نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکارهای رفع مشکل عدم دسترسی تلویزیون به کانال

عدم دسترسی تلویزیون به کانال/ گزینه اسکن خودکار را روی تلویزیون سامسونگ خود فشار داده اید، اما هنوز نمی تواند کانالی را پیدا کند. به ۸ نکته در این مقاله نگاهی بیندازید که به شما کمک می کند به تماشای تلویزیون سامسونگ عادی خود بازگردید.

عدم دسترسی تلویزیون به کانال

شماره ۱: مطمئن شوید که آنتن را به خوبی وصل کرده اید

اولین نکته ما این است که مطمئن شوید آنتن را به خوبی وصل کرده اید. اکنون، می دانم که این واضح به نظر می رسد. اما خیلی آسان است که چیزی کابل را تکان دهد و بدون اینکه متوجه شوید شل شود. اگر خانه شما شبیه خانه من است و سگ‌ها، گربه‌ها و کودکان در آن می‌دوند، این یک قدم مهم است.

باید مطمئن شوید که آنتن را محکم به تیونر تلویزیون سامسونگ وصل کرده اید. شما باید آن را به جک “Antenna In” وصل کنید. اگر کانال خود را به درستی وصل کرده اید و هنوز نمی توانید کانالی را پیدا کنید، به نکته بعدی بروید.

شماره ۲: بررسی کنید که چه کانال هایی باید دریافت کنید

آیا برخی از کانال های تلویزیون سامسونگی را روی صفحه تلویزیون سامسونگ خود می بینید اما شاید همه کانال هایی را که امیدوار بودید مشاهده نکنید؟ سپس مهم است که بررسی کنید کدام کانال را باید دریافت کنید.

کانال هایی که به شما پیشنهاد می شود بسته به موقعیت مکانی شما متفاوت است. شما می توانید یک دسته چک کننده رایگان کانال را به صورت آنلاین پیدا کنید. این خدمات لیستی از کانال هایی را که باید در منطقه خود مشاهده کنید در اختیار شما قرار می دهد.

اگر برخی از کانال‌ها را در لیستی که آنلاین می‌بینید از دست داده‌اید، باید یک اسکن مجدد انجام دهید. گاهی اوقات ایستگاه ها فرکانس مورد استفاده برای پخش را تغییر می دهند. یک اسکن مجدد به شما کمک می کند تا سیگنال جدید ایستگاه را پیدا کنید.

خوب، اما اگر مطمئن نیستید که چگونه یک اسکن مجدد انجام دهید، چه کاری می توانید انجام دهید؟ سپس در اینجا تمام دستورالعمل هایی وجود دارد که برای انجام این کار نیاز دارید.

  • “MENU” را روی کنترل از راه دور خود فشار دهید
  • در گزینه های تلویزیون سامسونگ خود به “CHANNEL SCAN” بروید
  • سپس باید بتوانید “RESCAN” را فشار دهید.

توجه: گزینه “RESCAN” می تواند به صورت “TUNE” یا “AUTO-TUNE” در برخی از تلویزیون سامسونگ ها نشان داده شود.

اگر هیچ یک از کانال‌های موجود در لیستی را که به صورت آنلاین مشاهده می‌کنید نمی‌بینید، به برخی از اصلاحات دیگر در این مقاله بروید.

شماره ۳: کانال ها را به صورت دستی جستجو کنید

استفاده از دکمه اسکن خودکار راحت ترین و سریع ترین راه برای جستجوی کانال است. اما اگر تلویزیون سامسونگ شما مشکل دارد، می توانید اسکن دستی را نیز انجام دهید. این اسکن باید لیست کانال هایی را که برای تلویزیون سامسونگ شما در دسترس هستند بازیابی کند.

در اینجا همه چیزهایی که برای انجام یک اسکن دستی نیاز دارید آمده است.

