دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

منظور از آبخوردگی تلویزیون سامسونگ چیست

منظور از آبخوردگی تلویزیون، ورود رطوبت به داخل اجزای دستگاه به اشکال و میزان مختلف است. نفوذ آب به داخل تلویزیون، باعث اتصالی در قطعات داخلی و خرابی آن ها و در نتیجه، اشکال در عملکرد نمایشگر خواهد شد.

رسیدن مایعات رسانا به فلت های انتقال تصویر باعث ایجاد جرقه، سولفاته مدار و سوختگی فیزیکی این مدارات ظریف و حساس می‌شود و عیوب ظاهری مختلفی را باعث می‌شود که خطوط رنگی عمودی، ایجاد نوارهای سفید و یا مشکی روی تصویر، تفاوت روشنایی در دو نیمه راست و چپ تلویزیون از رایج‌ترین آنها هستند.

عواملی که آب خوردگی تلویزیون را تشدید می نمایند

  • شرجی بودن هوا
  • نفوذ مایعات در هنگام تمیز کردن پنل
  • ورود و خروج هوای مرطوب
  • ریخته شدن آب بر روی تلویزیون

از شایع ترین عواملی اند که احتمال مواجه شدن دستگاه های هوشمند با آب خوردگی را بالا می برند.

اقدامات لازم در هنگام آب خوردگی تلویزیون

نفوذ آب به داخل تلویزیون شاید باعث ایجاد دردسر های زیادی شود، اما این که کاربر با این مسئله چگونه برخورد کند و چه اقدامی جهت کاهیدن مشکلات ناشی از این اتفاق انجام دهد، هائز اهمیت است.

گاه روش‌ های نادرستی که کاربر برای خشک کردن تلویزیون در پی می‌ گیرد، سبب تشدید این اشکالات و در نتیجه، غیر قابل تعمیر شدن آن ها می ‌گردند.

در صورتی که شناخت کافی نسبت به روش های صحیح خشک کردن دستگاه را ندارید، هر چه سریع تر تلویزیون را خاموش کرده و با کارشناسان نمایندگی تعمیرات سامسونگ در شهر خود تماس بگیرید و از آن ها درخواست کمک کنید. تعلل در این مسئله و عدم مراجعه به مراکز معتبر تعمیر سامسونگ یا تماس با آن ها، سبب سولفاته شدن قطعات تلویزیون و خرابی کامل آن می‌ گردد.

تعمیر آبخوردگی تلویزیون سامسونگ

سالم ماندن یا نماندن تلویزیون شما در اثر عواملی چون نفوذ آب به داخل آن، تا حد زیادی به اقدامات درست و به موقع شما بستگی دارد. این اقدامات بسیار ساده اند و هر کاربری قادر به انجام آن هاست.

حال بگذارید به نکات لازم در هنگام وقوع مشکل مورد بحث که هر کاربری لازم است آن ها را بداند، بپردازیم. فرد لازم است بلافاصله پس از آبخوردگی دستگاه، تلویزیون را خاموش کرده و به یکی از نمایندگی های مجاز تعمیر تلویزیون سامسونگ مراجعه کند. اگر هم نمایشگر خاموش بود، از روشن کردن دوباره آن خودداری کند و اتصال به برق دستگاه را قطع نماید. انجام به موقع این اقدامات، تعمیر تلویزیون آب خورده را به احتمال بسیار زیاد موفقیت آمیز خواهد نمود.

در صورت بالا بودن میزان آبخوردگی، امکان تعمیر تلویزیون سامسونگ وجود نخواهد داشت و قطعه سوخته باید کامل تعویض شود.

عیب‌یابی و تعمیر آبخوردگی تلویزیون سامسونگ

آسیب دیدن سه قطعه مهم در تلویزیون در صورت آب خوردگی، بسیار بالاست که در ادامه به وضعیت تعمیر یا تعویض هر یک در صورت خراب شدن، پرداخته ایم:

  • برد T CON: ارتباط این برد با دیگر بخش ‌ها توسط سوکت صورت می ‌گیرد، پس در صورت خرابی آن، امکان تعویض این قطعه به دلیل جدایی آن از دیگر قسمت ‌ها، امکان ‌پذیر است و به آسانی صورت می گیرد.
  • برد آدرس: برد های آدرس به شکل چند لایه طراحی شده اند و به دلیل اتصال به فلت های پنل، قابلیت تعویض آن ها به سادگی وجود ندارد. ارتباط میان بخش‌های گوناگون برد در بسیاری موارد از راه PIN HOLE هایی صورت می گیرد که دو سمت برد را به هم متصل می کنند. در برد های پیچیده ‌تر، این ارتباط از طریق لایه ‌های میانی هم برقرار می‌ گردد.
  • فلت‌های انتقال‌دهنده سیگنال تصویر: تعمیر فلت ‌های پنل در صورتی امکان ‌پذیر است که خرابی پیش آمده به سطح انتقالی وارد نشده باشد، در غیر اینصورت نیازمند تعویض خواهند بود.

نکات مهم

در ادامه، نکاتی مهم برای جلوگیری از آب خوردگی تلویزیون سامسونگ و خرابی های ناشی از آن را ذکر نموده ایم:

  • استفاده از پوشش سیلیکونی، ضد آب و ضد رطوبت بر روی قطعات حساس موجود در تلویزیون، قطعات آسیب ‌پذیر را در برابر نفوذ آب مقاوم کرده و از وارد شدن آب به درون آن ها جلوگیری می ‌کند.
  • از اسپری کردن مستقیم مایعات پاک کننده روی صفحه ‌نمایش تلویزیون جداً خودداری کنید و فقط از دستمال مرطوب برای پاک کردن صفحه نمایش استفاده کنید.

  • سشوار کشیدن تلویزیون و قطعات خیس شده آن، حرارت را بالا برده و نه تنها مشکل را برطرف نکرده، که خرابی را بیشتر خواهد نمود. فکر این کار را نیز از سر خود بیرون کنید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − ده =