دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا تاچ پد ماوس لپ تاپ سامسونگ سامسونگ من کار نمی کند؟

این صفحه متداول‌ترین روش‌های حل مشکل پد لمسی لپ‌تاپ سامسونگ را پوشش می‌دهد. اگر بعد از امتحان راه حل های موجود در این صفحه نمی توانید تاچ پد لپ تاپ سامسونگ خود را حل کنید، احتمالاً پد لمسی به دلیل یک دلیل کمتر رایج کار نمی کند. در این صورت توصیه می کنیم لپ تاپ سامسونگ را برای بررسی بیشتر به تعمیرگاه لپ تاپ سامسونگ ببرید.

سیستم عامل پاسخ نمی دهد

اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که آیا رایانه و سیستم عامل نیز به خوبی پاسخ نمی دهند. ممکن است لپ تاپ سامسونگ یخ زده باشد، به این معنی که به هیچ دستوری که شما به آن می دهید پاسخ نمی دهد. در این حالت، تاچ پد نیز کار نخواهد کرد. برای بررسی این مشکل، کلید Windows را فشار دهید تا ببینید آیا منوی Start باز می شود یا خیر.

کلید ترکیبی Fn

برخی از لپ‌تاپ سامسونگ‌ها دارای یک ترکیب کلید Fn + کلید عملکرد برای فعال و غیرفعال کردن پد لمسی هستند. اگر لپ تاپ سامسونگ شما این ویژگی را دارد، دکمه یا کلیدهایی را فشار دهید تا پد لمسی چند بار روشن و خاموش شود.

دستگاه خارجی

برخی از دستگاه های ورودی USB به طور خودکار صفحه لمسی را هنگام اتصال غیرفعال می کنند. به عنوان یک مرحله عیب‌یابی، رایانه را خاموش کنید، همه دستگاه‌های خارجی را جدا کنید، سپس رایانه را دوباره راه‌اندازی کنید تا مطمئن شوید یکی از آنها صفحه لمسی را خاموش نکرده است. اگر با این کار مشکل شما برطرف شد، می‌توانید دستگاه USB را مجدداً وصل کنید تا به عیب‌یابی یا تغییر تنظیماتی که در بخش‌های بعدی بحث شده است ادامه دهید.

صفحه لمسی را در تنظیمات پد لمسی روشن یا فعال کنید

به تنظیمات موس/تاچ‌پد خود نگاه کنید، زیرا ممکن است پد لمسی شما را از کار انداختن یا کاملاً غیرفعال کنند. برای دسترسی به تنظیمات ماوس مراحل زیر را دنبال کنید.

کاربران ویندوز – تنظیمات صفحه لمسی

  • کلید Windows را فشار دهید، تایپ پد را تایپ کنید و گزینه تنظیمات صفحه لمسی را در نتایج جستجو انتخاب کنید. یا کلید Windows+I را فشار دهید تا Settings باز شود، سپس روی Devices، Touchpad کلیک کنید.
  • در پنجره تاچ پد، مطمئن شوید که کلید روشن/خاموش صفحه لمسی روی روشن تنظیم شده است. اگر خاموش است، آن را به حالت روشن تغییر دهید.
  • تاچ پد را تست کنید تا ببینید کار می کند یا خیر.

کاربران ویندوز – تنظیمات ماوس

  1. کلید Windows را فشار دهید، Control Panel را تایپ کنید و سپس Enter را فشار دهید.
  2. روی گزینه Hardware and Sound کلیک کنید.
  3. در قسمت Devices and Printers، روی گزینه Mouse کلیک کنید
  4. در پنجره ویژگی های ماوس که باز می شود، تنظیمات صفحه لمسی خود را پیدا کنید. آنها معمولاً در زیر زبانه سمت راست در کنار سخت افزار قرار دارند (نام برگه از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت است).
  5. اطمینان حاصل کنید که علامتی در کادر کنار فعال کردن صفحه لمسی وجود دارد.
  6. هر تنظیمات دیگری را مطابق میل خود تنظیم کنید، سپس روی Apply و سپس OK کلیک کنید.
  7. تاچ پد را تست کنید تا ببینید کار می کند یا خیر.

اگر تب صفحه لمسی را در پنجره ویژگی های ماوس نمی بینید، مراحل زیر را امتحان کنید.

  1. در پنجره Properties Mouse، روی تب Hardware کلیک کنید.
  2. برای ورود به فهرست دستگاه‌ها به نام ماوس سازگار با HID بررسی کنید. اگر یک ماوس USB برای اهداف عیب‌یابی به لپ‌تاپ سامسونگ خود متصل کرده‌اید، ممکن است دو ورودی ماوس مطابق با HID را مشاهده کنید. روی هر ورودی کلیک کنید تا موردی که USB ندارد را در ویژگی Location بیابید.
  3. هنگامی که ورودی ماوس مطابق با HID را برای صفحه لمسی (ورودی غیر USB) پیدا کردید، روی دکمه Properties کلیک کنید.
  4. در پنجره «ویژگی‌های ماوس» مطابق با HID، وضعیت دستگاه را بررسی کنید تا ببینید «این دستگاه به درستی کار می‌کند» یا خیر. اگر چیز دیگری ذکر شده باشد، تاچ پد مشکل دارد.
  5. اگر دستگاه پد لمسی به درستی کار نمی کند، می توانید درایورها را به روز کنید. روی دکمه Change settings کلیک کنید، روی تب Driver کلیک کنید، سپس روی دکمه Update Driver کلیک کنید. روی گزینه Search automatically کلیک کنید تا ویندوز به دنبال درایور به روز شده در رایانه و اینترنت باشد.

تنظیمات پد لمسی را بازنشانی کنید

اگر صفحه لمسی قبلاً روشن یا فعال است، بازنشانی تنظیمات پد لمسی ممکن است مشکلات پد لمسی را برطرف کند.

  • کلید Windows را فشار دهید، تایپ پد را تایپ کنید و گزینه تنظیمات صفحه لمسی را در نتایج جستجو انتخاب کنید. یا کلید Windows+I را فشار دهید تا Settings باز شود، سپس روی Devices، Touchpad کلیک کنید.
  • در پنجره تاچ پد، به قسمت Reset your touchpad بروید و روی دکمه Reset کلیک کنید.
  • تاچ پد را تست کنید تا ببینید کار می کند یا خیر.

مقالات مرتبط:

هنگ کردن لپ تاپ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + دو =