نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تنظیم یک صدا در سینمای خانگی سامسونگ چگونه اتفاق می افتد؟ راحتی تماشای فیلم و فیلم های مورد علاقه شما را می توان با صدای باکیفیت فراهم کرد. برای ایجاد فضای صوتی یک سینمای بزرگ در خانه، لازم است درست را انتخاب کنید و آکوستیک را تنظیم کنید. صدای فراگیر که بیننده را احاطه می کند به شما این امکان را می دهد که احساسات قوی و لذت ببرید.

تنظیم یک صدا در سینمای خانگی
تنظیم یک صدا در سینمای خانگی

نحوه خروجی صدا به گیرنده AV در تنظیم یک صدا در سینمای خانگی

با وجود کیفیت خوب فیلم و قابلیت پخش یک تصویر سه بعدی بر روی صفحه نمایش تلویزیون های مدرن، کیفیت صدا برای حداکثر لذت کافی نیست. برای این اهداف است که به دست می آید. سینمای خانگی سامسونگ یا بلندگوهای باکیفیت با گیرنده AV. اگر از طرفداران پرشور فیلم نیستید و وسواس زیادی به صدای فرکانس دامنه عالی ندارید، می توانید از آکوستیک ارزان قیمت استفاده کنید.

گزینه های مختلفی برای خروجی صدا وجود دارد که خیلی به انتخاب یک سینمای خانگی سامسونگ و مدل های تلویزیون خاص بستگی دارد. انواع اتصال با انواع کانکتورهای ارائه شده توسط نسل های مختلف تجهیزات مرتبط است.

رابط HDMI

مدرن ترین راه برای انتقال صدا و تصویر. زمانی که پخش صدا از تلویزیون به گیرنده AV باید از فناوری ARC پشتیبانی شود. در گذرنامه سینمای خانگی سامسونگ باید اطلاعات مربوط به امکان اتصال به سیستم صوتی از طریق HDMI، یعنی در دسترس بودن ARC ذکر شود. در صورت وجود چنین امکانی، اتصال با اتصال کابل (ترجیحاً ۱.۴ b) کانکتور تلویزیون به گیرنده AV انجام می شود. در مرحله بعد، باید در تنظیمات تلویزیون انتخاب کنید و پخش صدا را از بلندگوهای داخلی به سیستم صوتی تغییر دهید.

گاهی اوقات برخی کاربران بین انتخاب ساندبار و سینما خانگی برای خرید دچار تردید می شوند. اگر این مشکل به تازگی برای شما هم اتفاق افتاده است، پیشنهاد می کنیم مقاله « مقایسه مزایای ساندبار و سینمای خانگی سامسونگ » را کامل مطالعه کنید.

خروجی نوری برای تنظیم یک صدا در سینمای خانگی

همچنین بهترین روش انتقال صدای چند کاناله از طریق خروجی نوری دیجیتال است. در تمامی مدل های مدرن وجود دارد و صدایی با کیفیت بالا را تضمین می کند.

برای تعویض سینمای خانگی سامسونگ، باید از کابل مخصوصی استفاده کنید که در برابر امواج الکترومغناطیسی مقاوم باشد، بنابراین از تداخل و اعوجاج صدا جلوگیری کنید. برای این منظور، کانکتورهای تلویزیون و گیرنده AV را به ترتیب با نام Optical out و Optical به داخل متصل کنید.

روش های دیگر تنظیم یک صدا در سینمای خانگی

برای مدل‌های قدیمی‌تر فناوری، می‌توانید از گزینه‌های سوئیچینگ زیر استفاده کنید:

  • در صورت عدم وجود خروجی نوری، جایگزین کانکتور کواکسیال خواهد بود که صدای چند کاناله را نیز فراهم می کند. اتصال کواکسیال است. در این حالت، انتخاب تعیین کانکتورها در پانل تجهیزات به صورت Coaxial out / Coaxial in خواهد بود.
  • محبوب ترین و آشناترین راه اتصال کابل ۲ کانکتور (لاله) قرمز-سفید است، اما در عین حال کیفیت سیگنال صوتی کمی بدتر می شود. علامت گذاری رنگ هنگام اتصال کانکتورها اشتباه نمی کند.
  • در صورت عدم وجود کانکتورهای خروجی رایگان برای گیرنده سینما / AV، می توانید از خروجی هدفون تلویزیون از طریق کابل ۳.۵ میلی متری استفاده کنید.

تنظیم صدای سینمای خانگی سامسونگ

برای اطمینان از سطح صدای سینما در خانه با تنظیم صحیح صدا امکان پذیر است. حتی اگر تمام عناصر آکوستیک به درستی چیده شوند، ممکن است صدا کامل نباشد. این عامل تحت تأثیر عایق صوتی دیوارها، پنجره ها و کف است.

در حضور یک ساب ووفر قدرتمند، کافی است آکوستیک کوچک و یک متقاطع – ۹۰ هرتز را نصب کنید. برای اینکه کل مجموعه با سیگنال تست کار کند، باید حالت را روی استریو تنظیم کنید و سطح صدای دلخواه را روی بلندگوها تنظیم کنید. برای صدای فراگیر بهتر است استفاده کنید. آنالایزر طیف صوتی True RTA Level. برای راه اندازی موارد زیر مورد نیاز است:

  1. ورودی خط را با خروجی کارت صدا وصل کنید.
  2. کالیبراسیون سیستم صوتی را نصب کنید.
  3. خروجی کارت صدا به ورودی گیرنده متصل است.
  4. میکروفون متصل به کارت صدا، روی محدوده ۸۰ تنظیم شده است.
  5. فرکانس و محدودیت های محور صدا را تنظیم کنید.
  6. نوع سیگنال روی نویز صورتی تنظیم شده است و وضوح RTA 1/24 اکتاو است.
  7. پردازش سیگنال ورودی را فعال کنید
  8. بعد از ۱۰ ثانیه ژنراتور و پردازش را خاموش کنید.
  9. دستور View – Save to Memory توضیحات اندازه گیری را ذخیره می کند.
  10. تنظیم متقاطع با هر حرکت ستون ساخته می شود و از مکان های مختلف گوش می شود. پر کردن تمام سلول های حافظه ضروری است.
  11. بهترین سطح صدا را انتخاب کنید و تنظیمات مورد نیاز را به توضیحات اندازه گیری بازگردانید.
  12. صدای سیستم صوتی را از یک ساب ووفر با محدوده ۲۰-۵۰۰ هرتز تنظیم کنید.
  13. مرحله آخر تنظیم بلندگوهای مرکزی و عقب است.
تنظیم صدای سینمای خانگی سامسونگ
تنظیم صدای سینمای خانگی سامسونگ

قدرت تجهیزات مورد نیاز

برای حفظ پیکربندی ۷.۱، گیرنده AV دارای ۷ کانال تقویت کننده است، اگرچه ۵.۱ برای یک آپارتمان کافی است. برای این ساب ووفر باید با تقویت داخلی انتخاب شود که قادر به تولید سیگنال صدها وات باشد و بتواند دینامیک خوبی را ارائه دهد. برای بلندگوها کافی است چند ده وات در هر کانال به دست آورید تا صدای فراگیر در اتاقی تا ۳۰ متر مربع ارائه شود.

عوامل موثر بر انتخاب گیرنده

صفحه نمایش بزرگ برای انتقال اثر در مقیاس کامل محصول فیلم کافی نیست. گیرنده “قلب” سینمای خانگی سامسونگ است که عملکرد اصلی آن بهبود دامنه صدا است. مهم ترین نکاتی را در نظر بگیرید که در انتخاب این مورد از تجهیزات باید به آن تکیه کنید.

قدرت گیرنده و تعداد کانال

قدرت نباید از تقویت خروجی صدا در بلندگوها بیشتر شود: در غیر این صورت منجر به خرابی سیستم می شود. نسخه مقرون به صرفه گیرنده می تواند تا ۱۰۰ وات برسد که به طور کامل حالت ۵.۱ را ارائه می دهد و صدای فراگیر با کیفیت بالا را در اتاقی تا ۲۰ متر مربع ارائه می دهد. متر ساب ووفر بهره خاص خود را دارد، بنابراین کل قدرت سیستم بلندگو در نظر گرفته نمی شود. باید به خاطر داشت که هر چه قدرت بیشتر باشد، صدا بلندتر است. برای انتخاب تجهیزات در اتاق بیش از ۳۰ متر مربع. متر، گیرنده باید بیش از ۱۵۰ وات با حالت حداقل ۷.۱ انتخاب کند.

تعداد پورت ها در تنظیم یک صدا در سینمای خانگی

جهانی ترین نوع کانکتور برای پخش صدا و تصویر پورت HDMI است. با استفاده از این کانکتور امکان اتصال هر جزء از تجهیزات وجود دارد. برای اتصال یک سینمای خانگی سامسونگ تعداد آنها نباید کمتر از ۳ باشد و بهتر است برای افزایش احتمالی کاربران در آینده یک گیرنده با استوک کانکتور انتخاب کنید.

1 دیدگاه دربارهٔ «نتیجه گیری و تنظیم یک صدا در سینمای خانگی سامسونگ»

  1. سلام و عرض ارادت
    من یه مدل سینمای خانگی سامسونگ دارم که بلندگوهای عقب از نوع بیسیم هست.
    میخواستم بپرسم این امکان وجود داره که بتونم در حالت استریو هم صدا از بلندگوهای عقب هم داشته باشم؟
    ممنون میشم جواب بدید.
    ارادتمندم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =