دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش حذف قفل کودک در تلویزیون

 روش حذف قفل کودک در تلویزیون: امروزه با وجود تلویزیون های هوشمند در هر خانه ای و اتصال آن ها به اینترنت، امکان دسترسی بیشتری به برنامه ها و محتوای مختلف و گشت و گذار در اینترنت برای همه فراهم شده است و با وجود اینکه تلویزیون های هوشمند کار را برای ما بسیار راحت کرده اند، در صورتی که اقدامات لازم صورت نگیرد می تواند کودک ما را در معرض دسترسی به محتوای نامناسب و ایجاد آسیب های دیگری قرار دهد.اما با قفل کودک فعال در تلویزیون شما، فرزندان شما نمی توانند تماشای تلویزیون یا برنامه هایی را که برای آنها محدود است، تماشا کنند.

حذف قفل کودک در تلویزیون

اگر در تلویزیون هوشمند شما اپلیکیشن هایی چون Netflix, YouTube یا .. نصب شده باشند، کودک شما نیز می تواند به هرچیزی که شما دسترسی دارید دسترسی داشته باشد و ممکن است فیلم ها یا عکس هایی را تماشا کند که می تواند اثرات مخربی روی شخصیت و رفتارش بگذارند.

یک میکروچیپ معروف با عنوان V-chip مسئول ویژگی قفل کودک در تلویزیون است. با این حال، اگر احساس می کنید که دیگر قفل کودک را نیاز ندارید، می توانید این قابلیت را از طریق خود تلویزیون با وارد کردن یک کد خاص حذف کنید.

البته اپلیکیشن های YouTube و Netflix تنظیماتی دارند که مانع از نمایش محتوای نامناسب برای کودکان می شود. همچنین شما می توانید برحسب مدل تلویزیون خود به راحتی روی برخی اپلیکیشن ها قفل بگذارید و یا کلا آن ها را از لیست برنامه های در دسترس زمانی که کودک تان با تلویزیون کار می کند، حذف کنید.

مراحل حذف قفل کودک در تلویزیون

ریموت را برداشته و دکمه “Menu” را فشار دهید و گزینه “Options” را انتخاب کنید.

“Child Lock” را از لیست “Options” انتخاب کنید. در برخی از تلویزیون ها، “قفل کودک” به نام “V-chip” نامگذاری شده است.

گزینه “Remove Child Lock” را انتخاب کنید و سپس دکمه “Enter” را فشار دهید.

کد چهار رقمی که در هنگام فعال کردن ویژگی قفل کودک استفاده کردید را وارد کنید. اگر شما نمیتوانید آن کد را به یاد بیاورید، تنها گزینه شما برای غیرفعال کردن قفل کودک، ریست کردن تلویزیون است. دستورالعمل ریست کردن تلویزیون بر روی دفترچه راهنمای تلویزیون هم نوشته شده است.

پس از وارد کردن کد چهار رقمی، از منوی تلویزیون خارج شوید. برای انجام این کار، دکمه “Exit” یا “Menu” را در کنترل از راه دور تلویزیون فشار دهید.

قفل کودک در تلویزیون ال جی

تلویزیون ال جی قابلیتی دارد که امکان رمز گذاشتن برای سیستم و محدود کردن دسترسی را برای کاربران فراهم می کند. به این ترتیب، کاربر می تواند برای تلویزیون ال جی خود یک پسورد تعریف کرده و اجازه دسترسی به این محصول را به دیگر افراد ندهد. این قابلیت به ویژه برای خانواده هایی که فرزند کوچک دارند بسیار مفید بوده و باعث می شود که بچه ها نتوانند تلویزیون را روشن کنند. گاهی پیش می آید کاربران رمز تلویزیون را فراموش کرده و نمی توانند آن را روشن کنند.

ریست کردن در منو مخفی

ریست کردن در تلویزیون های ال جی کمی متفاوت بوده و تنها با ریمونت کنترل امکان پذیر است. البته منظور ما ریموت کنترلی که در اختیار کاربران می گیرد نیست؛ ما در مورد ریموت کنترل سرویس که در اختیار مراکز خدمات و تعمیر تلویزیون است صحبت می کنیم. برای انجام این کار باید به مراکز معتبر تعمیرات تلویزیون مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + هجده =