نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

گرد و غبار، پرز، کثیفی می توانند به درگاه شارژ تلفن شما راه پیدا کنند. هر زمانی که دستگاه خود را با درگاه رو به پایین در کیف یا جیب قرار دهید، ممکن است این اتفاق بیفتد. لازم به ذکر است که کمی زباله فوراً روی تلفن شما تأثیر نمی گذارد، با گذشت زمان ممکن است آنقدر کثیف شود که دستگاه شما از کار بیفتد. در اینجا نکات آنها برای تمیز کردن ایمن درگاه شارژ تلفن شما آورده شده است.

چرا باید درگاه شارژ تبلت سامسونگ خود را تمیز کنید؟

دهانه پایین تبلت سامسونگ شما ممکن است کوچک به نظر برسد، اما می تواند به سرعت گرد و غبار شود. و هنگامی که آن را شارژ می‌کنید، کانکتور می‌تواند این گرد و غبار و خاک را عمیق‌تر وارد درگاه شارژ کند تا زمانی که تلفن به طور کامل برق قطع شود.

دفعه بعد که تلفن خود را وصل می کنید، این را در نظر بگیرید: آیا کانکتور به خوبی جا می شود؟ آیا در شارژ کردن باتری مشکل دارید؟ اگر چنین است، کابل USB-C یا لایتنینگ شما ممکن است دیگر اتصال محکمی برقرار نکند و زمان آن رسیده است که پورت را تمیز کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که دستگاه خود را بررسی کنید. از یک چراغ قوه یا لامپ روشن استفاده کنید تا نگاه دقیق تری به درگاه شارژ بیندازید. شما باید آن را به طور منظم برای گرد و غبار و زباله چک کنید.

نحوه تمیز کردن ایمن درگاه شارژ تبلت سامسونگ

هنگامی که متوجه شدید که مشکل گرد و غبار در داخل درگاه شارژ دارید، باید هنگام تمیز کردن آن مراقب باشید تا از آسیب دائمی به دستگاه خود جلوگیری کنید. استفاده از اجسام تیز فلزی مانند سنجاق ایمنی، گیره کاغذ یا چاقو می تواند اجزای ظریف تبلت سامسونگ یا حتی تراشه های تبلت سامسونگ شما را خراش دهد و داخل درگاه قطع شود.

برای تمیز کردن درگاه شارژ تبلت سامسونگ از ابزارهایی زیر استفاده کنید:

  • یک سواب پنبه ای یا خلال دندان – این اقلام نرم هستند و می توانند در فضاهای کوچک جا شوند و باعث می شود کمتر آسیب فیزیکی به درگاه شارژ وارد کنند.
  • هوای فشرده یا سرنگ حباب – هوای این اقلام می‌تواند شل شود و زباله‌ها را بیرون بیاورد، بنابراین لازم نیست چیزی را در درگاه شارژ وارد کنید.

هنگام تمیز کردن پورت شارژ، استفاده از این ابزارها بیشتر از اینکه مفید باشد، آسیب می‌رساند:

  • مسواک – موهای روی مسواک می توانند داخل آن گیر کنند و اوضاع را بدتر کنند.
  • دمیدن در درگاه با دهان – نفس شما حاوی ذرات آب است که می تواند رطوبت را افزایش دهد و به دستگاه شما آسیب برساند.

نحوه تمیز کردن بلندگوی تبلت سامسونگ

قسمت دیگری از تبلت سامسونگ شما که احتمالاً با خاک و زباله آغشته شده است؟ بلندگوهای شما دقیقاً مانند یک درگاه شارژ، این ناحیه دائماً در معرض گرد و غبار، پرز، مواد غذایی و حتی سلول‌های مرده پوست است که می‌تواند سوراخ‌های کوچک بلندگو را مسدود کند و کیفیت صدای تبلت سامسونگ شما را کاهش دهد. طولانی‌تر شدن بدون تمیز کردن بلندگوها – هم در پایین تلفن و هم در بالا – حذف گرد و غبار و شنیدن تماس‌های تلفنی را سخت‌تر می‌کند.

برای جلوگیری از ورود آلودگی بیشتر، متخصصان توصیه می کنند که بلندگوها را با پارچه مرطوب، سواب پنبه ای یا برس صفحه کلید با موهای نرم تمیز کنید. از هوای فشرده برای این ناحیه صرفنظر کنید و هرگز از مایعات استفاده نکنید. هر دو می توانند به اجزای داخل تبلت سامسونگ شما آسیب برسانند.

یک پورت شارژ تمیز و بلندگوهای شفاف به تبلت سامسونگ شما کمک می کند بهترین عملکرد را داشته باشد. در حالی که در حال انجام آن هستید، ممکن است بخواهید دستگاه خود را به طور کامل پاک کنید تا بخشی از درخشش قدیمی آن را بازیابی کنید. برای کمک به تمیز کردن صفحه نمایش و قاب تبلت سامسونگ خود، کارشناسان ما این راهنما را در مورد نحوه حذف باکتری ها و میکروب ها از تبلت سامسونگ خود ایجاد کرده اند.

مقالات مرتبط:

افزایش طول عمر باتری تبلت سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =