نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل شارژ نشدن باتری لپ تاپ چیست؟ آیا از اینکه دائماً با لپ تاپ سامسونگی که شارژ نمی شود دست و پنجه نرم می کنید خسته شده اید؟ کار کردن روی یک پروژه مهم فقط برای اینکه عمر باتری شما به طور ناگهانی تمام شود خسته کننده است. اما نگران نباشید؛ ۵ راه برای رفع مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ سامسونگ! در این پست، پنج روش موثر برای حل مشکل شارژ نشدن باتری لپ‌تاپ سامسونگ را برای همیشه به اشتراک می‌گذاریم. پس با آن اعلان‌های مزاحم کم باتری خداحافظی کنید و بیایید شروع کنیم!

شارژ نشدن باتری لپ تاپ
شارژ نشدن باتری لپ تاپ

معرفی مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ سامسونگ

وقتی می خواهید باتری لپ تاپ سامسونگ خود را شارژ کنید، که کار نمی کند، خسته کننده است. در اینجا ۵ راه برای رفع مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ سامسونگ آورده شده است.

ابتدا سیم برق را بررسی کنید و مطمئن شوید که به پریز دیواری لپ تاپ سامسونگ شما وصل شده است. گاهی اوقات مشکل به سادگی یک اتصال شل است.

اگر جواب نداد، باتری خود را با یک کابل برق یا پریز دیگر شارژ کنید. اگر باز هم کار نکرد، ممکن است باتری لپ‌تاپ سامسونگ شما آسیب دیده و نیاز به تعویض داشته باشد.

اگر همه این موارد را امتحان کرده اید و باتری لپ تاپ سامسونگ شما هنوز شارژ نمی شود، ممکن است رایانه شما با مشکل جدی تری روبرو شود. در این مورد، بهتر است آن را برای تشخیص و تعمیر به یک متخصص ببرید.

علت شارژ نشدن باتری لپ تاپ سامسونگ چیست

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است باتری لپ تاپ سامسونگ شما شارژ نشود. شایع ترین دلیل، خرابی آداپتور برق است. اگر آداپتور برق شما به درستی کار نکند، نمی تواند انرژی کافی برای شارژ باتری شما را تامین کند. یکی دیگر از دلایل رایج رفع مشکل شارژ نشدن باتری لپ‌تاپ سامسونگ، اگر لپ‌تاپ سامسونگ شما نتواند مصرف برق خود را به درستی تنظیم کند، نمی‌تواند باتری شما را شارژ کند. علاوه بر این، اگر در نحوه طراحی پورت شارژ لپ تاپ سامسونگ شما مشکلی وجود داشته باشد، می تواند از مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ سامسونگ شما جلوگیری کند.

۵ راه برای رفع مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ سامسونگ

زمانی که مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ سامسونگ شما را برطرف کنید، می تواند خسته کننده باشد. ممکن است سعی داشته باشید در یک پرواز طولانی کارهایی را انجام دهید، یا می‌خواهید برای یک سخنرانی مهم در مصرف باتری صرفه‌جویی کنید. در هر صورت، چند راه برای رفع این مشکل وجود دارد.

شارژ نشدن باتری لپ تاپ
شارژ نشدن باتری لپ تاپ

آداپتور برق متناوب را تعویض کنید

اگر باتری لپ تاپ سامسونگ شما شارژ نمی شود، ابتدا باید آداپتور برق متناوب را تعویض کنید. یک آداپتور AC جدید معمولاً مشکل را حل می کند و باتری لپ تاپ سامسونگ شما را شارژ می کند.

اگر آداپتور برق متناوب یدکی ندارید، می توانید آن را از یکی از دوستان یا اعضای خانواده قرض بگیرید. فقط مطمئن شوید که همان مدل لپ تاپ سامسونگ شما باشد. همچنین می توانید یک آداپتور برق متناوب جدید را به صورت آنلاین یا در یک فروشگاه لوازم الکترونیکی محلی خریداری کنید.

کامپیوتر خود را بازنشانی کنید

اگر باتری لپ تاپ سامسونگ شما شارژ نمی شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که کامپیوتر خود را ریست کنید. این کار را می توان با جدا کردن کابل برق از لپ تاپ سامسونگ و سپس خارج کردن باتری انجام داد. پس از جدا شدن باتری، دکمه پاور را به مدت ۳۰ ثانیه فشار دهید و نگه دارید. با این کار، شارژ باقی مانده در رایانه تخلیه می شود و تنظیمات مدیریت انرژی پاک می شود. پس از ۳۰ ثانیه، باتری را دوباره وصل کرده و سیم برق را وصل کنید. کامپیوتر خود را روشن کنید و ببینید درست شارژ می شود یا خیر. اگر این کار را انجام دهد، عالی است! اگر نه، به مرحله عیب‌یابی بعدی بروید.

کانکتورهای باتری را تمیز کنید

اگر باتری لپ تاپ سامسونگ شما شارژ نمی شود، یکی از اولین چیزهایی که باید بررسی کنید کانکتورهای باتری است. این کانکتورها ممکن است به مرور زمان خورده یا شل شوند و از شارژ شدن باتری جلوگیری کنند.

برای تمیز کردن کانکتورهای باتری:

  1. لپ تاپ سامسونگ خود را خاموش کنید و آداپتور برق متناوب را جدا کنید.
  2. باتری را از لپ تاپ سامسونگ خود خارج کنید.
  3. از یک سواب پنبه ای یا مسواک استفاده کنید تا کنتاکت های فلزی روی باتری و لپ تاپ سامسونگ را به آرامی بشویید. شما همچنین می توانید از یک محلول صابون ملایم یا سرکه برای کمک به شکستن هرگونه خوردگی استفاده کنید.
  4. زباله ها را با یک پارچه تمیز پاک کنید و لپ تاپ سامسونگ خود را دوباره سرهم کنید.
  5. آداپتور برق متناوب را به برق وصل کنید و دوباره لپ تاپ سامسونگ خود را شارژ کنید.
  6. تنظیمات سیستم را بررسی کنید

تنظیمات سیستم را بررسی کنید: اگر باتری لپ تاپ سامسونگ شما شارژ نمی شود اولین کاری که باید انجام دهید این است که تنظیمات سیستم را بررسی کنید. ممکن است در پیکربندی رایانه شما مشکلی وجود داشته باشد که باعث شارژ نشدن باتری شود. برای بررسی تنظیمات سیستم، کنترل پنل را باز کرده و روی «سیستم» کلیک کنید. سپس بر روی گزینه Power Options کلیک کنید.

در پنجره گزینه های برق، اطمینان حاصل کنید که تنظیمات «باتری» روی «بهینه سلامت باتری» تنظیم شده است. اگر روی چیز دیگری تنظیم شده است، آن را به آن تنظیم تغییر دهید و روی «ذخیره تغییرات» کلیک کنید. اکنون، دوباره باتری لپ تاپ سامسونگ خود را شارژ کنید. اگر این کار نکرد، به راه حل بعدی بروید.

درایورها و سیستم عامل خود را به روز کنید

اگر مشکلی در رفع مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ سامسونگ خود دارید، به روز رسانی درایورها و سیستم عامل خود را بررسی کنید. درایورهای قدیمی یا فاسد می توانند مشکلات زیادی از جمله مشکلات باتری ایجاد کنند. بنابراین همیشه ایده خوبی است که مطمئن شوید درایورهای شما به روز هستند.

برای به روز رسانی درایورهای خود، می توانید از Windows Update استفاده کنید یا آخرین نسخه ها را از وب سایت سازنده دانلود کنید و آخرین نسخه ها را دانلود کنید. شما باید با سازنده لپ تاپ سامسونگ خود برای به روز رسانی سیستم عامل تماس بگیرید. آنها دستورالعمل های خاصی در مورد به روز رسانی سیستم عامل برای مدل خاص شما خواهند داشت.

هنگامی که درایورها و سیستم عامل خود را به روز کردید، لپ تاپ سامسونگ خود را مجددا راه اندازی کنید و ببینید آیا مشکل شارژ باتری حل شده است یا خیر. اگر نه، به مرحله عیب‌یابی بعدی بروید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 6 =