  • فرستنده دیجیتال شما
  • شماره فرکانس شما

این اعداد بسته به محل زندگی شما متفاوت است. اگر مطمئن نیستید که مال شما چیست، باید با ارائه دهنده خدمات خود تماس بگیرید.

شماره ۴: تلویزیون سامسونگ را دوباره راه اندازی کنید

راه اندازی مجدد تلویزیون سامسونگ راه خوبی برای پاک کردن آن از هرگونه مشکلی است که ممکن است مانع از جستجوی کانال شود.

با انجام کارهای زیر می توانید تلویزیون سامسونگ خود را مجددا راه اندازی کنید.

  • با استفاده از دکمه پاور تلویزیون سامسونگ را خاموش کنید
  • تلویزیون سامسونگ را از برق وصل کنید
  • ۲ دقیقه صبر کنید
  • دوباره آن را به برق وصل کنید
  • با استفاده از دکمه پاور آن را دوباره روشن کنید

پس از راه اندازی مجدد تلویزیون سامسونگ، سعی کنید جستجوی خودکار کانال را انجام دهید.

شماره ۵: جعبه کابل را مجددا راه اندازی کنید

یکی از رایج‌ترین دلایلی که تلویزیون سامسونگ‌ها نمی‌توانند کانال‌ها را پیدا کنند این است که باکس کابل آنها مشکل دارد. راه‌اندازی مجدد جعبه کابل می‌تواند آن را از هر گونه اشکالی که مانع از کارکرد آن‌طور که باید می‌شود پاک کند.

اما چگونه می توانید جعبه کابل تلویزیون سامسونگ خود را مجددا راه اندازی کنید؟ در اینجا تمام دستورالعمل های مورد نیاز شما وجود دارد.

  • سیم برق را از جعبه کابل جدا کنید. یا سیم برق را از پریز برق اصلی جدا کنید.
  • جعبه کابل را به مدت ۲۰ ثانیه از برق جدا کنید
  • سیم برق را دوباره به جعبه کابل وصل کنید. یا سیم برق را دوباره به پریز برق اصلی وصل کنید.

هیچ چیز مثل این نیست که یک کار را با چشمان خود ببینید. پس از انجام بازنشانی جعبه کابل، باید سعی کنید کانال های تلویزیون سامسونگی را به صورت خودکار اسکن کنید. اگر اسکن خودکار هیچ نتیجه ای را نشان نداد، می توانید نتیجه بگیرید که مشکلی در جعبه کابل وجود ندارد. اکنون می توانید به سراغ راه حل های دیگر در این مقاله بروید که به شما در حل مشکل کمک می کند.

شماره ۶: تیونر خود را بررسی کنید

بررسی تیونر تلویزیون سامسونگ شما یک مرحله واقعاً مهم است که به شما کمک می کند بفهمید که آیا درست کار می کند یا خیر. با انجام موارد زیر می توانید تیونر تلویزیون سامسونگ خود را بررسی کنید.

  1. کابل کواکس را از تلویزیون سامسونگ خود وصل کنید
  2. کابل را به تلویزیون سامسونگ دیگری وصل کنید
  3. سعی کنید اسکن خودکار کانال را روی آن تلویزیون سامسونگ اجرا کنید

آیا اجرای اسکن در تلویزیون سامسونگ دیگری دشوار بود؟ اگر اسکن کار نکرد، ممکن است با تیونر تلویزیون سامسونگ خود مشکل داشته باشید.

اگر در اسکن خودکار کانال‌ها در تلویزیون سامسونگ دیگری مشکلی نداشتید، چه؟ پس به احتمال زیاد مشکل از خود تلویزیون سامسونگ است. برای حل این مشکل، ممکن است لازم باشد با یک تکنسین تماس بگیرید.

مطلب پیشنهادی: نحوه اتصال سینما خانگی سامسونگ خود به تلویزیون برای بهترین کیفیت صدا

1 دیدگاه دربارهٔ «دلایل عدم دسترسی تلویزیون به کانال»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − پنج =