نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش‌های رفع خطوط عمودی یا افقی هنگام چاپ در پرینتر کدام‌اند؟ اگر هنگام چاپ خطوط عمودی یا افقی دارید، باید بفهمید که چه چیزی باعث این خطوط می شود. پرینتر سامسون‌ها آنچه را که وارد می شود و با چه ابزارها و لوازمی کار می کنند را نشان می دهند. اگر مشکلی دارید، به دنبال مشکل در ورودی، تنظیمات یا بخش های فیزیکی پرینتر سامسونگ خود باشید.

رفع خطوط عمودی یا افقی هنگام چاپ در پرینتر
رفع خطوط عمودی یا افقی هنگام چاپ در پرینتر

خطوط عمودی یا افقی هنگام چاپ

خطوط عمودی یا افقی هنگام چاپ می توانند نوارهایی باشند که به صورت افقی یا عمودی اجرا می شوند. بسته به شکل ظاهری آنها و اینکه از چه چیزی ساخته شده اند به شما در تشخیص علت واقعی کمک می کند. این مقاله به شما کمک می کند تا علت خطوط عمودی یا افقی و نحوه رفع آنها را شناسایی کنید. اجازه دهید نگاهی به آنها بیندازیم.

  • مشکلات سند
  • پرینتر سامسونگ کثیف
  • گرفتگی هد چاپ
  • درام آسیب دیده
  • فیوزر کثیف یا آسیب دیده
  • سطح جوهر پایین
  • تونر نابرابر توزیع شده است

 مشکلات سند در رفع خطوط عمودی یا افقی هنگام چاپ در پرینتر

اگر متوجه شدید که سند شما دارای خطوط افقی یا عمودی است، ممکن است آنها را در سند خود داشته باشید. ممکن است متوجه آنها نشوید زیرا ممکن است رنگ آنها بسیار روشن و نزدیک به رنگ پس زمینه سند شما باشد. با این حال، هر زمان که چاپ می کنید، روی کاغذ مشخص می شوند. زمانی که از یک منبع کپی می کنید و آن را در سند خود جای گذاری می کنید، این مشکل بیشتر است.

راه حل

اگر موارد را از یک منبع به منبع دیگر کپی می کنید، به دقت نگاه کنید تا ببینید آیا خطوطی در سند منبع وجود دارد یا خیر. هنگام چسباندن، از گزینه Keep text only استفاده کنید تا متن را نگه دارید و قالب بندی را از سند منبع حذف کنید.

 پرینتر سامسونگ کثیف

پرینتر سامسونگهای لیزری کاغذ را می گیرند و آنها را می چرخانند و تونر را روی کاغذ می زنند. اگر تونر یا کثیفی در پرینتر سامسونگ باقی مانده باشد، این کثیفی یا تونر باقی مانده می تواند به صورت خطوط یا رگه هایی روی کاغذ ظاهر شود. این تونر باقی مانده می تواند ناشی از نشتی کارتریج تونر یا باقی مانده تونر از کاغذ از پیش چاپ شده باشد.

راه حل رفع کثیفی پرینتر سامسونگ

برای جلوگیری از نشت کارتریج های تونر، حتما از کارتریج های تونر اصلی برای پرینتر سامسونگ خود استفاده کنید. اگر نیاز به چاپ روی کاغذ از پیش چاپ شده دارید، بررسی کنید که آیا پرینتر سامسونگ شما تنظیماتی برای کاغذ از پیش چاپ شده دارد یا خیر. اگر پرینتر سامسونگ شما از دماهای بالاتر یا کمتری نسبت به کاغذ از پیش چاپ شده استفاده می کند، ممکن است تونر/جوهر در داخل پرینتر سامسونگ جدا شود. تمیز کردن پرینتر سامسونگ ممکن است به خدمات حرفه ای نیاز داشته باشد.

رفع خطوط عمودی یا افقی هنگام چاپ در پرینتر
رفع خطوط عمودی یا افقی هنگام چاپ در پرینتر

 گرفتگی هد چاپ

جوهر خشک شده می تواند هدهای چاپ را مسدود کند و باعث شود آنها نتوانند جوهر را روی کاغذ اسپری کنند. اگر جوهر برای مدتی بدون استفاده بماند، هدهای چاپ ممکن است مسدود شوند. گرفتگی هدهای چاپ می تواند باعث شود جوهر به صورت خطوط روی کاغذ آزاد شود.

راه حل رفع خطوط عمودی یا افقی هنگام چاپ در پرینتر

برای رفع گرفتگی هدهای پرینتر سامسونگ، ممکن است لازم باشد یک یا چند هد تمیز کردن را اجرا کنید. این کار با استفاده از عملکرد تمیز کردن داخلی پرینتر سامسونگ انجام می شود. در فرآیند تمیز کردن هد، جوهر مصرف می‌شود، به‌ویژه در مواردی که برای رفع گرفتگی هد به چندین تمیز کردن نیاز است. همچنین ممکن است سعی کنید با پیروی از دستورالعمل های ارائه شده توسط سازنده پرینتر سامسونگ، هدهای چاپ را به صورت دستی تمیز کنید.

طبل آسیب دیده

پرینتر سامسونگهای لیزری محتوای خود را با استفاده از یک درام چرخان روی کاغذ قرار می دهند. سپس تونر گرم می شود تا روی کاغذ ذوب شود. اگر متوجه خطوط روی کاغذ شدید، این می تواند نشان دهنده خراشیدگی درام باشد. درام خراشیده هنگام چاپ باعث ایجاد خطوط روی کاغذ می شود.

راه حل تعمیر درام پرینتر سامسونگ

برخی از پرینتر سامسونگهای لیزری دارای درام یکپارچه با تونر هستند در حالی که برخی دارای درام و تونر مجزا هستند. اگر می توانید درام را مشاهده کنید، به دقت بررسی کنید که خراشیده شده باشد. اگر تونر و درام شما یک واحد هستند، می توانید تونر را جایگزین کنید و ببینید آیا خطوط در چاپ بعدی ناپدید می شوند یا خیر.

فیوزر کثیف یا آسیب دیده

پرینترهای لیزری با استفاده از یک غلتک گرم شده به نام فیوزر، تونر را برای همیشه روی کاغذ قرار می دهند. با گذشت زمان، غلتک فیوزر ممکن است آسیب ببیند یا تونر روی سطح آن ایجاد شود. این باعث می شود هنگام چاپ خطوط روی کاغذ ظاهر شوند.

راه حل  رفع خطوط عمودی یا افقی هنگام چاپ در پرینتر

برخی از تولیدکنندگان سندی دارند که نحوه مقایسه خطوط و الگوها را به شما نشان می‌دهد که به شما می‌گوید آیا غلتک فیوزر مشکل دارد یا خیر. بررسی کنید آیا سازنده پرینتر سامسونگ شما این سند را منتشر کرده و برای کاربران عادی در دسترس است یا خیر. برخی از تولیدکنندگان این سند را فقط برای تکنسین های تعمیر در دسترس قرار می دهند.

 سطح جوهر پایین

اگر جوهر شما شروع به کم شدن کرده است، ممکن است متوجه خطوط در سند چاپ شده خود شوید. این به دلیل جریان ناسازگار در هنگام چاپ سند است. این ممکن است هنگام چاپ اسناد ثابت یا طولانی تر نشان داده شود. وقتی چاپ را متوقف یا مکث می کنید، جوهر ته نشین می شود و ممکن است چاپ خوب باشد. با چاپ بیشتر، خطوط دوباره ظاهر می شوند.

راه حل ها

اگر تنظیمات پرینتر سامسونگ خود را روی پیش نویس تنظیم کرده بودید، می توانید آن را به تنظیمات بالاتر تغییر دهید. این کار پرینتر سامسونگ را کندتر می کند اما جوهر بیشتری مصرف می کند تا سند بهتر چاپ شود. این کار کمک می کند تا زمانی که جوهر به شدت کم شود و باید کارتریج را عوض کنید. اگر تغییر تنظیمات چاپ از پیش نویس چاپ را بهتر نمی کند، ممکن است کارتریج جوهر خالی، گرفتگی یا آسیب دیده باشد.

تونر توزیع نابرابر

تونر کارتریج پرینتر لیزری شما ممکن است تونر پودری را به طور ناموزون در داخل آن توزیع کند. این می تواند باعث شود پرینتر سامسونگ با خطوط چاپ کند و تونر به طور یکنواخت توزیع نشود.

راه حل

کارتریج تونر را از پرینتر سامسونگ خارج کنید، سپس به منطقه ای با تهویه مناسب بروید و کارتریج تونر را کمی تکان دهید تا پودر تونر دوباره توزیع شود. وقتی تونر یا پرینتر سامسونگ را با تونر داخل آن ذخیره می‌کنید، به‌جای کناری، آن را صاف نگه دارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 6 =