نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکارهایی برای رفع مشکل تصویر نداشتن تلویزیون

در این مقاله از نمایندگی سامسونگ شما را با دلایل تصویر نداشتن تلویزیون آشنا می کنیم. آیا تلویزیون سامسونگ شما روشن می شود اما تصویری وجود ندارد؟ بسیاری از افراد در مقطعی با این مشکل مواجه می شوند، صرف نظر از برند یا مدل تلویزیون – این یک مشکل بسیار رایج است. ابتدا، بدیهی است که می خواهید دوباره بررسی کنید که تلویزیون سامسونگ شما به درستی وصل شده و روشن است. تلویزیون سامسونگ ممکن است “روشن” شود اما صفحه سیاه باقی می ماند. اگر هنوز تصویری در تلویزیون سامسونگ وجود ندارد، باید عیب‌یابی مشکلات مختلف را شروع کنید تا دقیقاً علت این مشکل را بررسی کنید. برای اینکه به دنبال چه مسائلی باشید و به چه ترتیبی به خواندن ادامه دهید.

تصویر نداشتن تلویزیون

تلویزیون سامسونگ روشن می شود اما تصویری وجود ندارد

اگر تلویزیون سامسونگ شما روشن می شود اما تصویری ندارید، ابتدا باید اتصالات ورودی مختلف را بررسی کنید. این احتمال وجود دارد که فقط یک اتصال شل با جعبه کابل شما وجود داشته باشد یا یک سیم HDMI به درستی وارد نشده باشد. اگر مشکل حل نشد، در مرحله بعد چراغ های LED تلویزیون سامسونگ را عیب یابی کنید.

می‌توانید فهرست زیر را مرور کنید تا دقیقاً متوجه شوید که چه مشکلی در تلویزیون سامسونگ شما وجود دارد. مدل‌ها و برندهای مختلف معمولاً با مشکلات مختلفی مواجه می‌شوند، اما در اکثر موارد یکی از این راه‌حل‌ها باید مشکل شما را حل کند.

مطمئن شوید روشن است

ابتدا باید ۱۰۰% مطمئن باشید که تلویزیون سامسونگ بدون تصویر روشن است. معمولاً یک صفحه سیاه نشان می دهد که تلویزیون سامسونگ خاموش است. سعی کنید صدا را زیاد کنید تا ببینید آیا واقعاً خاموش است یا فقط هیچ تصویری نمایش داده نمی شود.

اگر اینطور باشد، می‌توانید صدایی را که از طریق تلویزیون سامسونگتان می‌آید بشنوید. اگر تلویزیون سامسونگ شما دارای چراغی است که وقتی تلویزیون سامسونگ روشن می شود، می توانید آن را بررسی کنید.

آن را خاموش و دوباره روشن کنید

هر زمان که در حال عیب‌یابی دستگاه‌های الکترونیکی هستیم، همیشه می‌شنویم که «آیا سعی کرده‌اید دوباره آن را خاموش و روشن کنید؟» – دلیلی وجود دارد! این معمولاً ساده ترین و ساده ترین راه حل برای مشکلات تلویزیون سامسونگ است. ابتدا تلویزیون سامسونگ خود را از برق بکشید و حدود ده تا پانزده دقیقه منتظر بمانید.

این مدت زمان باید به اندازه ای باشد که تلویزیون سامسونگ به طور کامل ریست شود. سپس، می توانید دوباره آن را وصل کنید و مطمئن شوید که روشن است.

اگر به نظر می رسد که کار نمی کند، باید راه حل های مرتبط تری را امتحان کنید. با این حال، آنها هنوز هم اغلب بسیار ساده هستند.

اتصالات سست را بررسی کنید

در مرحله بعد، می خواهید سیم های شل شده را بررسی کنید. تمام دستگاه های کمکی از جمله پخش کننده های DVD، جعبه های کابل، کنسول های بازی و موارد دیگر را بررسی کنید.

اگر هر یک از سیم های اتصال شل باشد یا به برق وصل نباشد، ممکن است صدا را دریافت کنید اما تصویری را از طریق تلویزیون سامسونگ دریافت نکنید.

همچنین می‌خواهید سیم‌های شکسته را جایگزین کنید. با گذشت زمان، سیم‌هایی مانند کابل‌های HDMI ممکن است فرسوده شوند و منجر به مشکلاتی در تصویر تلویزیون سامسونگ شما شود.

خوشبختانه، این نوع کابل های اتصال معمولا مقرون به صرفه هستند و به راحتی قابل تعویض هستند. اگر به نظر می رسد کابل در زاویه ای عجیب خم می شود یا به وضوح فرسوده شده باشد، متوجه خواهید شد که یک کابل شکسته است.

چراغ های پشت شکسته را بررسی کنید

تلویزیون سامسونگ های LCD از نورهای پس زمینه برای ایجاد تصاویر روی صفحه تلویزیون سامسونگ استفاده می کنند. هنگامی که چراغ های پشتی مشکل دارند، نمایش صحیح تصویر در تلویزیون سامسونگ شما بسیار دشوارتر می شود. شما باید یک متخصص حرفه ای داشته باشید که چراغ های پشتی را برای شما تعمیر کند.

یک روش بسیار آسان برای بررسی چراغ های عقب شکسته وجود دارد. به سادگی از یک چراغ قوه بسیار نزدیک به صفحه تلویزیون سامسونگ وقتی روشن است استفاده کنید. تصویر باید در زیر نور نشان داده شود، اگرچه بسیار کم رنگ است.

بسیاری از مردم احساس راحتی نمی کنند که تلویزیون سامسونگ خود را باز کنند و به تنهایی چراغ های LED را خاموش کنند. احتمالاً می خواهید از یک حرفه ای کمک بخواهید!

خرابی را در برد پاور بررسی کنید

اکثر تلویزیون سامسونگ ها از برد منبع تغذیه استفاده می کنند که در هر زمانی ممکن است بشکند. برای بررسی این مشکل باید تلویزیون سامسونگ را باز کنید. تلویزیون سامسونگ ها معمولاً از قطعات داخلی مختلفی برای ایجاد نمایشگر تصویر استفاده می کنند – اگر یکی از آنها خاموش شود، تصویر به راحتی می تواند متوقف شود.

ممکن است بخواهید یک تلویزیون سامسونگ جدید بخرید یا صرفاً قطعات جایگزین مورد نیاز را تهیه کنید. با این حال، بسته به اینکه چه چیزی خراب شده و تعمیر آن چقدر سخت است، ممکن است بهتر باشد روی یک تلویزیون سامسونگ جدید سرمایه گذاری کنید. بهترین کار این است که یک متخصص حرفه ای قطعات سخت افزاری را بررسی کنید، که همیشه ارزان ترین تعمیر نیست.

ذخیره انرژی و تایمرهای خواب را خاموش کنید

علاوه بر این، حالت‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی و تایمرهای خواب می‌توانند باعث شوند تلویزیون سامسونگ شما به طور غیرمنتظره خاموش شود. اگر در وسط تماشای یک نمایش هستید و آن را خاموش می کنید، احتمالاً مشکل همین است.

با رفتن به تنظیمات خود و بررسی تایمرهای خواب شروع کنید. باید بتوانید آنها را خاموش کنید.

هنگامی که در تنظیمات هستید، مطمئن شوید که حالت صرفه جویی در انرژی (که در برخی تلویزیون سامسونگ ها به عنوان حالت بهره وری انرژی نیز شناخته می شود) را خاموش کنید. با انجام این کار مطمئن خواهید شد که تلویزیون سامسونگ به اندازه کافی برق مصرف می کند تا در بهترین حالت خود کار کند.

اگر این گزینه‌ها هر دو قبلاً در تنظیمات شما خاموش هستند، احتمالاً مشکل دیگری است.

پیشنهاد مطالعه: سفید شدن صفحه تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 8 =