دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه رفع ghost touch در تبلت سامسونگ اندروید

Ghost touch یکی دیگر از مشکلات مرگبار صفحه نمایش است که می توانید در اندروید تجربه کنید. در مقایسه با صفحه نمایش شکسته فیزیکی، حتی می تواند ناامید کننده تر و غیر واقعی تر باشد. اگر صفحه لمسی شما به طور خودکار خودش کار می کند – شاید لمس های تصادفی یا برخی از قسمت های صفحه نمایش، شما تنها نیستید. امیدواریم این مقاله شما را راهنمایی کند که چگونه این مشکل شرم آور «Android ghost touch» را برطرف کنید و بتوانید دوباره تبلت سامسونگ خود را کنترل کنید.

اما ابتدا، Ghost Touch در اندروید به چه معناست؟

احتمالاً هنگام شارژ تبلت سامسونگ خود آن را تجربه کرده اید. زمانی اتفاق می‌افتد که تلفن شما به خودی خود کار می‌کند و به برخی از لمس‌ها پاسخ می‌دهد که واقعاً اینطور نیستید. این می تواند یک لمس تصادفی باشد، بخشی از صفحه نمایش، یا برخی از قسمت های صفحه یخ زده شود.

دلایل مشکل ghost touch اندروید

ما به شما نشان می دهیم که چگونه مشکل ghost touch اندروید را برطرف کنید. اما آیا می دانید علت آن چیست؟ Android ghost Touch معمولاً یک مشکل نرم افزاری نیست. اگر آن را تجربه می کنید، احتمالاً مشکل از سخت افزار است – شاید خود صفحه نمایش.

کابل شارژ یا شارژر ضعیف

این تا حد زیادی گزارش شده ترین علت لمس شبح در اندروید است. اگر متوجه شدید که وقتی شارژر را وصل می‌کنید، تبلت سامسونگ شما شروع به ضربه زدن به خود کرد، احتمالاً شارژر مقصر است. شاید شارژر با دستگاه شما سازگار نباشد یا شارژر ضعیفی باشد.

به روز رسانی های نرم افزاری معیوب

اگرچه، این مشکل به ندرت ناشی از یک مشکل نرم افزاری است. با این حال، یک کد اشتباه در نرم افزار ممکن است برخی از قسمت های صفحه نمایش شما را مسدود کند یا باعث شود که لمس های تصادفی شروع شود.

هوای بسیار سرد یا گرمای بیش از حد

برای اینکه صفحه نمایش به درستی کار کند، تبلت سامسونگ باید در یک محیط معتدل باشد. اگر دستگاه در حال یخ زدن یا پرخوری باشد، ممکن است لمس روح را تجربه کنید. اکنون، واکنش لمس شبح ممکن است تهاجمی نباشد، اما بر بخشی از صفحه نمایش تأثیر می گذارد.

محافظ صفحه نمایش بد

همچنین اگر محافظ صفحه نمایش بدی دارید – به طور عمده اگر به طور محکم به صفحه نمایش متصل نشده باشد، یا اگر ذرات بین صفحه نمایش و محافظ وجود داشته باشد، ممکن است با لمس شبح در تلفن اندرویدی خود مواجه شوید.

نحوه رفع مشکل ghost touch در اندروید

هنگامی که اکنون دلایل لمس شبح در اندروید را می دانید، در اینجا بهترین راه ها برای رفع آن به تنهایی وجود دارد.

از شارژر باکیفیت استفاده کنید

اول، اگر در حین شارژ کردن تبلت سامسونگ خود فقط لمس روح را تجربه می کنید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که شارژر دیگری را تهیه کنید که با تبلت سامسونگ شما سازگار باشد. اگر هنوز شارژر را همراه تبلت سامسونگ خود دارید، توصیه می کنیم به جای آن از آن استفاده کنید. در غیر این صورت، به سادگی یک شارژر جدید را از یک شرکت معتبر یا فروشگاه رسمی برند خود تهیه کنید.

صفحه نمایش را تمیز نگه دارید

صفحه نمایش برای انجام هر کاری به تماس بین انگشت شما و صفحه لمسی متکی است. این همچنین زمانی اعمال می شود که صفحه نمایش دارای ذرات خارجی باشد – شاید از انگشتان کثیف یا گرد و غبار محیط. در این صورت صفحه نمایش تبلت سامسونگ خود را تمیز نگه دارید تا از شر مشکل ghost touch اندروید خلاص شوید.

انجام این کار آسان است، فقط صفحه را خاموش کنید، دستمال مرطوب تمیز (یا پارچه نرم) بگیرید، سپس به آرامی روی صفحه پاک کنید. صفحه نمایش را با اشیاء تیز خراش ندهید.

همچنین، اگر صفحه نمایش شما ترک یا خراشیده شود، ممکن است با لمس ارواح مواجه شوید. بنابراین مطمئن شوید که تبلت سامسونگ را از خط و خش در امان نگه دارید.

بین استفاده از صفحه نمایش استراحت کنید

برای رفع/جلوگیری از لمس ارواح در تلفن اندرویدی خود، همچنین باید تبلت سامسونگ را در دمای معمولی نگه دارید و همیشه به یاد داشته باشید که بین استفاده از صفحه نمایش استراحت کنید، به خصوص زمانی که تبلت سامسونگ داغ می شود. همچنین سعی کنید از تبلت سامسونگ در دمای گرم – زیر نور مستقیم خورشید و غیره استفاده نکنید.

صفحه تبلت سامسونگ را تعویض کنید

این هنوز اهمیت دارد. اگر صفحه نمایش شما نمی تواند از لمس شبح بهبود یابد، ممکن است یک تماس برای تعویض صفحه نمایش باشد. شاید صفحه نمایش ضعیف می شود، آب داخل آن رفته یا با یک قطعه صفحه نمایش بد جایگزین شده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک مهندس صالح در اطراف خود پیدا کنید و صفحه نمایش را تعمیر کنید – معمولاً مرکز خدمات رسمی تلفن شما.

آن را به مرکز خدمات ببرید

در نهایت، اگر صفحه نمایش شما نمی تواند از لمس شبح بهبود یابد، آخرین کاری که می توانید انجام دهید این است که آن را به تعمیرکار ببرید تا صفحه نمایش را برای شما تعمیر کند. حتی ممکن است دلیل آن صفحه نمایش نباشد، اما هنگامی که مشکل سخت افزاری است، باید توسط یک تکنسین حرفه ای رفع شود.

مقالات مرتبط

روش های جلوگیری از هنگ کردن تبلت چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − شش =