نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت اصلی صدای بلند ماشین ظرفشویی چیست؟ ماشین ظرفشویی سامسونگ شما صدایی با صدای بلند تولید می کند و دیگر نمی توانید آن را تحمل کنید. در این مقاله به بررسی دلایل این نویز می پردازیم.

دلایل مختلفی برای این وجود دارد، اما می توان آنها را به دو دسته مکانیکی و الکتریکی تقسیم کرد. علل مکانیکی صدا شامل قطعات فرسوده مانند تسمه، فن و قرقره است. دلایل الکتریکی شامل یک عنصر گرمایش معیوب یا یک موتور معیوب است. اگر ماشین ظرفشویی سامسونگ شما صدای آزاردهنده ای دارد می توانید چند کار انجام دهید. اگر هنوز تحت گارانتی باشد، ممکن است سازنده مایل به تعمیر دستگاه باشد. اگر دستگاه قدیمی است، تعویض پمپ به طور کلی یک تعمیر آسان است. در اینجا چند مرحله وجود دارد تا ماشین ظرفشویی سامسونگ شما دوباره مانند نو بدون صدای مزاحم کار کند.

علت اصلی صدای بلند ماشین ظرفشویی
علت اصلی صدای بلند ماشین ظرفشویی

موتور معیوب علت اصلی صدای بلند ماشین ظرفشویی

تشخیص اینکه صدایی که شنیده‌اید از ماشین ظرفشویی سامسونگ شما می‌آید یا نه، به این معنی است که زیر آن را بررسی کنید تا ببینید آیا صدا از پمپ می‌آید. به سادگی در را باز کنید و به دنبال پمپی بگردید که نزدیک در قرار دارد. گاهی اوقات تشخیص صدای ماشین ظرفشویی سامسونگ دشوار است. پمپ آب تحت فشار دستگاه را تامین می کند که سپس به بازوهای اسپری می ریزد.

آب نشت می کند! و مقصر اصلی ممکن است فقط مهر و موم پروانه شما باشد. این مهر و موم کوچک اطمینان می دهد که آب وارد موتور نمی شود و آن را خراب نمی کند، اما با گذشت زمان ممکن است آب بندی از کار بیفتد و گریس بلبرینگ از بین برود. اگر این اتفاق افتاد، باید فورا موتور را تعویض کنید. خوشبختانه برای شما، اکثر برندهای بزرگ موتورهایی را به صورت آنلاین یا در فروشگاه محلی شما در دسترس دارند. اگر نیاز به تعویض موتور ماشین ظرفشویی سامسونگ خود دارید، با سازنده تماس بگیرید.

پایین ماشین ظرفشویی سامسونگ را از نظر سر و صدا بررسی کنید. اگر موتور قدیمی باشد یا به درستی ساخته نشده باشد، زنجیر می تواند شکسته شود و دور شفت بچرخد. برای بررسی اینکه آیا این مورد است، از چراغ قوه برای بررسی محفظه موتور و پمپ استفاده کنید. اگر زنجیر خراب است، باید موتور را تعویض کنید.

شاید برایتان اتفاق افتاده که ظرف ها را داخل ماشین ظرفشویی قرار داده اما بعد خارج کردن ن ها متوجه می شوید که به خوبی خشک نشده اند، در این موارد لازم است نکاتی را رعایت کنید که در مقاله « ۷ دلیل خشک نشدن ظروف در ظرفشویی سامسونگ » به آن ها اشاره کرده ایم.

زباله ها را حذف کنید

گاهی اوقات، جسمی مانند استخوان، غذا یا ماهی شکسته در ماشین ظرفشویی سامسونگ گیر می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، پمپ صدای آزاردهنده ای ایجاد می کند. ابتدا پمپ ماشین ظرفشویی سامسونگ را با خارج کردن آن از موتور باز کنید. بررسی برای وجود آوار اگر پمپ کثیف است، آن را تمیز کنید و صدای بلند باید متوقف شود. در غیر این صورت ممکن است مشکلی در پمپ وجود داشته باشد و باید آن را تعویض کنید.

بلبرینگ های فرسوده علت اصلی صدای بلند ماشین ظرفشویی

موتور پمپ یکی از دلایل رایج ایجاد سر و صدا در سیستم گردش خون است. وقتی بلبرینگ ها فرسوده می شوند، صدا بدتر می شود. در بیشتر موارد، سر و صدا پس از سال‌ها استفاده قابل توجه می‌شود، اما زودهنگام بودن آن‌ها غیرعادی نیست.

هنگامی که یاتاقان ها فرسوده می شوند، می توانند صدایی پیوسته و با صدای بلند ایجاد کنند. این طبیعی نیست. برای خلاص شدن از شر صدا، اگر این گزینه را در مدل ماشین ظرفشویی سامسونگ خود دارید، بلبرینگ ها را تعویض کنید. اما اگر نمی توانید آنها را تعویض کنید، باید پمپ سیرکولاسیون را تعویض کنید.

شیر ورودی آب معیوب

ماشین‌های ظرفشویی سامسونگ اغلب صداهای بلند بلند تولید می‌کنند، اما تشخیص اینکه چه چیزی باعث این صدا می‌شود دشوار است. دریچه های ورودی آب معیوب محتمل ترین مقصر هستند. و البته، دانستن این موضوع بدون برداشتن سوپاپ از ماشین ظرفشویی سامسونگ سخت است.

بررسی دریچه ورودی ماشین ظرفشویی سامسونگ یک شروع عالی است. برای انجام این کار، ابتدا آن را از برق بکشید، سپس صفحه جلویی را بردارید و دریچه را پیدا کنید. بررسی کنید که هیچ گونه پیچ خوردگی یا محدودیتی در اتصالات شلنگ وجود نداشته باشد. در صورت وجود، اتصال شلنگ را سفت کنید و هر شیلنگ پیچ خورده را جایگزین کنید.

سیم ها را از شیر جدا کنید. اکثر ماشین‌های ظرفشویی سامسونگ دو یا چهار سیم به شیر ورودی متصل می‌کنند، بنابراین مراقب باشید هنگام تعویض شیر، آنها را اشتباه نگیرید. قبل از جدا کردن سیم ها را برچسب بزنید.

برای آزمایش شیر برقی، یک پروب مولتی متر را به ترمینال روی شیر لمس کنید. اگر مولتی متر در این تنظیم ۰ اهم بخواند، شیر به درستی کار می کند. اگر قرائت تغییر نکرد یا عدد ۲ را نشان داد، باید شیر را تعویض کنید.

اگر به دنبال خرید شیر ورودی برای ماشین ظرفشویی سامسونگ خود هستید، چند گزینه مختلف وجود دارد. می توانید آن را به صورت آنلاین سفارش دهید یا از فروشگاه قطعات داخلی خود خریداری کنید. هنگام سفارش آنلاین قطعه، حتماً به شماره مدل ماشین ظرفشویی سامسونگ خود توجه داشته باشید تا اشتباه خریداری نکنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 4 =