید Subtitle را روی حالت ON (روشن) قرار داده و تغییرات را اعمال کنید.

امکان تغییرات زبانی نوشته‌ها و زمانبدی آنها برای هماهنگی با فیلم در این بخش وجود دارد.

برخی مواقع تنظیم زیرنویس در تلویزیون سامسونگ با مشکلاتی مثل هماهنگ نبودن تصویر و زیرنویس یا برعکس شدن کلمات در زیر نویس همراه باشد. در این حالت با انجام یک سری تنظیمات یا استفاده از قابلیت‌های جانبی می‌توانید این مشکلات را برطرف کنید.

پخش زیرنویس در تلویزیون

زیرنویس در تلویزیون از سری قابلیت‌های جدیدی است که در نسل هوشمند این وسایل پرکاربرد تعبیه شده است. هماهنگ کردن زیر نویس با فیلم و تنظیم زیرنویس تلویزیون سامسونگ با انجام یک سری اقدامات و تنظیمات در دستگاه همراه است.

امکاناتی مثل زیرنویس در تلویزیون شرایط مشاهده یک فیلم خارجی با زبان اصلی فراهم کرده و اگر فردی مشکل شنوایی داشته با اجرای این قابلیت می‌تواند از دیدن فیلم لذت ببرد. تنظیم زیرنویس در تلویزیون سامسونگ همانند دیگر تلویزیون‌ها با گذراندن یک سری مراحل کلی همراه است.

تنظیم زمان زیرنویس در تلویزیون سامسونگ

یکی از پر تکرارترین مشکلاتی که در هنگام تنظیم زیرنویس در تلویزیون سامسونگ با آن مواجه می‌شویم، عدم تطابق پخش صدا با زیر نویس در اثر تداخل زمانی فرمت ویدئو و کد‌های نوشتاری است. اقدامات زیادی از تغییرات زمانبندی این قابلیت در سری‌های جدید تلویزیون سامسونگ گرفته تا ارائه یک سری نرم افزار برای رفع این مشکل صورت گرفته است.

اگر تنظیم زیرنویس در تلویزیون شما با مشکلات عدم هماهنگی پخش ویدیو و متن زیر نویس همراه بوده با یک سری روش‌های می‌توانید به رفع این مشکلات بپردازید. استفاده از نرم افزارهایی مثل چسباندن زیر نویس به فیلم و ذخیره مجدد آن از سری امکانات کاربردی ولی زمانبر است.

رفع مشکل زیرنویس در تلویزیون

یکی از رایج ترین روش‌های رفع مشکل زیر نویس تلویزیون سامسونگ و دیگر برندها استفاده از قابلیت چسباندن متن زیر نویس به فیلم در محیطی جداگانه است. علاوه بر آن می‌توانید فایل زیرنویس SRT را دانلود کرده و آن را توسط برنامه Notepad ویندوز اجرا کنید. سپس بدون ایجاد تغییری در محتوای فایل آن را Save As کنید.

مشکل زیرنویس در تلویزیون

در مرحله بعدی از بخش Encoding پنجره باز شده، گزینه Unicode را انتخاب کنید و فایل متنی را در مکان قرارگیری فایل ویدیویی ذخیره نمایید. سپس روی فایل جدید راست کلیک کرده و با گزینه Rename ، فرمت آن را از txt به srt تغییر دهید. در صورت انجام دقیق این مراحل مشکل زیرنویس تلویزیون تا حد زیادی برطرف می‌شود.

از دیگر مشکلات مواجه شده در تنظیم زیر نویس تلویزیون سامسونگ می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.

دلیل پخش نشدن زیرنویس فارسی در تلویزیون

از دلایل اصلی پخش نشدن زیر نویس فارسی پس از تنظیم زیر نویس در تلویزیون سامسونگ همانند دیگر برند‌ها مثل سامسونگ و سونی عدم پشتیبانی در زبان فارسی در تنظیمات این نمونه تلویزیون هاست.

رفع مشکل برعکس شدن زیر نویس در تلویزیون سامسونگ

یکی از مشکلاتی که پس از انجام تنظیم زیرنویس تلویزیون سامسونگ ممکن است با آن مواجه شوید، برعکس شدن متن زیر نویس است. برای رفع این مشکل بعد از پخش شدن فیلم وارد بخش تنظیمات تلویزیون شده و گزینه Set Video Play شده و گزینه Code Page را به Arabic تغییر دهید.

ناخوانا بودن زیرنویس در تلویزیون سامسونگ

پخش زیرنویس تلویزیون سامسونگ از سری قابلیت‌های پر کاربرد برای تقویت زبان، ترجمه فیلم، بهبود شرایط برای افراد کم شنوا و ناشنوا و مواردی از این قبیل می‌باشد. با یادگیری نحوه پخش زیر نویس در انواع تلویزیون سامسونگ و دیگر برند‌های تلویزیون از این قابلیت بهره‌مند شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =