نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فروش تلفن هوشمند روبه رکود است، و کاملا خوب می باشد

 

طبق تحقیقات موسسه تحقیقاتی گارتنر، فروش تلفن های هوشمند تا پایان سال ۲۰۱۹ در سراسر جهان ۲.۵ درصد کاهش خواهد یافت. در آمریکای شمالی، این رکود از سال ۲۰۱۸ به ۴.۴٪ رسید. طبق گارتنر، صاحبان تلفن دلیل زیادی برای بروزرسانی نمی بینند.

اکثر مطبوعات فناوری اخبار مربوط به کاهش دسته بندی فروش را به عنوان یک بحران کوچک برای سازندگان تلفن و سرمایه گذارانشان و بعضا نبوغ بودن خود می سازند. این قشرهای چند ملیتی ضعیف “همچنان با اوقات سخت روبرو هستند”، اما آینده به نظر روش می رسد.

اما چه چیزی باعث شده تا فروش تلفن های هوشمند جدید کم ارزش شود؟

حدود ۱.۴۶ میلیارد تلفن هوشمند در سال ۲۰۱۸ تولید شد، در حالی که ۱.۵۶ میلیارد فروخته شده است. اگر تولید کاهش یابد و با فروش کمتر مطابقت داشته باشد، پس این مورد می تواند بدین معنا باشد که ۳۸.۴۴ میلیون تلفن کمتر ساخته شود. و اگر تمام این تلفن ها به اندازه آیفون X بودند، پس حدود ۴۰۰ پوند از هر معدن استخراج شده، آب و سایر منابع ذخیره می شود، که در مجموع ۱۵ میلیارد پوند می باشد.

در گزارش گارتنر بیان شده است که در “بازارهای بالغ” مانند آمریکا، تلفن های هوشمند رده بالا “بیش از حد عرضه و تجاری شده اند.” در حالی که قیمت تلفن های پرچم دار همچنان در حال صعود است، اما هیچ ابزار جدید و تجربه قانع کننده ای برای ارتقاء آن وجود ندارد. به عبارت دیگر، اغلب افراد فقط یک تلفن هوشمند می خواهند داشته باشند، بنابراین شرکت ها مجبورند جایگزین های آنها را بفروشند و مردم نمی خواهند تلفن های خود را جایگزین کنند.

این مورد به نظر نمی رسد که بحران باشد. اما افرادی بیش از دو سال از کالایی استفاده می کنند که صدها و صدها دلار پرداخت کرده اند. با به روزرسانی های نرم افزاری از اپل، تلفن های پیکسل گوگل و چند فروشنده دیگر؛ تلفن ها می توانند با اطمینان بیش از دو سال کار کنند. و برای قیمت باتری جدید یا تعمیر صفحه نمایش نیز می توان از ​​پرداخت وام ملی متوسط برای یک دوربین اضافی یا مودم ۵G برای شبکه هایی که به سختی وجود دارند، خودداری نمود. یا شاید افراد بیشتر از سازندگان تلفن واقعا جک های هدفون آنها را تشخیص دهند.

بدیهی است که iFixit به افرادی علاقمند است که گوشی های خود را تعمیر می کنند. هزینه انسانی و محیطی برای از بین بردن کبالت، گرافیت، لیتیوم و عناصر کمیاب دیگر از سطح زمین همیشه واقعی است. هر چه طولانی تر بتوانید تلفن خود را نگه دارید، می توانید آن را به مدت طولانی از تبدیل شدن به زباله دور کنید. استفاده از وسایل مورد نیاز خود تا زمانی که می توانید از آنها به عنوان قدرتمندترین دارایی خود بکار بگیرید می تواند از انباشت زباله های غیر ضروری در زمین جلوگیری کند.

چندین دلیل معتبر برای ارتقای تلفن همراه وجود دارد. شرکت ها این واقعیت را تبلیغ نمی کنند که در بیشتر تلفن ها، می توانید صفحه ترک خورده یا باتری فرسوده را تعویض کنید. باتری ها بعد از گذشت چند سال از بین می روند و صفحه ها می توانند خراب شوند، اما همه چیزهای موجود در تلفن می توانند برای مدت زمان طولانی کار کنند. اخیرا من یک گوشی اندروید سه ساله را با سریعترین امکانات داشتم، آیا می دانید دلیل آن چه بوده است؟ این گوشی پیام های متنی را ارسال می کرد، به من راهنمایی می کرد، و اجازه می داد که دقیقا مثل تلفن کاملا جدید به چیزهایی در رسانه های اجتماعی نگاه کنم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − دو =