دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بوی سوختگی جاروبرقی/ یکی از مهمترین وسیله ها که در تمیزی منزل نقش ویژه ای دارد جاروبرقی سامسونگ می باشد. با وجود سرعت بالا و قدرت مکش شدید، جاروبرقی سامسونگ ها در دمای بالا عمل نمی کنند. در حالی که مطمئناً قسمتی از فرش که تازه جاروبرقی سامسونگ شده است در هنگام لمس گرم احساس می شود. اما خود دستگاه هرگز نباید آنقدر داغ شود که بوی دود به مشام برسد. هر نوع بوی سوختگی که از جاروبرقی سامسونگ شما می آید، طبیعی نیست و یک علامت قرمز بزرگ است که نشان دهنده ی خرابی قطعه ای می باشد. اگر متوجه شدید بوی سوزش از جاروبرقی سامسونگ می آید، فورا آن را خاموش کنید و سعی کنید مشکل را تشخیص دهید. بعد از مطالعه ی این مقاله به دنبال این سه نشانه باشید و بر اساس آنچه می بینید، باید بتوانید مقصر خرابی را تشخیص دهید.

بوی سوختگی جاروبرقی

مشاهده ی دود علت بوی سوختگی جاروبرقی

چندین چیز می تواند باعث دود کشیدن جاروبرقی سامسونگ شود. موتور الکتریکی ممکن است خیلی داغ کار کند، تسمه محرک مسدود شود، یا انتهای سیگار روشن به داخل دستگاه مکیده شده و در داخل کیسه دود می‌کند. این ها چند نمونه از دلایل است. در این قسمت چند نمونه از رایج ترین مشکلات را مورد بررسی قرار می دهیم.

تعمیر آسان تبلت سامسونگ

موتور الکتریکی

دود کردن موتور الکتریکی همیشه ناشی از یک چیز نیست و بررسی علل آن آسان نیست. اگر فیلترها مسدود شده باشند یا کیسه وکیوم پر باشد، موتور جاروبرقی سامسونگ داغ می شود. فیلترهای انتهای ورودی دستگاه را تمیز کرده و کیسه را خالی کنید.

تسمه محرک

پاک کننده های عمودی دارای یک برس چرخشی با تسمه در سر دستگاه هستند. بررسی کنید که تسمه همچنان در موقعیت خود قرار داشته باشد و برس چرخشی آزادانه بچرخد. ممکن است متوجه شوید که قطعه بزرگی از زباله به جلوی دستگاه کشیده شده و تسمه محرک را مسدود کرده است. اصطکاک قرقره محرک بر روی موتور الکتریکی و تسمه محرک باعث ایجاد گرمای زیادی و بوی سوختگی می شود.

فیلتر سیگار روشن

اگر در هنگام جاروی منزل متوجه شدید که فیلتر سیگار را به درون کیسه فرستاده اید، تنها راه مقابله با آن خالی کردن کیسه جاروبرقی سامسونگ است. در هنگام خارج کردن فیلتر روشن باید دقت زیادی داشته باشید و خارج کردن آن را در الویت قرار دهید زیرا به راحتی می تواند موتور دستگاه را دچار خرابی کند.

داغ بودن کابل یا دوشاخه دیواری

کابل یا دوشاخه دیواری داغ می تواند ناشی از کار بیش از حد موتور باشد. پس از تمیز کردن فیلترها و خالی کردن کیسه، جاروبرقی سامسونگ را دوباره روشن کنید تا ببینید کابل یا دوشاخه دوباره داغ می شود یا خیر.

اگر کابل یا دوشاخه داغ شود، به این معنی است که اتصال شلی بین کابل وکیوم و برق وجود دارد. بررسی کنید که سیم های کابل در پایانه های دوشاخه محکم نگه داشته شوند. بعد از بررسی و رفع این مشکل دیگر شاهد گرم شدن جاروبرقی سامسونگ نخواهید بود.

اگر دوشاخه همچنان داغ است، بررسی کنید که بین دوشاخه و پریز محکم باشد. اگر تشخیص آن دشوار است، جاروبرقی سامسونگ را به یک پریز دیگر وصل کنید. اگر دوشاخه همچنان داغ است، باید از یک برقکار کمک بگیرید.

گیر کردن مو در برس چرخشی

موها ممکن است به دور انتهای برس چرخشی پیچیده شوند و به سمت بلبرینگ ها کشیده شوند. اصطکاک در برابر این مو می تواند گرما ایجاد کند و بوی سوزش ایجاد کند. بعد از بررسی باید به طور کامل مو را خارج نمایید.

موارد گفته شده جزوه چند مورد رایج در جاروبرقی سامسونگ می باشد که به راحتی قابل تعمیر است. لازم به ذکر است که باید تمام قسمت های جاروبرقی سامسونگ مثل شیلنگ و کیسه را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که بعد از بررسی همچنان بوی سوختگی را احساس می کنید بهتر است برای تعمیر از فردی متخصص کمک بگیرید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: علت کندی چرخه آب لباسشویی سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =