نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

افزایش عمر باتری لپ تاپ با ترفندهای طلایی

همه ما می‌دانیم که جلوگیری از خالی شدن کامل باتری لپ تاپ، کاهش روشنایی صفحه نمایش، غیر فعال کردن بلوتوث و وای فای مایه افزایش عمر باتری لپ تاپ می‌شود. بعد بهتر است این ترفندهای تکراری را کناره بزاریم و برویم به سراغ ترفندهای زرین که از آن‌ها آگاهی نداریم و برایمان تازگی دارند. ترفندهای طلایی که هدف داریم در این مطلب شما را با آن‌ها آشنا کنیم شامل: به کارگیری Hibernate به جای Sleep، استفاده نکردن از Screen Saver، دیفرگمنت کردن هارد دیسک و تفریق حرارت لپ تاپ است.

تکنیک‌های افزایش عمر باتری لپ تاپ

به جای Sleep از Hibernate استفاده کنید

حالت‌ Sleep و Hibernate زمانی که می‌خواهید سیستم خود را خاموش کنید، قابل تماشا است. درواقع به کارگیری این دو حالت دقیقاً همانند زمانی است که در حال تماشای یک فیلم هستید و آن را Pause می‌کنید. زمانی که شما از حالت Sleep و Hibernate استفاده می‌کنید، همگی کارهایی که در حال اتمام دادن آن‌ها بودید متوقف می‌شوند و پس از اینکه سیستم خود را دوباره روشن می‌کنید، می‌توانید به انجام پیوستگی آن‌ها بپردازید.

تنها فرقی که حالت Sleep با حالت Hibernate دارد این است که همگی اسناد و برنامه‌ها بر روی مموری پیمان داده می‌شوند. فلذا این حالت از شارژ باتری بهره‌گیری می‌کند. در حالی که گزینه Hibernate همگی اسناد و برنامه‌های در حال اجرا را بر روی هارد دیسک اندوخته می‌کند و سپس لپ تاپ خاموش می‌شود. پس در این حالت هیچ شارژی مصرف نمی‌شود. فلذا جهت افزایش عمر باتری لپ تاپ خویش بهتر است بجای به کارگیری گزینه Sleep از گزینه Hibernate کاربرد کنید.

از Screen Saver استفاده نکنید

اگر با Screen Saver آشنایی ندارید، بهتر است بدانید که اسکرین سیور یک برنامه کامپیوتری است که از سوختن پیکسل‌های مانیتور جلوگیری می‌کند. در گذشته کامپیوترها به اندازه الان پیشرفته نبودند به گونه‌ای که ثابت ماندن صفحه نمایش آن‌ها به مدت طولانی موجب سوختن پیکسل‌های صفحه نمایش می‌شد. درصورتی که کامپیوترها و لپ تاپ‌های امروزه به حدی پیشرفته هستند که اگر آن‌ها را برای چند ساعت هم با صفحه نمایش روشن رها کنید، هیچ اتفاقی برای آن‌ها نمی‌افتد.

از Screen Saver استفاده نکنید

اگر با Screen Saver آشنایی ندارید، بهتر است بدانید که اسکرین سیور یک برنامه کامپیوتری است که از آفروختگی پیکسل‌های مانیتور بازداری می‌کند. در گذشته کامپیوترها به اندازه اکنون پیشرفته نبودند به گونه‌ای که مقاوم ابقاء صفحه نمایش آن‌ها به مدت طولانی مایه برآفروختن پیکسل‌های صفحه نمایش می‌شد. درصورتی که کامپیوترها و لپ تاپ‌های امروزه به حدی مترقی هستند که اگر آن‌ها را برای چند ساعت هم با صفحه نمایش روشن رها کنید، هیچ اتفاقی برای آن‌ها نمی‌افتد.

البته برخی از کاربران بیش از اندازه محافظه پیشه هستند و از Screen Saver استفاده می‌کنند تا از آفت دید صفحه نمایش دستگاه خویش جلوگیری کنند. درصورتی که به کارگیری Screen Saver خیلی هم ضرورت ندارد و فقط موجب می‌شود که باتری لپ تاپ شما خالی شود. فلذا بهتر است برای افزایش عمر باتری لپ تاپ از Screen Saver بهره‌گیری نکنید.

هارد دیسک خویش را دیفرگمنت کنید

هارد دیسک مکانیکی یا همان هارد اینترنال به انگیزه برخوردار بودن از قطعات مکانیکی احتیاج به صرف انرژی اکثریت دارد. فلذا بدیهی است که باتری لپ تاپ زودتر از آنچه که فکرش را می‌کنید خالی شود. بهترین گذرگاه این است که از یک هارد SSD درون لپ تاپ خود کاربرد کنید ولی اگر به هر دلیلی امکان اتمام این پیشه را ندارید به شما توصیه می‌کنیم که هارد دیسک لپ تاپ خویش را دیفرگمنت کنید. دیفرگمنت هارد دیسک به معنای یکپارچه‌سازی دیتا و اطلاعاتی است که بر روی آن ذخیره می‌شوند.

درواقع اکثر هارد درایوها دارای صفحات گردان هستند به همین علت داده‌ها در مکان‌های مختلفی از آن‌ها اندوخته می‌شوند و این مسئله مایه از هم گسیختگی داده‌ها می‌شود. به همین انگیزه هارد دیسک باید سخت‌تر کوشش کند لغایت داده‌ها و اطلاعات باره نیاز کاربر را در برگزیدن او قرار دهد از این‌رو انرژی اکثریت مصرف می‌کند. بنابراین اگر هارد دیسک دستگاه خود را به صورت مرتب دیفرگ کنید، داده‌ها و اطلاعات به صورت یکپارچه بر روی هارد دیسک اندوخته می‌شوند و همین مسئله موجب افزایش عمر باتری لپ تاپ می‌شود.

تا جایی که می‌توانید حرارت لپ تاپ خود را تفریق دهید

جالب است بدانید که دمای بالای لپ تاپ مایه می‌شود که طول عمر باتری آن به صورت آهسته کاهش پیدا کند. درواقع بالا بودن درجه حرارت درون لپ تاپ موجب می‌شود که فن تو لپ تاپ برای سرد کردن قطعات درون آن، انرژی اکثریت مصرف کند. فلذا بهتر است جهت افزایش طول عمر باتری لپ تاپ از مسدود نبودن دریچه‌های هوای لپ تاپ خویش مطمئن شوید و برای خنک شدن بیشتر آن از کول پد کاربرد کنید.

تعمیر و جایگزینی باتری لپ تاپ

ناتوانی باتری در حفظ شارژ و داغ شدن بیش از اندازه لپ تاپ از نشانه‌های خرابی باتری لپ تاپ هستند. اگر از کاربران لپ تاپ سامسونگ هستید و باتری شما با دشوار روبه‌رو شده است، می‌توانید تعمیر یا تعویض آن را به نمایندگی رسمی سامسونگ بسپارید. نمایندگی لپ تاپ سامسونگ از نیروهای مجربی برخوردار است که ضمن عیب‌یابی ریزبین باتری دستگاه به تعمیر یا تعویض آن می‌پردازند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + یازده =