اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

۱۳ نمونه از پس از فروش

پس فروش مجموعه ای از فرایندهایی است که پس از پایان فروش با مشتری رخ می دهد. این شامل فرایندهای فروش، بازاریابی و عملیاتی است که تعهدات شما را به مشتری تحویل می دهد و بر اساس ارتباط با مشتری ایجاد می شود. موارد زیر عناصر متداول فرآیند پس از فروش هستند.

سفارش تحقق

ارائه محصولات و/یا فعال سازی خدمات. در بسیاری از موارد، یک فروشنده به عنوان یک نقطه تماس واحد برای تحویل سفارش عمل می کند.

صورتحساب و مجموعه ها

صورتحساب مشتری برای سفارشات و جمع آوری درآمد.

لغو و تغییرات

فرآیند پیکربندی، تغییر یا لغو سفارش. در بسیاری از موارد، مشتری حق دارد سفارش خود را برای مدتی پس از اتمام فروش لغو کند. این زمان حساسی است که نیاز به مدیریت دقیق روابط دارد. پردازش درخواست های بازگشت و تدارکات معکوس مورد نیاز برای پذیرش بازگشت.

شکایات

رسیدگی به شکایات مشتریان از جمله بازخوردی که برای شما ارسال می شود و پست هایی برای بررسی سایت ها و رسانه های اجتماعی. به عنوان مثال، یک شرکت مد که پیشنهاد می کند یک پیراهن را به صورت رایگان با سایز متفاوت تعویض کند، در صورتی که مشتری در بررسی از عدم پیراهن شکایت می کند. سپس مشتری احتمالاً نظر خود را به روز می کند تا نشان دهد مورد رضایت بخش تری دریافت کرده است.

پشتیبانی

ارائه پشتیبانی برای کمک به مشتری برای استفاده بیشتر از خرید. این ممکن است شامل شماره ای باشد که مشتری می تواند با آن تماس بگیرد و وب سایتی که اطلاعات و ابزارها را ارائه می دهد.

حتما بخوانید   صفحه سیاه تلویزیون سامسونگ

ارائه خدمات

فرآیند ارائه خدمات روزانه. به عنوان مثال، فرآیند ارائه بستر نرم افزاری برای مشتریان.

مدیریت حوادث

مدیریت حوادث بخشی از ارائه خدمات است که شامل بررسی و حل مسائل مربوط به یک سرویس است. متداول است که فروشندگان برای حسابهای با ارزش بالا در این فرایند شرکت می کنند. به عنوان مثال، یک مشتری تجاری که ماهیانه یک میلیون دلار با یک ارائه دهنده مخابرات بازی می کند، انتظار دارد نماینده فروش آنها در کنار مشکلات مربوط به این سرویس باشد.

مدیریت روابط

فرایند کلی ایجاد و حفظ رابطه با مشتری. به عنوان مثال، فروشنده ای که با مشتری تماس می گیرد و بلیط های یک کنفرانس صنعتی را برای ایجاد رابطه به آنها پیشنهاد می کند.

  • پر فروش و فروش متقابل: روند متقاعد کردن مشتری برای ارتقاء یا خریدهای جدید.
  • ارجاع به مشتری: تشویق مشتریان راضی به ارجاع مشاغل به شما مانند شرکتهای مادر، خواهران، شرکا، دوستان و خانواده.
  • تعمیر و نگهداری و لوازم: ارائه خدمات و ملزومات تعمیر و نگهداری.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 5 =