نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

صدای بلند جاروبرقی. شکی نیست که جاروبرقی سامسونگ یک اختراع فوق العاده است. قبل از آمدن این قطعات مهم تجهیزات نظافت منزل، همه ساعت‌ها به جارو کردن و تمیز کردن کف خانه‌هایشان می‌گذشتند. با این حال، اگرچه آنها بیشتر وقت و تلاش خود را از تمیز کردن کف و فرش صرف می کنند، اکثر مردم آنها را بسیار پر سر و صدا می دانند!

صدای بلند جاروبرقی

علت سر و صدا جاروبرقی سامسونگ

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود جاروبرقی سامسونگ صدای بلندی ایجاد کند. برخی از این صداها کاملاً طبیعی هستند، اما مواقعی وجود دارد که جاروبرقی سامسونگ صداهای بلند غیرعادی تولید می کند، که معمولاً نشانه ای از وجود مشکل است.

به عنوان مثال، صدا زدن جاروبرقی سامسونگ شما کاملا طبیعی است زیرا:

تغییر فشار هوا ناشی از فن و مکش

فن جاروبرقی سامسونگ با جمع آوری گرد و غبار و زباله ها با سرعت بسیار بالایی می چرخد. هنگامی که هوا خارج می شود، از طریق مکش خلاء به پاک کننده بازگردانده می شود که این صدا ایجاد می کند. متأسفانه هر چه قدرت مکش یک پاک کننده بیشتر باشد، صدای آن بلندتر خواهد بود.

ارتعاش بدنه پاک کننده

صدا زمانی اتفاق می افتد که هوا در داخل دستگاه حرکت می کند و به قسمت های مختلف تمیز کننده برخورد می کند. این ارتعاشات را ایجاد می کند که صداهایی هستند که می توانید بشنوید. بسیاری از پاک کننده ها با بدنه های پلاستیکی ساخته می شوند که هنگام ارتعاش صداهای بلند تولید می کنند.

موتور و صدای بلند جاروبرقی

موتور می تواند علت اصلی صدای جاروبرقی سامسونگ باشد. همانطور که موتور در داخل دستگاه می چرخد، تسمه را حرکت می دهد و از برق استفاده می کند، اما در عین حال صدای بلندی نیز تولید می کند. موتورهای AC معمولاً پر سر و صداترین هستند، بنابراین اگر می‌خواهید پاک‌کننده‌ای با صدای کمتری داشته باشید، پاک‌کننده‌ای با موتور DC انتخاب کنید.

با این حال، اگر متوجه شدید که صدای جاروبرقی سامسونگ شما بلندتر از حد معمول است، ممکن است یکی از موارد زیر باشد: دلایل رایج:

انسداد

هنگامی که صدای جاروبرقی سامسونگ به طور غیرعادی بلند می شود، معمولاً به دلیل انسداد نوعی است. این مشکلی است که با خاموش کردن پاک کننده، بررسی گرفتگی لوله ها و رفع آنها به راحتی حل می شود. همچنین می توانید قوطی را بررسی و خالی کنید تا انسدادهای احتمالی در آنجا نیز برطرف شود.

فیلترهای کثیف و صدای بلند جاروبرقی

گرفتگی یا کثیف بودن فیلتر نیز می تواند دلیل صدای تمیزکننده شما بیش از حد معمول باشد. فیلتر را بررسی کرده و تغییر دهید تا ببینید مشکل از این است یا خیر. فیلترهای جایگزین ارزان هستند. اگر تا به حال فیلتر پاک کننده خود را عوض نکرده اید، این به خوبی می تواند دلیل بلندی صدای آن باشد.

فن شکسته

فن پاک کننده شما ممکن است شکسته شود اگر خاک و گرد و غبار روی پره های آن جمع شده باشد. این باعث می شود صدای پاک کننده بسیار بلندتر شود و اگر دلیل این امر باشد، باید فن را تعویض کنید.

یاتاقان برس آسیب دیده یا شکسته

اگر بلبرینگ برس خراب شود جاروبرقی سامسونگ شما بیشتر می لرزد و در نتیجه صدای آن بیشتر می شود. رفع این مشکل به سادگی رفع انسداد فیلتر نیست، زیرا شامل برداشتن و جایگزینی برس قدیمی است. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، پس از یک متخصص PHC Vacuum Service این کار را برای شما انجام دهید.

نکات تعمیر و نگهداری برای جلوگیری از سر و صدا شدن جاروبرقی

متأسفانه، هیچ کاری نمی توانید انجام دهید تا صدای جاروبرقی سامسونگ خود را متوقف کنید زیرا این کاری است که پاک کننده ها برای درست کار کردن انجام می دهند. با این حال، چندین کار وجود دارد که می توانید انجام دهید، تا مطمئن شوید که تمیزکننده شما صدایی بیش از آنچه که باید تولید نمی کند!

  • رول برس را تمیز کنید – مطمئن شوید که رول برس همیشه عاری از خاک، گرد و غبار و زباله باشد، که باعث می شود از عملکرد صحیح آن جلوگیری کند و صدای آن را بسیار زیاد کند. شما می توانید این کار را خودتان انجام دهید، یا با دست انجام دهید یا با PHC Vacuum Service تماس بگیرید تا برس را برای شما تمیز کند.
  • تسمه و فیلتر را بررسی کنید – پس از تمیز کردن برس، سپس به تسمه ای که آن را در کنار هم نگه می دارد نگاهی بیندازید و مطمئن شوید که در برابر رول محکم است. اگر نه، آن را بردارید و جایگزین کنید. همچنین به یاد داشته باشید که فیلتر خود را به طور منظم بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تمیز یا تعویض کنید تا مطمئن شوید که دستگاه شما همیشه بهترین عملکرد را دارد.
  • کیسه را چک کنید – اگر می‌خواهید به طور مؤثری کار کند، مهم است که کیف تمیزکننده خود را مرتباً چک و تعویض کنید. قبل از تعویض کیسه صبر نکنید تا کیسه کاملاً پر شود، زیرا این کار صدای تمیزکننده شما را بلندتر و کارآمدتر می کند. درعوض، همیشه کیف را زمانی که ۲/۳ پر است عوض کنید و مطمئن شوید که هنگام تعویض آن را به درستی وصل کرده اید.

آیا می دانید: راه های ساده برای تمیز کردن تلویزیون سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =