نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش جلوگیری از هک شدن تبلت

 آیا تا به حال با مشکل هک شدن تبلت تان مواجه شده اید؟ هک تبلت موضوع مهمی برای همه افرادی است که به امنیت خود اهمیت می دهند؛ چرا که مشکلاتی مانند سوء استفاده از ایمیل های کاری و شخصی، سوء استفاده از حساب های بانکی، سوء استفاده از عکس ها و ویدئوهای شخصی و غیره را به همراه دارد.

۱۳ راهکار جلوگیری از هک شدن تبلت

این کار در ساده ترین شکل می تواند با نصب کردن یک اپلیکیشن جاسوسی و مخرب انجام شده باشد. جلوگیری از هک شدن تبلت امری مهم و ضروری است. در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد تا از سرقت اطلاعات تبلت خود جلوگیری کنید.

تعمیرات تبلت
تعمیرات تبلت

۱- صرف نظر از نصب اپلیکیشن های مشکوک

یکی از روش های هک کردن، نفوذ به دستگاه از طریق نصب اپلیکیشن های مختلف است. توصیه می شود به هیچ عنوان از نصب اپلیکیشن های ناشناسی که برایتان ارسال می شود استفاده نکنید. اپلیکیشن های مشکوک را از اینترنت دانلود نکنید و از نصب اپلیکیشن هایی که از دوستان و آشنایان به دست شما می رسد اجتناب کنید. نصب اینگونه اپلیکیشن ها ساده ترین روش برای نفوذ به دستگاه و جاسوسی شما محسوب می شود. بنابراین برای جلوگیری از هک شدن تبلت، اپلیکیشن های مشکوک و مخرب را نصب نکنید.

۲- آپدیت سیستم عامل

آپدیت یا به روز رسانی سیستم عامل دستگاه به دلیل ایجاد تغییرات امنیتی می تواند موجب جلوگیری از هک شدن تبلت تان شود. آپدیت دوره ای باعث افزایش امنیت دستگاه می شود. بنابراین به شما توصیه می شود آپدیت های جدید را دانلود کرده و بر روی دستگاه خود اجرا کنید.

۳- دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی و اپ استور

برای جلوگیری از هک شدن بهتر است اپلیکیشن های مورد نظرتان را از منابع معتبری مانند گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید. چون این منابع برای انتشار اپلیکیشن ها قوانین و مقررات خاصی دارند و لذا دانلود از این منابع دارای ضریب امنیت بالایی است و هک شدن تبلت را سخت و ناممکن می کند. پس با خیال آسوده، اپلیکیشن های دلخواهتان را از این منابع دانلود و نصب کنید.

۴- حذف قابلیت ذخیره خودکار پسورد و لاگین

مرورگرهای اینترنتی برای سهولت کاربران امکان ذخیره خودکار پسورد و لاگین را ارائه کرده اند. این امکان خطری را در پی دارد. سودجویان در صورت دسترسی به مرورگر شما خواهند توانست به راحتی وارد اطلاعات شخصی شما شده و آن را هک کنند. پس برای جلوگیری از هک شدن تبلت، قابلیت ذخیره خودکار پسورد و لاگین مرورگرهای مختلف داخل سیستم خود را غیرفعال کنید.

۵- استفاده از آنتی ویروس و فایروال

برای ایمنی تبلت بهتر است یک آنتی ویروس و فایروال نصب کنید. آنتی ویروس قادر خواهد بود تا اپلیکیشن های مختلف داخل دستگاه را بررسی کرده و موارد مشکوک را به اطلاع شما برساند. بدین ترتیب اپلیکیشن های مشکوک شناسایی شده و می توانید آنها را پاک کنید. فایروال نیز این به شما اطلاع می دهد که کدام یک از اپلیکیشن ها نیاز به دسترسی اینترنت دارند. اگر اپلیکیشنی که به اینترنت نیاز داشته باشد و در عین حال به رد و بدل اطلاعات بپردازد مشکوک و مخرب است. توصیه ما برای جلوگیری از هک شدن تبلت استفاده از آنتی ویروس و فایروال است.

هنگ کردن تبلت
هنگ کردن تبلت

۶- بررسی برنامه های نصب شده روی تبلت

همیشه عادت داریم برای یافتن ایراد و خرابی در دستگاه به سراغ برنامه هایی برویم که تازه بر روی تبلت نصب کرده ایم و از اپلیکیشن هایی که از قبل روی دستگاه نصب شده اند غافلیم. اپلیکیشن هایی که قبلا در تبلت نصب شده اند نیز می توانند مخرب و عامل جاسوسی باشند. برای جلوگیری از هک تبلت بهتر است در دوره های زمانی مختلف برنامه های نصب شده در تبلت را چک کرده و موارد مشکوک و مخرب را از دستگاه پاک کنید.

۷- گذاشتن رمز روی برنامه ها

برای سخت تر شدن هک دستگاه بر روی اپلیکیشن های مهم خود رمزگذاری کنید. برای ایمیل، اپلیکیشن حساب بانکی و … پسورد مناسب در نظر بگیرید تا چنانچه تبلت شما دست دیگری هم افتاد، نتواند وارد اطلاعات مهم و شخصی شما شود. هرچقدر لایه های امنیتی دستگاه شما بالاتر باشد امکان هک شدن تبلت تان کمتر می شود. پس دست به کار شده و اپلیکیشن های مهم تبلت تان را رمزگذاری کنید.

۸- دقت به دسترسی اپلیکیشن ها

بررسی و دقت نظر نسبت به نصب اپلیکیشن ها می تواند از هک شدن تبلت شما جلوگیری کند. گاهی ممکن است در دسترسی یک اپلیکیشن مانند بازی که می خواهید در تبلت خود نصب کنید نوشته باشد که برای اجرای بازی نیاز به دسترسی به اطلاعات لیست مخاطبین وجود دارد! کاملا مشخص است که این مسئله مشکوک خواهد بود؛ چون ضرورتی ندارد یک بازی به لیست مخاطبین تبلت شما دسترسی داشته باشد! با مطالعه دقیق دسترسی اپلیکیشن هایی که روی تبلت خود نصب کرده‌اید، قادر خواهید بود موارد مشکوک را سریعا شناسایی و از هک شدن تبلت خود جلوگیری به عمل آورید.

۹- عدم اتصال به وای فای های رایگان

بهتر است وسوسه استفاده از شبکه های وای فای رایگان و ناشناس را کنار بگذارید و به هیچ عنوان به یک وای فای ناشناس اعتماد نکرده و متصل نشوید. هکرها در کمین شما هستند و از طریق شبکه وای فای رایگان خواهند توانست موجب هک شدن تبلت شما شوند.

۱۰- عدم روت کردن تبلت

درست است که روت کردن دستگاه موجب دسترسی شما به قابلیت های کاربردی و قابل توجه می شود؛ اما این کار بسیار خطرناکی است که می تواند منجر به هک شدن تبلت شما شود. بیشترین آمار هک و سوء استفاده از دستگاه های اندرویدی از این راه است. پس از روت کردن بپرهیزید.

۱۱- استفاده از برنامه Google Authenticator

برای ایجاد یک لایه امنیتی خوب، استفاده از برنامه Google Authenticator پیشنهاد می شود. با استفاده از این برنامه هک اکانت های مختلف شما غیر ممکن شده و ضریب امنیت دستگاه بالا می رود. با کمک این برنامه مانع هک شدن تبلت خود می شوید.

۱۲- نظارت بر مصرف اینترنت اپلیکیشن ها

اپلیکیشن های مخرب دائما از طریق اینترنت در حال رد و بدل کردن اطلاعات هستند. بنابراین مصرف اینترنت بالایی داشته و نقش مخربی دارند. با کنترل دقیق میزان مصرف اینترنت اپلیکیشن های داخل تبلت قادر به شناسایی اپلیکیشن های مخرب و پاک کردن آنها خواهید بود. بدین ترتیب از هک شدن تبلت خود جلوگیری می کنید.

۱۳- خاموش کردن اتصال بلوتوث تبلت

روشن ماندن اتصال بلوتوث دستگاه امکان هک شدن تبلت شما را تا حد زیادی افزایش می دهد. بنابراین بهتر است همیشه قابلیت بلوتوث خود را خاموش نگه دارید و یا از طریق تنظیمات کاری کنید تا قادر به اتصال خودکار به تبلت های دیگر نباشد. یکی از بهترین روش های انجام این کار مربوط به فعالسازی گزینه Non-Discoverable  بوده که با فعالسازی آن بلوتوث روشن تبلت شما توسط دیگر دستگاه های اطراف قابل شناسایی نخواهد بود.

نمایندگی تعمیرات تبلت

در این مقاله سعی کردیم شما را با روش های مختلف جلوگیری از هک شدن تبلت آشنا سازیم. با مطالعه و انجام این روش ها دیگر ضریب امنیت تبلت شما بالا رفته و امکان هک شدن آن کم می شود. چنانچه راهنمایی و پرسشی درباره راهکارهای فوق داشتید با مشاوران مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − شش =