دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سوسو زدن سامسونگ LCD / در مقایسه با نمایشگرهای قدیمی، سامسونگهای LCD یک راه حل عالی کم هزینه و کم مصرف برای نیاز ما به نمایشگر کامپیوتر هستند. متأسفانه، برخی از تنظیمات سامسونگ می تواند باعث شود که صفحه LCD به نظر سوسو بزند. سوسو زدن سامسونگ LCD چیزی بیش از یک آزاردهنده است. این می تواند باعث خستگی چشم، سردرد و بسیاری از بیماری های دیگر شود، به خصوص اگر زمان زیادی را جلوی کامپیوتر خود بگذرانید. خوشبختانه، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از سوسو زدن و جلوگیری از این مشکلات انجام دهید. در این مقاله، من به شما نشان خواهم داد که چگونه از سوسو زدن سامسونگ LCD خود جلوگیری کنید.

چه چیزی باعث سوسو زدن سامسونگ LCD می شود

اگرچه سامسونگ رایانه شما ممکن است زمانی که کسی از آن استفاده نمی کند یک تصویر ثابت به نظر برسد، اما در واقع دائماً به روز می شود. دقیقاً مانند یک نوار فیلم که فقط مجموعه‌ای از تصاویر ثابت است که به سرعت نمایش داده می‌شوند، سامسونگ شما با سرعت بالایی به‌روزرسانی می‌شود تا به نظر برسد که همه چیز روی صفحه به آرامی حرکت می‌کند.

نرخ به روز رسانی سامسونگ شما بر حسب هرتز اندازه گیری می شود. یک هرتز برابر با یک سیکل در ثانیه است. اگر سامسونگ شما تنظیم شده است که با سرعت ۱۰۰ هرتز به روز شود، در این صورت ۱۰۰ بار در ثانیه به روز می شود. هرتز مورد استفاده برای اندازه گیری نرخ تجدید سامسونگ مشابه گیگاهرتز مورد استفاده برای اندازه گیری سرعت CPU است، با این تفاوت که گیگاهرتز اندازه گیری است که در میلیاردها چرخه در ثانیه بیان می شود.

سوسو زدن سامسونگ LCD

اگر نرخ تازه‌سازی روی نمایشگر LCD شما خیلی پایین تنظیم شده باشد، به نظر می‌رسد که سوسو می‌زند زیرا به‌روزرسانی‌های کافی در هر ثانیه وجود ندارد. در حالی که برخی افراد با حدود ۳۰ هرتز راحت هستند، برخی دیگر می توانند سوسو زدن را ببینند و به نرخ تازه سازی بالاتری نیاز دارند. رایج ترین نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز است.

عوامل دیگری نیز وجود دارد که می تواند باعث سوسو زدن صفحه نمایش شود و من در پایین این پست به آنها اشاره کرده ام.

تنظیم نرخ تازه سازی برای نمایشگر LCD

نرخ تازه سازی که می توانید برای نمایشگر LCD خود تنظیم کنید تا حد زیادی با قابلیت های سامسونگ شما تعیین می شود. در حالی که برخی از سامسونگ LCD می توانند از چندین نرخ تازه سازی مختلف بهره ببرند، برخی دیگر فقط به یک یا دو محدود می شوند.

برای انتخاب نرخ تازه سازی جدید برای نمایشگر LCD خود در ویندوز، با کلیک روی Start > Control Panel > Appearance and Personalization > Display شروع کنید. اگر از ویندوز ۸ یا ۱۰ استفاده می کنید، فقط روی دکمه Start کلیک راست کرده و Control Panel را انتخاب کنید. اگر در نمای نماد هستید، می‌توانید مستقیماً روی Display کلیک کنید.

در سمت چپ پنجره، روی Change Display Settings کلیک کنید.

سوسو زدن سامسونگ LCD

در نهایت روی Advanced Settings در سمت راست پایین پنجره کلیک کنید.

روی تب Monitor کلیک کنید و متوجه چند نکته خواهید شد. ابتدا به تنظیمات با عنوان Screen Refresh Rate توجه کنید. این نرخ تازه سازی فعلی برای نمایشگر LCD شما است. روی منوی کشویی کلیک کنید و ویندوز تمام نرخ های تازه سازی ممکن را برای سامسونگ شما نمایش می دهد.

این احتمال وجود دارد که سامسونگ شما فقط از یک یا دو نرخ تازه سازی استفاده کند، بنابراین این لیست ممکن است طولانی نباشد. برخی از سازندگان سامسونگهایی می سازند که می توانند از ۳۰ هرتز تا ۲۰۰ هرتز را نمایش دهند. به طور معمول، سامسونگهایی با نرخ تازه سازی بالاتر گران تر خواهند بود. نرخ تازه سازی رایج برای نمایشگرهای بازی ۱۴۴ هرتز است. اگر قیمت یک سامسونگ برای شما بسیار ارزان به نظر می رسد، احتمالاً به این دلیل است که نرخ تازه سازی پایینی دارد. به عنوان مثال، برخی از سامسونگ جدید ۴K ارزان هستند، اما تنها ۳۰ هرتز هستند، که می تواند همه چیز را بر روی صفحه نمایش متزلزل نشان دهد.

همچنین، بسیاری از سامسونگ ۵۹ هرتز و ۶۰ هرتز را نشان می دهند و می توانید بین این دو انتخاب کنید. پس تفاوت چیست؟ این اساساً مربوط به گرد کردن است و واقعاً مهم نیست.

از اینجا می‌توانید نرخ تازه‌سازی بالاتری را امتحان کنید و ببینید آیا سوسو زدن متوقف می‌شود یا خیر. معمولاً این کار را انجام می دهد. اگر کار نمی کند یا فقط یک نرخ تازه سازی لیست شده است، دو چیز وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

روش های جایگزین نرخ تازه سازی بالاتر

ابتدا مطمئن شوید که از آخرین درایور برای نمایشگر LCD خود استفاده می کنید. اگر درایور قدیمی است یا ویندوز از یک درایور عمومی استفاده می‌کند، ممکن است تعداد نرخ‌های تازه‌سازی موجود محدود باشد. به وب سایت سازنده مراجعه کنید و آخرین درایور نسخه ویندوز خود را دانلود کنید.

اگر کار نکرد، می‌توانید ویندوز را مجبور کنید از نرخ تازه‌سازی استفاده کند که از نظر فنی توسط سامسونگ پشتیبانی نمی‌شود. اما مراقب باشید، زیرا ممکن است در صورت انجام این کار به سخت افزار سامسونگ شما آسیب برساند.

در تب سامسونگ که در بالا نشان داده شده است، گزینه ای وجود دارد که به طور پیش فرض علامت گذاری شده است به نام Hide Modes That This Monitor Cannot Display. با برداشتن تیک این گزینه، می توانید ویندوز را مجبور کنید تا از هر نرخ تازه سازی برای سامسونگ خود که می خواهید استفاده کند.

توجه داشته باشید که درست در زیر این گزینه، ویندوز در مورد صفحه نمایش غیرقابل استفاده یا آسیب دیده به شما هشدار می دهد. تیک این گزینه را بردارید و سامسونگ خود را با مسئولیت خودتان روی نرخ تازه سازی پشتیبانی نشده تنظیم کنید. بسته به نسخه ویندوز شما، این گزینه ممکن است خاکستری باشد، به این معنی که فقط می‌توانید از نرخ‌های تازه‌سازی فهرست شده در کادر انتخاب کنید.

تعمیر انواع مانیتور سامسونگ در نمایندگی سامسونگ توسط کارشناسان حرفه ای این مرکز انجام می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =