دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعویض و تعمیر فیوزینگ پرینتر سامسونگ

تاکنون شده است که به فرآیند چاپ صفحات در پرینتر دقت کنید؟ اگر هنگام چاپ یک کاغذ در پرینتر به آن توجه کنید، می‌بیند که تنها در عرض چند ثانیه یک کاغذ از میان پرینتر عبور کرده و متون و اشکال گرافیکی متعددی بر روی آن چاپ می‌شوند. قطعات متعددی در دستگاه پرینتر هستند که زحمت زیادی برای چاپ شدن محتوا متنی و تصویری بر روی کاغذ می‌کشند. یکی از این قطعات، فیوزینگ پرینتر است.

فیوزینگ نقش مهمی را در هک شدن متون و اشکال بر روی کاغذ بازی می‌کند. در صورتی که این قطعه دچار آسیب‌دیدگی شود نه تنها در امر چاپ در پرینتر مشکل ایجاد می‌شود بلکه یک سری خطوط عمودی بر روی کاغذ خودنمایی می‌کنند. اگر دوست دارید بیشتر با فیوزینگ پرینتر، نقش آن در این دستگاه، عوامل و نشانه‌های خرابی فیوزینگ و از همه مهم‌تر مرکز معتبری جهت تعمیر فیوزینگ پرینتر سامسونگ آشنا شوید، ادامه این مطلب را دنبال کنید.

فیوزینگ چیست و چه نقشی در پرینتر دارد؟

قبل از اینکه به سراغ عواملی برویم که موجب خرابی و تعمیر فیوزینگ پرینتر سامسونگ می‌شوند لازم است کمی با این قطعه و نقش آن در پرینتر آشنا شویم. اگر از کاربران قدیمی پرینتر باشید مطمئناً می‌دانید که تونر نوعی پودر است که حکم همان جوهر را دارد منتهی در پرینترهای لیزری برخلاف پرینترهای جوهرافشان که از جوهر استفاده می‌شود، از پودری به نام تونر به جای جوهر استفاده می‌شود. از همه مهم‌تر هم باید بدانید که به منبع نگهدارنده تونر در پرینتر، کارتریج و به انتقال‌ دهنده جوهر بر روی کاغذ درام می‌گویند. جهت انجام پروسه چاپ در پرینتر، کارتریج تونر را به درام منتقل می‌کند تا درام تونر را بر روی کاغذ منتقل کند. سپس فیوزینگ وارد عمل شده و با حرارت دادن تونر ریخته شده بر روی کاغذ موجب هک شدن متون و اشکال گرافیکی بر روی کاغذ می‌شود.

در واقع فیوزینگ پرینتر با ذوب کردن و فشردن تونر بر روی کاغذ موجب هک شدن محتوای متنی و تصویری بر روی کاغذ می‌شود. به همین دلیل است که در صورت بروز مشکلی برای فیوزینگ پرینتر، محتوا بر روی کاغذ چاپ نمی‌شود یا اینکه یک سری خطوط عمودی بر روی کاغذ می‌افتند. اگر شما هم با چنین مشکلی در پرینتر سامسونگ مواجه شده‌اید بهتر است عیب‌یابی و تعمیر آن را به نمایندگی تعمیرات پرینتر سامسونگ بسپارید.

فیوزینگ پرینتر از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

فیوزینگ پرینتر از دو بخش عمده شامل: رولرهای گرمایی و همچنین لامپ تخلیه تشکیل شده است. منظور از رولرهای گرمایی، دو غلتک در فیوزینگ پرینتر است که یکی از آن‌ها به تونر ریخته شده بر روی کاغذ گرما می‌دهد و دیگری هم مسئول فشرده‌سازی تونر ریخته شده بر روی کاغذ است. لامپ تخلیه نیز یک منبع از نور ماوراء بنفش است که حاوی بخار جیوه می‌باشد. نقش این لامپ این است که درون غلتکی که وظیفه حرارت دادن تونر را برعهده دارد قرار گرفته است تا پروسه حرارت‌دهی را برای آن آسان‌تر کند. خرابی هر یک از این قطعات فیوزینگ موجب متوقف شدن پروسه چاپ در پرینتر می‌شود که در این صورت باید عیب‌یابی و تعمیر فیوزینگ پرینتر سامسونگ در اسرع وقت توسط تعمیرکاران نمایندگی تعمیرات پرینتر سامسونگ انجام شود.

از کجا بفهمیم فیوزینگ پرینتر خراب شده است؟

همانطور که اشاره کردیم در صورتی که فیوزینگ پرینتر آسیب ببیند یا محتوا بر روی کاغذ چاپ نمی‌شوند یا اینکه یک سری خطوط عمودی بر روی کاغذ خودنمایی می‌کنند. البته بروز هر یک از این مشکلات می‌تواند نشان دهنده خرابی درام پرینتر یا اتمام تونر کارتریج پرینتر هم باشد. اما اگر می‌خواهید مطمئن شوید که مشکل از فیوزینگ پرینتر است یا درام یا کارتریج آن باید به گرم بودن یا نبودن کاغذی که از پرینتر خارج می‌شود توجه کنید.

همانطور که گفتیم فیوزینگ با حرارت دادن تونر ریخته شده بر روی کاغذ توسط درام، موجب هک شدن محتوای متنی و تصویری بر روی کاغذ می‌شود. بنابراین اگر فیوزینگ سالم باشد وقتی که کاغذ از پرینتر خارج می‌شود، کمی داغ است که در این صورت می‌توان حدس زد که یا مشکل از اتمام تونر کارتریج است و زمان شارژ کارتریج پرینتر سامسونگ رسیده است یا اینکه مشکل از درام آن است. اما در صورتی که کاغذ خارج شده از پرینتر گرم نباشد یعنی اینکه مشکل از فیوزینگ پرینتر است و باید به فکر تعمیر فیوزینگ پرینتر سامسونگ باشید.

عوامل اصلی خرابی فیوزینگ پرینتر چیست؟

تجمع پودر تونر در فیوزینگ پرینتر

اولین و البته مهم‌ترین عاملی که موجب خرابی و تعمیر فیوزینگ پرینتر سامسونگ می‌شود، جمع شدن پودر تونر در این قطعه است. در واقع پس از هر بار پرینت گرفتن، ذرات ریز تونر در فیوزینگ باقی می‌مانند که همین مسئله در طولانی مدت موجب تجمع بیش از اندازه پودر تونر در فیوزینگ پرینتر و خرابی این قطعه می‌شود.

بیش از حد گرم شدن فیوزینگ یا گرم نشدن فیوزینگ

هر پرینتری یک ظرفیت کاری مشخص در روز دارد زمانی که بیش از ظرفیت کاری پرینتر در طول روز از آن استفاده شود، حرارت فیوزینگ افزایش پیدا کرده و موجب آسیب‌دیدگی آن می‌شود. در مقابل حالت برعکس این مسئله نیز موجب خرابی فیوزینگ پرینتر می‌شود. به گونه‌ای که اگر در طولانی مدت از پرینتر خود استفاده نکنید و این قطعه اصلا کار نکند و هیچ حرارتی به آن وارد نشود، دچار خرابی می‌شود.

بروز نوسان برق در پرینتر

و اما آخرین عاملی که موجب خرابی و تعمیر فیوزینگ پرینتر سامسونگ می‌شود، بروز نوسان برق است. در واقع وارد شدن شوک الکتریکی به پرینتر آن هم زمانی که فیوزینگ این دستگاه در حال کار کردن باشد، آسیب جدی به آن وارد می‌کند.

چگونه از خراب شدن فیوزینگ پرینتر جلوگیری کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم سه عامل شامل: تجمع تونر در فیوزینگ، بیش از حد گرم شدن یا گرم نشدن فیوزینگ و همچنین بروز نوسان برق در پرینتر موجب خرابی یا حتی سوختن فیوزینگ این دستگاه می‌شود. با این وجود برای جلوگیری از تجمع تونر در فیوزینگ و خرابی این قطعه باید سرویس‌های دوره‌ای و مرتب پرینتر را جدی بگیرید. جهت استفاده از خدمات سرویس در محل پرینتر سامسونگ با نمایندگی سامسونگ تماس بگیرید تا تکنسین‌های این مرکز در آدرس مورد نظر شما حاضر شوند و این سرویس را به شما ارائه دهند.

علاوه‌بر این سعی کنید بیش از ظرفیت کاری پرینتر از آن استفاده نکنید و خیلی از آن کار نکشید در مقابل نیز اگر از پرینتر استفاده زیادی ندارید حداقل هفته‌ای یک الی دو بار با آن کاغذی را پرینت بگیرید تا فیوزینگ آن خراب نشود. از همه مهم‌تر دستگاه پرینتر را به محافظ برق وصل کنید تا نوسان برق موجب خرابی فیوزینگ آن نشود.

تعویض و تعمیر فیوزینگ پرینتر سامسونگ تنها با یک تماس!

اگر برای تعویض یا تعمیر فیوزینگ پرینتر سامسونگ به دنبال مرکز معتبری می‌گردید تنها کافیست که با نمایندگی تعمیرات پرینتر سامسونگ تماس بگیرید. تکنسین‌های این مرکز پس از تماس شما در آدرس مورد نظر حاضر شده و خدمات عیب‌یابی و تعمیر پرینتر سامسونگ را به شما ارائه می‌دهند. اینگونه نه تنها می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی کنید بلکه بدون پرداخت هیچ مبلغ اضافه‌ای برای جابجایی و بردن دستگاه پرینتر به مرکز تعمیرات به راحتی می‌توانید از خدمات تعمیر پرینتر سامسونگ بهره‌مند شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =