دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تلویزیون های سامسونگ بدون شک بهترین ها در بازار هستند و بسته به اولویت و بودجه، گزینه های زیادی برای انتخاب دارند. اما مانند سایر لوازم خانگی، آنها می توانند هر از گاهی مشکلاتی را ایجاد کنند. قبل از درخواست خدمات، اگر ابتدا سعی کنید مشکل را عیب یابی کنید، می تواند در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند. برخی از مشکلات تلویزیون های سامسونگ را می توان به راحتی با انجام عیب یابی مورد نیاز برطرف کرد. در این مقاله، ما مراحلی را در مورد نحوه عیب‌یابی مشکلات رایج تلویزیون سامسونگ قرار داده ایم.

نحوه ریست کردن تلویزیون HD سامسونگ

بازنشانی کارخانه، تمام تنظیمات تلویزیون (به استثنای تنظیمات شبکه) را به پیش‌فرض کارخانه بازیابی می‌کند. برای تنظیم مجدد تلویزیون HD سامسونگ:

  • “تنظیمات” را باز کنید و سپس “General” را انتخاب کنید.
  • “Reset” را انتخاب کنید، پین خود را وارد کنید (۰۰۰۰ پیش فرض است)، و سپس “Reset” را انتخاب کنید.
  • برای تکمیل بازنشانی، OK را انتخاب کنید. تلویزیون شما به طور خودکار راه اندازی مجدد می شود.
  • اگر مراحل بالا با تلویزیون شما مطابقت ندارد، به «تنظیمات» بروید، «پشتیبانی» را انتخاب کنید و سپس «Self Diagnosis» را انتخاب کنید. تنظیم مجدد در آن منو قرار خواهد گرفت.

برای بازنشانی تصویر:

  • “تنظیمات” را باز کرده و “تصویر” را انتخاب کنید.
  • “Expert Settings” را انتخاب کنید و سپس “Reset Picture” را انتخاب کنید.
  • برای تایید “بله” را انتخاب کنید.

برای تنظیم مجدد صدا:

  • “تنظیمات” را باز کنید و سپس “صدا” را انتخاب کنید.
  • “Expert Settings” را انتخاب کنید و سپس “Reset” را انتخاب کنید.
  • برای تایید “بله” را انتخاب کنید.

نحوه به روز رسانی نرم افزار در تلویزیون هوشمند سامسونگ

هر چند وقت یکبار، تلویزیون شما به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای افزودن ویژگی‌های جدید یا رفع اشکال دریافت می‌کند. با این حال، می توانید به صورت دستی نرم افزار تلویزیون خود را از طریق اینترنت یا با استفاده از درایو فلش USB به روز کنید. به خاطر داشته باشید که پس از به‌روزرسانی نرم‌افزار، تنظیمات ویدیو و صدا ممکن است به طور خودکار به حالت پیش‌فرض بازنشانی شوند.

برای به روز رسانی از طریق اینترنت:

  1. با استفاده از کنترل از راه دور تلویزیون، به «تنظیمات» بروید و «پشتیبانی» را انتخاب کنید.
  2. “Software update” را انتخاب کنید و سپس “Update Now” را انتخاب کنید.
  3. به روز رسانی های جدید دانلود و بر روی تلویزیون شما نصب می شود. به روز رسانی معمولا چند دقیقه طول می کشد. لطفا تا زمانی که به روز رسانی کامل نشده است، تلویزیون را خاموش نکنید.
  4. وقتی به روز رسانی تمام شد، تلویزیون به طور خودکار راه اندازی مجدد می شود.
  5. اگر هیچ به‌روزرسانی جدیدی وجود ندارد، برای خروج، «OK» را انتخاب کنید.

برای به روز رسانی با استفاده از USB:

  1. برای دانلود به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار جدید مدل تلویزیون خود، از مرکز دانلود سامسونگ دیدن کنید. در صفحه پشتیبانی، فایل سیستم عامل تلویزیون خود را در قسمت دانلودها پیدا کنید. سپس بر روی Download کلیک کنید تا فایل فشرده دانلود شود.
  2. پس از اتمام دانلود فایل، آن را بیابید و سپس فایل را از حالت فشرده خارج کنید. باید یک پوشه داخل آن باشد.
  3. پوشه را به یک درایو فلش USB کپی یا منتقل کنید و آن را داخل هیچ پوشه دیگری قرار ندهید.
  4. درایو USB حاوی ارتقاء نرم افزار را به درگاه USB تلویزیون خود وصل کنید.
  5. با استفاده از کنترل از راه دور تلویزیون، به «تنظیمات» بروید و «پشتیبانی» را انتخاب کنید. “Software Update” را انتخاب کنید، “Update Now” را انتخاب کنید و سپس “Yes” را انتخاب کنید.
  6. تلویزیون شما درایو USB را برای فایل های به روز جستجو می کند. دستورالعمل های روی صفحه را برای نصب نرم افزار به روز شده دنبال کنید.
  7. پس از تکمیل به‌روزرسانی، تلویزیون به‌طور خودکار راه‌اندازی مجدد می‌شود.

عیب یابی تلویزیون سامسونگ بدون عکس

اگر تصویری در تلویزیون سامسونگ UA55NU7100 شما وجود ندارد، دستورالعمل‌های زیر را برای عیب‌یابی دنبال کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که اتصال به دستگاه صحیح است و همه کابل ها به طور کامل وارد شده اند.
  • تمام کابل های متصل به تلویزیون و دستگاه های خارجی را جدا کرده و دوباره وصل کنید. در صورت امکان کابل های جدید را امتحان کنید.
  • تأیید کنید که منبع ورودی صحیح انتخاب شده است.
  • برای تعیین اینکه آیا مشکل ناشی از تلویزیون یا دستگاه است، خود تشخیص تلویزیون را انجام دهید. دکمه صفحه اصلی را فشار دهید و به تنظیمات > پشتیبانی > تشخیص خود > شروع آزمایش تصویر بروید.
  • اگر نتایج تست نرمال است، دستگاه های متصل را با جدا کردن سیم برق هر دستگاه و سپس وصل کردن مجدد آن، راه اندازی مجدد کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، به راهنمای اتصال در دفترچه راهنمای کاربر دستگاه متصل مراجعه کنید.
  • اگر از جعبه کابل یا جعبه ماهواره استفاده نمی‌کنید و تلویزیون شما سیگنال‌های تلویزیونی را از آنتن یا رابط دیواری کابل دریافت می‌کند، با فشار دادن دکمه صفحه اصلی روی کنترل از راه دور و رفتن به تنظیمات> پخش> برای جستجوی کانال‌ها، تنظیم خودکار را اجرا کنید. (تنظیمات تنظیم خودکار)> تنظیم خودکار)

دکمه پاور قاب سامسونگ

قاب سامسونگ با یک کنترل از راه دور در جعبه عرضه می شود. دکمه روشن/خاموش تغییر کرده است تا عملکردی دوگانه داشته باشد. یک کلیک تلویزیون را به حالت قاب عکس بیدار می کند در حالی که با نگه داشتن دکمه به حالت تلویزیون تغییر می کند.

مقالات مرتبط:

اتصال سینمای خانگی به تلویزیون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =