نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بالا بردن سرعت پرینت به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل سرعت پرینتر سرعت چاپ صفحات، برای کسانی که زیاد از پرینتر بهره می برند، بسیار اهمیت دارد. این افراد تمایل ندارند، تا مدت زیادی را صرف چاپ اسناد خود، کنند و باید روال انجام چاپ کردن را  با سرعت انجام دهند. در نتیجه، باید برای افزایش سرعت پرینت باید چاره ای اندیشیده شود، به همین منظور، در ادامه مطالب، به شما راهکارهایی برای افزایش سرعت پرینتر ارائه شده است.

عوامل سرعت پرینتر
عوامل سرعت پرینتر
  1. پردازش سیستم کامپیوترتان کند می باشد

اگر سیستم کامپیوتری شما کند باشد، پردازش اطلاعات هم کند خواهد بود. در نتیجه، یکی از عواملی که سبب کند شدن سرعت پرینت، می شود، کندی پردازش سیستم کامپیوتری می باشد.

  1. تعداد زیاد دستورات پرینت ارسالی

گاهی تعداد دستورات پرینترهای ارسالی برای پرینتر، بسیار زیاد می باشد، که در پی آن، کند شدن سرعت پرینت را به دنبال دارد. این امر برای پرینترهایی که در شبکه هستند، بیشتر دیده می‌شود، چرا که از طرف هر سیستم، ارسال فایلی برای پرینتر، وجود دارد و در نهایت باعث می شود، تا پرینتر به کندی عمل کرده و روند چاپ کند شود.

  1. اتصال پرینتر به کامپیوتر نادرست می باشد

از دلایلی که سرعت پرینت را کند می کند، اتصال نادرست پرینتر به کامپیوتر می باشد. در صورت استفاده از کابل معیوب، کابل به پرینتر درست متصل نمی شود و یا در اتصال بیسیم اگر کندی صورت گیرد، در نتیجه، با کاهش سرعت پرینت فایل‌ها روبرو خواهیم شد.

  1. انتخاب سایز کاغذ در حال پیش فرض درست نمی باشد

بعضی اوقات، تنظیم فایل ارسالی تان برای پرینت، در قالب A4 می باشد، اما تنظیمات پیش فرض پرینتر، سایز A5 را در نظر گرفته، بنابر این، پرینتر برای چاپ فایل شما به مشکل بر خواهد خورد، که باعث کندی سرعت پرینت خواهد شد.

  1. ظرفیت رم کامپیوتر پایین می باشد

پایین بودن رم کامپیوتر، باعث کند شدن سرعت پردازش اطلاعات شده و موجب کاهش سرعت پرینت می شود. پس اگر خواستار سرعت بالای پرینت تان از دستگاه هستید، از سیستم‌هایی استفاده کنید، که دارای ظرفیت رم بالا می باشند.

  1. نسخه درایور پرینتر قدیمی می باشد

نسخه به روز درایور پرینتر نصب شده روی کامپیوتر باعث می شود، تا بتوانید از همه قابلیت ‌های پرینتر بهره مند شوید در نتیجه شما باید همیشه به روز رسانی درایور پرینترتان را انجام دهید.

عوامل سرعت پرینتر
عوامل سرعت پرینتر
  1. کامپیوتر ویروسی شده است

دلیل دیگری که باعث کند شدن سرعت پرینت، می شود، ویروسی شدن کامپیوتر می باشد، برای این منظور، باید نصب نرم افزار شناسایی ویروس، روی همه کامپیوترها اجرا شود، چرا که از آلوده شدن دستگاه، جلوگیری کرده و فایل‌های آلوده را حذف می نماید.

افزایش سرعت پرینترهای سامسونگ

برای افزایش سرعت پرینتر تان، چند راهکار وجود دارد، که با انجام آنها می توانید، در زمان، صرفه جویی نمایید. البته با ریست کردن پرینتر نیز می توانید، سرعت پرینت را افزایش دهید.

  1. از کارتریج با کیفیت استفاده کنید

نقش کارتریج در نتیجه چاپ بسیار موثر است. یک کارتریج باکیفیت و استاندارد، متون و تصاویر شما را با حداکثر کیفیت چاپ کرده و سرعت پرینتر را نیز افزایش می دهد و موجب صرفه جویی در زمان شما هم خواهد شد.

کارتریج ‌های طرح پرینت فید، با حداقل هزینه و با کیفیت چاپ بالا، مناسب می باشند.

  1. همزمان چندین فایل را پرینت بگیرید

برای استفاده از حداکثر سرعت پرینت دستگاهتان، توصیه می شود، همزمان چندین فایل را پرینت بگیرید، که موجب صرفه‌جویی زمان هم می شود. برای مثال برای ارسال چندین فایل در داخل یک پوشه به منظور چاپ، می توانید، همه فایل‌ها را انتخاب و همزمان آنها را چاپ کنید. برای این امر،  پوشه فایل‌ها را باز کرده و با زدن کلیدهای Ctrl + A، فایل‌های موجود در پوشه انتخاب شده و یا برای انتخاب آنها می توانید، از موس استفاه نمایید و بعد با کلیک راست روی فایل‌ها و انتخاب گزینه پرینت و یا فشردن دکمه پرینت، به ارسال دستور چاپ فایل ها برای پرینتر بپردازید. با این عمل، دستگاه منتظر فرمان پرینت از سوی شما نشده و فایل ‌های شما به ترتیب چاپ خواهند شد.

  1. Print Spooler را متوقف کنید

برای افزایش سرعت چاپ، از طریق تنظیمات پرینتر، Print Spooler  را متوقف کنید. برای این منظور  داخل Control Panel، به انتخاب گزینه Devices & Printers پرداخته و بر روی پرینتر موردنظرتان راست کلیک کرده و بعد گزینه Printer Properties را انتخاب نمایید، تا صفحه جدیدی را مشاهده کنید.

در تب Advanced، تیک گزینه Print directly to the printer را زده تا ارسال دستورات چاپ به صورت مستقیم برای پرینتر، انجام شود.

با این روش، درصورت وجود هر ایراد، قبل از ریست سیستم، می‌توانید چاپ را داشته باشید.

  1. حجم فایل خود را کم کنید

گاهی در زمان پرینت کردن فایل‌ های Word، شما مشکلی نداشته، ولی در زمان پرینت فایل PDF، عملکرد دستگاه تان، کند می شود، که امری کاملا طبیعی بوده، چرا که فایل‌ های PDF، دارای حجم بیشتری نسبت به Word می باشند و درنتیجه زمان بیشتری برای چاپ آنها نیاز می باشد. برای رفع این مشکل توصیه می شود، تا به کاهش حجم فایل‌های خود بپردازید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − یک =