نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلیل اصلی کار نکردن پانل کنترل ماشین ظرفشویی چیست؟ صفحه کنترل ماشین ظرفشویی سامسونگ مهمترین بخش دستگاه است. بدون این قطعه، ماشین ظرفشویی هرگز آب را پمپاژ نمی کند یا آن را به دمای لازم برای تکمیل چرخه خود گرم نمی کند. متأسفانه این قطعه ممکن است در اثر برق گرفتگی یا حتی صاعقه آسیب ببیند. اگر متوجه شدید که کنترل پنل ماشین ظرفشویی سامسونگ شما کار نمی کند، در اینجا چند مرحله برای کمک به عیب یابی و تعمیر مشکل آورده شده است. اگر پانل کنترل ماشین ظرفشویی شما کار نمی کند، چند دلیل وجود دارد که ممکن است این اتفاق بیفتد. یا ماشین ظرفشویی شما برق نمی‌گیرد یا قفل کودک فعال شده است. در اینجا نحوه رفع آن آمده است.

کار نکردن پانل کنترل ماشین ظرفشویی
کار نکردن پانل کنترل ماشین ظرفشویی

عیب یابی کار نکردن پانل کنترل ماشین ظرفشویی سامسونگ

بیایید دریابیم که چه چیزی ممکن است باعث این مشکل شود و چگونه آن را برطرف کنیم. در اینجا متداول‌ترین دلایلی که ماشین ظرفشویی کار نمی‌کنند و راه‌حل‌هایی که ممکن است مشکلات شما را حل کند، آورده شده است.

قفل کودک/کنترل فعال است

صفحه کنترل ماشین ظرفشویی کار نمی کند زیرا ویژگی قفل کودک فعال شده است. قبل از اینکه بتوانید از کنترل پنل استفاده کنید، باید قفل کنترل را غیرفعال کنید.

ماشین ظرفشویی سامسونگ دارای قفل کودک است که به والدین اجازه می دهد بچه ها را از دستگاه دور نگه دارند. از آنجایی که کودکان نمی توانند به داخل دست برسند، همچنین به دور نگه داشتن دست ها و پاها از قفسه های پایینی و جلوگیری از شکستن انگشتان کمک می کند.

برای غیرفعال کردن ویژگی Control Lock در ماشین ظرفشویی سامسونگ:

  • پد LOCK را برای سه ثانیه فشار داده و نگه دارید. رمز عبور چهار رقمی خود را (در صورت درخواست) وارد کنید. نماد قفل دو بار چشمک می زند تا نشان دهد که ویژگی Control Lock خاموش شده است.
  • برای این کار باید از دفترچه راهنمای محصول خود استفاده کنید، اما می توانید مکان آن را به صورت آنلاین نیز امتحان کنید. معمولاً در قسمت «برنامه‌نویسی» یا «تنظیمات» قرار دارد.

تاچ پد معیوب در کار نکردن پانل کنترل ماشین ظرفشویی

تأیید کنید که صفحه نمایش کار می کند. در اکثر مدل‌ها، این کار مستلزم نگه‌داشتن یک کلید به مدت ۵ ثانیه است، مانند برخی از نمایشگرها تا زمانی که برق روشن است، اما همه نمایشگرها هنگام فعال شدن روشن نمی‌مانند. صفحه نمایش یک کد خطا را هنگام فشار دادن نشان می دهد (کد را در دفترچه راهنمای مدل خود جستجو کنید تا معنی کد را مشخص کنید.

اکثر ماشین های ظرفشویی صفحه نمایشی دارند که چرخه و سایر تنظیمات را نشان می دهد. اگر این کار می کند، به دکمه ها بروید. آنها را فشار دهید تا ببینید آیا آنها نیز کار می کنند یا خیر. اگر برخی از دکمه‌ها پاسخ نمی‌دهند، ممکن است مشکل از صفحه لمسی باشد – اما ممکن است یک مشکل سخت‌افزاری نیز باشد. در هر صورت، باید تاچ پد را تعویض کنید (زیرا تعویض آن راحت تر از کل پنل کنترل است).

مسائل برق در کار نکردن پانل کنترل ماشین ظرفشویی

ابتدا مطمئن شوید که سیم برق ماشین ظرفشویی به پریز برق وصل شده است. بعد، مطمئن شوید که پریز دیواری برق دارد. اگر در پریز برق وجود دارد، اما به ماشین ظرفشویی نمی رسد، می توانید یک دستگاه را به آن پریز وصل کنید تا بررسی کنید که پریز کار می کند یا خیر. اگر دستگاه کار می کند، می دانید که مشکل از ماشین ظرفشویی شماست.

سیم کشی داخل ماشین ظرفشویی را نیز تست کنید، زیرا ممکن است مشکل سیم کشی باشد. اگر مشکلی در داخل ماشین ظرفشویی پیدا نکردید، قبل از تماس با تعمیرکار، آن را بازنشانی کنید.

مسائل برق در کار نکردن پانل کنترل ماشین ظرفشویی
مسائل برق در کار نکردن پانل کنترل ماشین ظرفشویی

معیوب هیئت کنترل اصلی

یک برد کنترل بد می تواند مشکلات بی شماری ایجاد کند، از کار نکردن دکمه ها تا حتی روشن نشدن ماشین ظرفشویی. اگر شک دارید که صفحه کنترل ماشین ظرفشویی شما خراب است، سعی کنید آن را از برق بکشید و دوباره وصل کنید. این می تواند اتصال را تازه کند، یا ممکن است نیاز به تعویض برد داشته باشید.

با جدا کردن دستگاه و جدا کردن مادربرد می توان برد کنترل را آزمایش کرد. پس از انجام این کار، می توانید یک منبع تغذیه شناخته شده را به مادربرد وصل کنید.

فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی آسیب دیده

یک فیوز حرارتی در ماشین ظرفشویی شما وجود دارد که از گرم شدن بیش از حد آن محافظت می کند. وقتی این فیوز منفجر می شود، هیچ چراغی روی کنترل پنل نخواهید داشت. ماشین ظرفشویی شما در واقع به خوبی کار می کند، اما ممکن است برخی از قطعات نیاز به تعمیر و نگهداری یا تعویض داشته باشند. از یک متخصص بخواهید وضعیت را بررسی کند و مطمئن شود که دستگاه شما در اوج عملکرد کار می کند.

اگر ماشین ظرفشویی شما با مشکلی مواجه است که شامل کنترل‌ها نمی‌شود، ابتدا فیوز حرارتی منفجر شده را در نزدیکی صفحه کنترل چک کنید. معمولاً یک استوانه کوچک سفید یا نقره ای است که دو سیم به آن متصل است. این فیوز را برای تداوم تست کنید. این را می توان با استفاده از هر مولتی متری با تنظیم پیوستگی انجام داد.

فیوز حرارتی را پیدا کنید. اگر برد مدار به صورت عمودی نصب شده باشد، معمولاً در کنار برد کنترل است. اگر برد کنترل به صورت افقی نصب شده باشد، فیوز حرارتی در سمت راست قرار می گیرد.

معمولاً در زیر یک پوشش نیمه شفاف قرار دارد. از یک پیچ گوشتی سر صاف استفاده کنید تا به آرامی درپوش فیوز را جدا کنید. پروب های مولتی متر خود را در دو سوراخ روی فیوز قرار دهید. اگر فیوز حرارتی تداوم نداشته باشد، آن را تعویض کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 5 =