نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عیب یابی مشکلات کنترل از راه دور تلویزیون/ دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود ریموت شما کار نکند. رایج ترین آنها آسیب فیزیکی، مشکلات باتری، مشکلات جفت شدن، یا مشکلات مربوط به حسگر مادون قرمز در کنترل از راه دور یا تلویزیون است.

کنترل از راه دور کار نمی کند

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود ریموت شما کار نکند. رایج ترین آنها آسیب فیزیکی، مشکلات باتری، مشکلات جفت شدن، یا مشکلات مربوط به حسگر مادون قرمز در کنترل از راه دور یا تلویزیون است.

باتری ها را تعویض کنید

توصیه می کنیم در اولین قدم باتری ها را تعویض کنید و بررسی کنید که انتهای + و – باتری ها با شیارهای + و – باتری در کنترل از راه دور مطابقت دارند.

ریموت خود را به صورت دستی راه اندازی مجدد کنید

باتری ها را حداقل به مدت بیست ثانیه از کنترل از راه دور خارج کنید، سپس دکمه روشن/خاموش را روی کنترل از راه دور (خالی) فشار دهید. باتری ها را عوض کنید و تلویزیون را خاموش و مجدداً در سوئیچ روشن کنید.

تلویزیون خود را به صورت دستی راه اندازی مجدد کنید

تلویزیون خود را خاموش کنید و آن را از پریز برق جدا کنید. قبل از وصل کردن مجدد تلویزیون به برق حدود سی ثانیه صبر کنید. سعی کنید تلویزیون خود را دوباره روشن کنید.

عیب یابی مشکلات کنترل از راه دور تلویزیون

ریموت هوشمند خود را دوباره جفت کنید

جفت شدن اصطلاحی برای اتصال دو دستگاه هوشمند به یکدیگر است. اگر اتصال شما کار نمی کند، جفت کردن مجدد راه خوبی برای تلاش و رفع اتصال است. این روش فقط برای ریموت های هوشمند سامسونگ قابل اجرا است.

بسته به اینکه از چه کنترلی استفاده می کنید، روش جفت شدن کمی متفاوت خواهد بود. به طور کلی، شامل فشار دادن دو دکمه به طور همزمان برای سه ثانیه یا بیشتر است.

تداخل و انسداد را بررسی کنید

اگر جسمی بین سنسورهای کنترل از راه دور و تلویزیون وجود داشته باشد، سیگنال های مادون قرمز ممکن است مسدود شوند. در اکثر تلویزیون های سامسونگ، سنسور مادون قرمز در سمت راست پایین صفحه نمایش یا وسط پایین قرار دارد. اطمینان حاصل کنید که هیچ جسمی در مقابل این قسمت های تلویزیون شما وجود ندارد.

کنترل از راه دور مادون قرمز را بررسی کنید

می‌توانید بررسی کنید که کنترل تلویزیون شما با استفاده از هر دوربین دیجیتال، از جمله دوربین تلفن هوشمند، سیگنال مادون قرمز تولید می‌کند. دوربین را روشن کنید و کنترل از راه دور را به سمت لنز بگیرید. در حالی که به صفحه گوشی نگاه می کنید، دکمه های روشن/خاموش، صدا یا کانال را روی کنترل از راه دور فشار دهید. شما باید بتوانید نور یا فلاشی را که از کنترل از راه دور می آید ببینید.

چه مشکل از راه دور را تجربه می کنید؟

  • باتری ها را از ریموت کنترل خود خارج کنید.
  • برای از بین بردن این احتمال که کنترل از راه دور دستورات را به تلویزیون می فرستد، آن را در دست بگیرید
  • تلویزیون را از برق بکشید. وقتی تلویزیون روشن است، تلویزیون را از پریز جدا کنید. اگر تلویزیون دارای جعبه One Connect است، آن را نیز از برق بکشید.
  • کنترل های لمسی را تمیز کنید. در حالی که تلویزیون از برق جدا است، از یک پارچه میکروفیبر برای پاک کردن کنترل های لمسی روی قاب تلویزیون استفاده کنید.
  • تلویزیون را دوباره به برق وصل کنید. تلویزیون را دوباره به برق وصل کنید. از کنترل های لمسی روی قاب برای روشن کردن مجدد تلویزیون استفاده کنید.
  • باتری های کنترل از راه دور را تعویض کنید. باتری های موجود در کنترل از راه دور را با باتری های جدید تعویض کنید و عملکرد را آزمایش کنید. اگر رفتار غیرعادی دوباره شروع شد، ریموت شما مشکل دارد و باید تعویض شود.

کنترل تلویزیون با کنترل از راه دور برای جمع کردن کلیک کنید

ریموت را ریست کنید. باتری ها را بردارید و سپس به مدت ۸ ثانیه پاور را فشار دهید تا ریموت ریست شود. سپس باتری ها را دوباره وارد کنید و سعی کنید دوباره از کنترل از راه دور استفاده کنید.

بررسی کنید که آیا کنترل از راه دور سیگنال مادون قرمز (IR) ارسال می کند. یک دوربین دیجیتال تهیه کنید یا از دوربین گوشی یا تبلت خود استفاده کنید. کنترل از راه دور را به سمت دوربین بگیرید و سپس دکمه روشن/خاموش را روی کنترل از راه دور فشار دهید و نگه دارید. همانطور که دکمه را پایین نگه می دارید، به صفحه دوربین نگاه کنید. اگر ریموت سیگنال مادون قرمز را ارسال می کند، نور رنگی را می بینید که از ریموت کنترل می آید.

تعمیر کنترل تلویزیون سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + یازده =