نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کد خطای ماشین ظرفشویی سامسونگ سامسونگ LE نشان دهنده نشتی است. اما تشخیص بصری مشکل دشوار است. سیستم خود تشخیصی به موقع پاسخ می دهد، بنابراین گودال هایی در اطراف ماشین ظرفشویی سامسونگ ایجاد نمی شود.

LE ERROR CODE به چه معناست و چگونه آن را حذف کنیم؟

این یک خطای نشتی است. وقتی روی تابلوی امتیاز ظاهر می شود، حفاظت فعال می شود و تجهیزات کار نمی کنند. راه اندازی مجدد را امتحان کنید: شیر قطع را ببندید، دستگاه را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه از برق بکشید و سپس آن را مجدداً راه اندازی کنید. گاهی اوقات برای حل مشکل کافی است.

اگر این اقدام کمکی نکرد، به دنبال دلایل دیگری باشید. شکست می تواند ناشی از عوامل خارجی باشد.

  • اطمینان حاصل کنید که رطوبت از بیرون به داخل بدنه جریان نمی یابد (شما توسط همسایه ها آب گرفتید، لوله شکسته شد، شما به طور تصادفی چیزی ریختید).
  • بررسی کنید که شلنگ تخلیه به درستی وصل شده باشد. در صورت قرارگیری نامناسب، بخشی از آب سینک وارد آن می شود.

آیا خطای LE ناپدید نشده است؟ به احتمال زیاد تابه پر است. دستگاه را از برق بکشید، دیواره جانبی را بردارید و تعیین کنید که آیا مایع در آن وجود دارد یا خیر. اما توجه داشته باشید: با بسته شدن درب و خاموش بودن برق، ماشین ظرفشویی سامسونگ می تواند به طور خودکار مازاد را تخلیه کند.

اگر آب زیادی وجود دارد، آن را با کمی کج کردن پوشش جدا کنید. شناور در جای خود کلیک می کند. قبل از شروع به کار اجازه دهید دستگاه خشک شود. این امکان راه اندازی واحد را فراهم می کند، اگرچه در صورت نشتی واقعی مشکل را حل نمی کند. اگر قطره چکه خشک است، سنسور شناور را حرکت دهید. شاید تماس ها روی آن چسبیده یا به دلیل تماس مداوم با محیط چرب و صابونی به بدنه چسبیده است.

علل خطا و حذف

اگر کد خطای ماشین ظرفشویی سامسونگ سامسونگ LE دوباره ظاهر شد، باید منبع نشتی را مشخص کرد و متوجه شد که در چه مرحله ای ظاهر می شود. نکته اصلی انجام بازرسی با دریچه بسته و خاموش شدن برق است.

پمپ تخلیه از کار افتاده است

در هنگام شستشو آب نشت می کند. اگر واشرهای قدیمی فرسوده شده اند، باید تعویض شوند. اگر نه، پس خود پمپ از کار افتاده است. در هر صورت برای تشخیص و تعمیر به کمک حرفه ای نیاز خواهد بود.

مخزن نشتی

کد خطای LE گاهی اوقات به دلیل آسیب مکانیکی مخزن ظاهر می شود. این با نقص کارخانه یا نقض قوانین عملیاتی اتفاق می افتد. بازرسی: ماشین ظرفشویی سامسونگ را جدا کنید و به دنبال آثار رطوبت داخل آن بگردید. قطعه معیوب را با یک قطعه جدید تعویض کنید.

مشکل در فیلتر تخلیه

یکی از دو گزینه در اینجا امکان پذیر است:

  • آلوده کننده؛
  • نصب نادرست

اگر گرفتگی دلیل آن باشد، خطای LE هنگام شستشو روی نمایشگر ظاهر می شود. در همان زمان، آب از طریق شکاف ها خارج می شود. فیلتر را باز کنید، بشویید و آن را تعویض کنید.

این امکان وجود دارد که بعد از آخرین تمیز کردن آن را به خوبی تعمیر نکرده باشید. قسمت را محکم بپیچید تا از اعوجاج جلوگیری شود. با این حال، به یاد داشته باشید: با یک نخ پاره شده کمکی نمی کند – عنصر فیلتر باید جایگزین شود.

دیسپنسر گرفتگی یا ترک خورده است

آیا زمانی که آب تازه وارد محفظه می شود، کد خطای LE نمایش داده می شود؟ سینی مواد شوینده را بررسی کنید. شاید آسیب دیده باشد یا بقایای پودر روی دیوارها جمع شده باشد. در مورد اول، دیسپنسر باید تعویض شود، در مورد دوم، باید تمیز شود.

واشرهای محفظه فرسوده شده اند

در نهایت واشرهای لاستیکی به خصوص واشرهای پایینی فرسوده می شوند. به همین دلیل، حوضچه ها در حین کار در زیر دستگاه جمع می شوند. واشرها را می توان تقویت کرد. اما اگر آنها سفت و ترک خوردند ، باید موارد جدیدی را نصب کنید و برای این کار ، لازم است تقریباً کل ماشین ظرفشویی سامسونگ را جدا کنید ، چیزی که فقط حرفه ای ها از عهده آن بر می آیند.

شلنگ نشتی

هنگامی که سوراخ هایی در آن ظاهر می شود، آب به بیرون نشت می کند و به داخل ظرف چکه می ریزد، بنابراین خطای LE نمایش داده می شود. لوله های پر و تخلیه را بررسی کنید. محل های نشتی را به طور موقت با نوار عایق بپیچید یا آنها را بچسبانید. سپس حتما قطعات آسیب دیده را تعویض کنید، زیرا چنین تعمیری بی تاثیر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + بیست =