نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روشن نشدن و چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون سامسونگ

روشن نشدن و چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون سامسونگ دلیل مراجعه برخی از مراجعین بخش تعمیر تلویزیون رایان است که دلیل این ایراد را نمی‌دانند. در ادامه راجع به این مسئله توضیحات بیشتری می‌دهیم.

سامسونگ در تلویزیون های خود از نوعی عیب یاب داخلی استفاده کرده است که رابط کاربری آن از طریق چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون است.وقتی یکی از قطعات یا بردهای داخلی تلویزیون سامسونگ معیوب می شود و عملکرد آن مختل می‌شود مدار محافظ ناظر بر آن قطعه، فعال شده و پیامی به سیستم کنترل دستگاه ارسال می کند. سیستم کنترل مرکزی تلویزیون، برای جلوگیری از سرایت ایراد به قطعات دیگر تلویزیون را خاموش می‌کند. برای مشخص شدن محدوده ایراد و قطعات معیوب و سهولت عیب یابی و تعمیر تلویزیون سامسونگ، چراغ جلوی تلویزیون یا همان لامپ پاور دستگاه شروع به چشمک زدن می‌کند. تعداد چشمک‌ها مشخص کننده قطعه خراب تلویزیون است.

چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون سامسونگ

تعداد چشمک‌ها، یک تعداد ثابت است و با یک مکث کوتاه پشت سر هم تکرار می‌شود. به بیان ساده‌تر چراغ پاور تلویزیون نسبت به محدوده خرابی و قطعاتی که آسیب دیده و از کار افتاده‌اند، تعداد مشخصی چشمک می زند و مکث ۲ ثانیه‌ای می‌کند و مجددا همان تعداد چشمک را تکرار می کند. برای ایرادهای مختلفی که ممکن است در تلویزیون سامسونگ ایجاد شود تعداد چشمک‌های مشخص در نظر گرفته شده است.

بعنوان نمونه در نظر بگیرید که در یکی از مدل های تلویزیون پلاسما سامسونگ برد scan دستگاه دچار خرابی شود. در این حالت بعد از اینکه تلویزیون را روشن می کنیم چراغ پاور تلویزیون چند بار چشمک سبز می‌زند اما بجای آنکه تصویر تلویزیون ظاهر شود، تلویزیون خاموش شده چراغ جلوی تلویزیون شروع به چشمک زدن می کند و ۷ بار چشمک می زند. بعد از ۷ بار چشمک زدن، لامپ پاور تلویزیون سامسونگ برای ۲ ثانیه خاموش شده و سپس مجددا ۷ بار چشمک می‌زند. این تکرار چشمک ها تا خاموش کردن تلویزیون و یا جدا کردن دستگاه از برق ادامه دارد.

اولین قدم در بخش تعمیر تلویزیون سامسونگ (روشن نشدن و چشمک زدن چراغ جلوی تلویزیون سامسونگ) شمارش صحیح چشمک ها و ارائه آن همراه مدل دستگاه به مرکز تعمیر تلویزیون سامسونگ است. متخصصین تعمیرات تلویزیون سامسونگ با مراجعه به نقشه فنی هر دستگاه و تطبیق تعداد چشمک‌ها، ایراد دستگاه به همراه توضیحات لازم را به شما ارائه خواهند داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 9 =