نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تبلت سامسونگ در حالت Odin گیر کرده است

حالت Odin فقط در دستگاه های سامسونگ قابل مشاهده است و بنابراین به عنوان Samsung Odin Mode شناخته می شود. Odin نرم افزاری است که سامسونگ برای فلش دستگاه های خود و معرفی رام و فریمور جدید و کاستوم استفاده می کند. بسیاری از کاربران برای فلش کردن تبلت سامسونگ خود به حالت Odin وارد می شوند و دیگران به طور تصادفی آن را تجربه می کنند و سپس به دنبال راه حلی برای خروج از حالت Odin می گردند.

از صفحه حالت Odin می توان به راحتی خارج شد، اما اگر با مشکلی مانند Odin fail مواجه شدید، به عنوان مثال، اگر در صفحه Odin Mode Samsung گیر کرده اید، ممکن است لازم باشد از تکنیک های توضیح داده شده در این مقاله استفاده کنید. مشکل Odin Fail در بسیاری از دستگاه‌های سامسونگ، به‌ویژه تبلت‌های سامسونگ رخ می‌دهد و بنابراین کاربران دائماً به دنبال راه‌حل‌های آن هستند.

اگر در تبلت خود صفحه نمایش Samsung Odin Mode را نیز مشاهده می کنید و نمی توانید از آن خارج شوید، وحشت نکنید. این یک وضعیت معمولی خطای Odin Fail است و ما همه آنچه را که باید در مورد این مشکل عجیب بدانید داریم. قبل از اینکه به بررسی مشکل شکست Odin بپردازیم، اجازه دهید در مورد اینکه حالت Odin سامسونگ دقیقا چیست و راه‌هایی برای بیرون آمدن از آن بدون دردسر فکر کنیم.

حالت Odin چیست؟

Samsung Odin Mode که بیشتر به عنوان Download Mode شناخته می‌شود، صفحه‌ای است که با فشار دادن دکمه کاهش صدا، روشن/خاموش و صفحه اصلی در دستگاه سامسونگ خود می‌بینید. صفحه نمایش Samsung Odin Mode دو گزینه را در اختیار شما قرار می دهد، یعنی «ادامه» با فشار دادن دکمه افزایش صدا و «لغو» با فشار دادن دکمه کاهش صدا. راه دیگر برای تشخیص حالت Odin سامسونگ این است که صفحه نمایش یک مثلث با نماد اندروید روی آن و پیامی با مضمون “دانلود” نمایش داده می شود.

اگر با فشار دادن کلید کاهش صدا، روی «لغو» ضربه بزنید، می‌توانید از حالت Odin Samsung خارج شوید و دستگاه شما راه‌اندازی مجدد می‌شود. اگر “ادامه” را ادامه دهید، به شما هدایت می شود که دستگاه خود را فلش کنید یا یک سیستم عامل جدید معرفی کنید.

با این حال، زمانی که دکمه کاهش صدا را فشار می‌دهید اما نمی‌توانید از حالت Odin Samsung خارج شوید، گفته می‌شود که با مشکلی مواجه می‌شوید که به آن مشکل Odin Fail می‌گویند. در این شرایط تبلت شما ریستارت نمی شود و در صفحه Samsung Odin Mode گیر می کند. فقط در صورتی که کلید افزایش صدا را فشار دهید و به فلش کردن یک رام/سیرم افزار جدید بروید، می توانید با دنبال کردن چند مرحله ساده که در بخش زیر توضیح داده شده است، از حالت Odin Samsung خارج شوید.

چگونه از حالت Odin خارج شویم؟

خروج از حالت Odin Samsung کار ساده و آسانی است. سه راه مختلف برای این کار وجود دارد. اجازه دهید به این روش های ارائه شده در زیر نگاه کنیم.

  1. در ابتدا، همانطور که در بالا توضیح داده شد، در صفحه اصلی Samsung Odin Mode، کلید کاهش صدا را فشار دهید تا فرآیند دانلود لغو شود و به دستگاه خود دستور راه اندازی مجدد بدهید.
  2. در مرحله دوم، اگر با خطای Odin Fail مواجه هستید، کلید کاهش صدا و دکمه پاور را با هم فشار دهید و نگه دارید و چند دقیقه صبر کنید تا تبلت شما دوباره راه اندازی شود.
  3. ثالثاً در صورت امکان باتری را از دستگاه خود خارج کنید. یک یا دو دقیقه صبر کنید و سپس باتری را دوباره وارد کنید و سعی کنید دستگاه خود را روشن کنید.

با این حال، اگر این تکنیک‌ها به شما کمکی نکرد از حالت Odin Samsung خارج شوید و خطای Odin Fail همچنان ادامه داشت، به شما توصیه می‌شود روش‌های ارائه شده در بخش‌های دیگر این مقاله را امتحان کنید، قبل از انجام این کار، لازم است یک کامل را انجام دهید. پشتیبان‌گیری از داده‌ها، رسانه‌ها و سایر فایل‌های ذخیره‌شده در دستگاه سامسونگ، زیرا ایجاد هرگونه تغییر در میان‌افزار در حین رفع مشکل می‌تواند اطلاعات شما را پاک کند.

پشتیبان‌گیری از داده‌هایتان از از دست رفتن داده‌ها جلوگیری می‌کند و در صورت از دست دادن داده‌ها در حین رفع خطای Odin Fail، محافظت کاملی را ارائه می‌کند.

Dr.Fone – Phone Backup (اندروید) به عنوان یک ابزار عالی برای پشتیبان گیری از اطلاعات شما تنها با یک کلیک بر روی رایانه شخصی شما ارائه می شود. می توانید قبل از خرید محصول، آن را به صورت رایگان امتحان کنید و از تمام ویژگی های آن استفاده کنید. این نرم افزار شما را قادر می سازد تا از انواع داده ها مانند عکس ها، فیلم ها، مخاطبین، فایل های صوتی، برنامه ها، اسناد، یادداشت ها، یادداشت ها، تقویم ها، گزارش تماس ها و بسیاری موارد دیگر نسخه پشتیبان تهیه و بازیابی کنید.

چگونه با یک کلیک از حالت Odin خارج شویم

در حالی که روش‌های بالا باید تبلت شما را به حالت اولیه بازنشانی کنند، گاهی اوقات خرابی Odin شما ادامه می‌یابد و شما در حالت دانلود گیر کرده‌اید. اگر اینطور است، راه حلی وجود دارد که می توانید از آن به نام Dr.Fone – System Repair استفاده کنید.

این به راحتی یکی از بهترین راه حل های موجود است.

برای کمک به شما برای شروع، در اینجا گام به گام نحوه راه‌اندازی و راه‌اندازی در هنگام تعمیر تبلت سامسونگ (که در حالت Samsung Odin گیر کرده است) آورده شده است.

توجه: لطفاً توجه داشته باشید که اجرای این راه حل با یک کلیک ممکن است تمام داده های دستگاه شما از جمله فایل های شما را پاک کند. همیشه از قبل مطمئن شوید که از دستگاه خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید.

مرحله ۱: Dr.Fone را راه اندازی کنید و گزینه “System Repair” را از منوی اصلی انتخاب کنید.

دستگاه سامسونگ خود را با استفاده از کابل رسمی وصل کنید و گزینه «Android Repair» را از منوی سمت چپ انتخاب کنید.

مرحله ۲: در صفحه بعدی، اطلاعات دستگاه خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که نسخه سیستم عامل صحیح را تعمیر می کنید، سپس روی دکمه Next کلیک کنید.

مرحله ۳: دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. از آنجایی که دستگاه شما از قبل در حالت دانلود قرار دارد، باید روی گزینه های منو کلیک کنید تا زمانی که سیستم عامل شروع به دانلود کند.

پس از دانلود فریمور مناسب، دستگاه سامسونگ شما شروع به تعمیر می کند و تبلت شما به حالت اولیه خود باز می گردد.

مقالات مرتبط:

بازگشایی قفل تبلت سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + پانزده =