نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تعمیر سینمای خانگی تلویزیون  چگونه انجام می شود؟ وحشتی که صاحب یک سینمای خانگی سامسونگ را در صورت خرابی یک دستگاه گران قیمت می پوشاند کاملاً قابل درک است. چه باید کرد؟ خود تعمیر لوازم خانگی سامسونگ در خانه راهی برای صرفه جویی در هزینه و زمان شماست. اگر حداقل دانش فنی اولیه دارید، سعی کنید به طور مداوم علت خرابی را درک کرده و آن را از بین ببرید.

نحوه تعمیر سینمای خانگی تلویزیون
نحوه تعمیر سینمای خانگی تلویزیون

مشخصات مشکل و نحوه تعمیر سینمای خانگی

اول، همچنین مشکل اصلی در تعمیر تشخیص عیب است. سینمای خانگی سامسونگ در ساده ترین تقریب از چهار دستگاه تشکیل شده است:

  • منبع سیگنال؛
  • تلویزیون؛
  • بلندگوهای آکوستیک؛
  • گیرنده یا تقویت کننده

اول از همه، باید بفهمید کدام یک از اجزای سازنده کار نمی کند. فرض کنید اطمینان وجود دارد که یک سیگنال ورودی عادی وجود دارد و صفحه تاریک باقی می ماند. بنابراین، مانیتور خراب است. اگر مهارت خاصی دارید، می توانید خودتان آن را تعمیر کنید. اگر صدا وجود نداشته باشد، ممکن است بلندگو خراب شود. اگر صدا می آید ولی بعد از مدتی خاموش می شود یعنی آمپلی فایر خراب است. دیسک بارگیری نمی شود – منبع سیگنال کار نمی کند.

دست بلافاصله به سمت تلفن می رسد تا با یک متخصص از مرکز خدمات تماس بگیرد. عجله نکن! این امکان وجود دارد که خرابی سینما با دستان خود در خانه برطرف شود و به دعوت یک حرفه ای صرفه جویی زیادی کرده باشید.

اولین قدم مستقل

در سیستم سینمای خانگی سامسونگ مطمئن شوید که دسته‌ای از سیم‌های اتصال وجود دارد که به کانکتورها ختم می‌شوند (استثنا فقط آکوستیک بی‌سیم است). در طول عملیات، اجزای فردی سینما، البته، کمی، اما حرکت کرد. اگر در خانه حیواناتی وجود داشته باشد و سیم ها در کانال های خاصی قرار نگرفته باشند، به راحتی می توان تصور کرد که آنها با این سیم ها بازی شده اند. علاوه بر این، پین های تماس ممکن است اکسید شوند.

اگر آنها مرتب هستند (با مبلمان فشرده نمی شوند)، هر کانکتور باید برداشته شود، با الکل یا پاک کن تمیز شود و با تلاش در جای خود قرار داده شود. ما یک گنجاندن آزمایشی انجام می دهیم و اگر نقص از بین نرفت، ادامه دهید.

سینمای خانگی قابلیت ها و امکانات پیشرفته ای در اختیار کاربران قرار می دهد. یکی از این قابلیت ها کیفیت بالای صدا هنگام پخش است. اما چگونه می توان صدای سینمای خانگی را تنظیم کرد؟ برای پاسخ به این سوال مقاله « نتیجه گیری و تنظیم یک صدا در سینمای خانگی سامسونگ » را مطالعه کنید.

قدرت به عنوان اساس سن دستگاه در نحوه تعمیر سینمای خانگی

در مرحله بعد منبع تغذیه دستگاه را بررسی می کنیم زیرا در ۹۰٪ خرابی ها مشکل دقیقاً منبع تغذیه است. آنها به عنوان منبع تغذیه خطی (آنها به راحتی در خانه تعمیر می شوند) و پالس (تعمیر نیاز به مهارت های خاصی دارد) استفاده می شود.

در هر نوع منبع تغذیه الزاماً قطع کننده های مدار وجود دارد که هر گونه تعمیر از آنها بررسی می شود. توجه به این نکته ضروری است که بسیاری از شرکت ها استفاده از فیوزهای سنتی (نخ در فلاسک) را کنار گذاشته و مقاومت های کم ارزش را جایگزین آنها کرده اند. آنها به دلیل محدودیت جریان کاملاً ثابت، عملکرد حفاظت را با دقت بیشتری انجام می دهند. دلایل خرابی فیوزها تنها دو مورد است:

  • موج در شبکه، بسیار بالاتر از حد معمول؛
  • خرابی (معمولاً اتصال کوتاه) در طرح خود دستگاه.

بررسی بصری تمام الکترولیت ها ضروری است. اگر بشکه کندانسور متورم شده است، نشتی مایع وجود دارد – با خیال راحت تعویض کنید. خازن های باقی مانده با یک تستر تست می شوند: نباید در هیچ جهتی زنگ بزند. در صورت عدم اطمینان در اندازه گیری، لازم است یک پایه خازن را لحیم کنید.

نحوه تعمیر سینمای خانگی تلویزیون
نحوه تعمیر سینمای خانگی تلویزیون

سپس نوبت به تایید دیودهای یکسو کننده پل می رسد. هر یک از آنها باید یک اتصال کوتاه را فقط در یک جهت نشان دهند. همچنین ایده خوبی است که وریستورها و ترمیستورهای حفاظتی را بررسی کنید، اما همیشه فقط با استفاده از تستر این امکان وجود ندارد.

در مدل های با ترانسفورماتور حلقوی فیوز حرارتی قرار دهید. برای بررسی آن، باید از طرح خارج شوید. مانند استاندارد، می تواند در اثر افت ناگهانی ولتاژ ورودی بسوزد و از سیم پیچ اولیه ترانسفورماتور محافظت کند. بنابراین، هنگامی که یک ترانسفورماتور از کار می افتد، لازم نیست آن را دور انداخت. بهتر است برآمدگی زیر قیطان را پیدا کنید، برش حرارتی را از زیر آن بردارید، برای اولین بار آن را با یک تکه سیم جایگزین کنید. چنین تعمیراتی باعث می شود سینما بیشتر کار کند.

منبع تغذیه سوئیچینگ در سینماهای خانگی سامسونگ از نظر ساختار بسیار پیچیده تر از مدل های خطی است. به طور معمول، عناصر کلیدی می سوزند – تریستورها، ترانزیستورهای پرقدرت، ریز مدارها. هنگام تعمیر یک واحد پالس، یک بار مورد نیاز است که به اصطلاح معادل آن است. در خانه، معمولا اینطور نیست.

مشکلات صدای سینما

اغلب از از دست دادن صدا در فیلم های خانگی سامسونگ پس از یک بخش کوتاه از عملکرد عادی شکایت دارند. مثلا در سینماهای خانگی سامسونگ پاناسونیک خطای f61 نمایش داده می شود. این معمولاً به دلیل شکست است. تقویت کننده قدرت یا تقویت کننده باس. کار ناپایدار آنها به این واقعیت منجر می شود که خروجی بلندگوها خاموش می شود.

اگر منبع تغذیه سالم است، دلیل آن معمولاً در پری آمپ است. ارزش توجه به دیودهایی را دارد که ولتاژ ۲.۵ ولت از آن به کنترل کننده صدای دیجیتال اعمال می شود. این اتفاق می افتد که این دیودها در حالت “نشت” کار می کنند: آنها کار می کنند یا نمی کنند. تعویض یک مورد باعث موفقیت آمیز شدن تعمیر می شود و فیلم های خانگی سامسونگ دوباره کار می کنند.

گاهی فقدان صدا با علل پیش پا افتاده همراه است و اصلاً نیازی به فرار از کارگاه نیست. یکی از این خرابی ها عدم کنترل صدا است. این به دلیل نقص در عملکرد موقعیت سوئیچ صدا در پانل جلویی است. ابتدا باید ابتدا لحیم کاری شود و تماس های بد را از بین ببرد. اگر کمکی نکرد، پس از جدا کردن، باید آن را جدا کرده و تمیز کنید. همانطور که می بینید، همه چیز بسیار ساده است.

با کارکرد کامل بلندگوهای باقی مانده، اغلب می توانید با خرابی ساب ووفر مواجه شوید. جستجو باید با نظرسنجی که به سیم های ساب ووفر منتهی می شود آغاز شود: لازم است تستر او را زنگ بزنید. بدون آسیب دیدگی، باید کانکتورها را در خود ساب ووفر و در سینما بررسی کنید.

اگر این تلاش نتایج مثبتی به همراه نداشت، دو گزینه باقی می ماند:

  • خود ساب ووفر خراب است.
  • خرابی تقویت کننده صدای سینما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 1 =