دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

هاله های سیاه در تلویزیون سامسونگ

هاله های سیاه در تلویزیون سامسونگ یکی از سوالات متداولی است که در بخش مشاوره تعمیر تلویزیون زیاد شنیده می شود. در ادامه راجع به این ایراد در تلویزیون های سامسونگ و راه حل های آن بیشتر توضیح می دهیم.

تاریکی تصویر تلویزیون سامسونگ

همانطور که در نوشته های مربوط به عملکرد بک لایت در تلویزیون های ال ای دی گفتیم نور بک لایت بوسیله لامپ های ال ای دی در پشت صفحه نمایش تولید می شود و باعث دیده شدن تصویر می شود.

لامپ های بک لایت به چند صورت در محل خود چیده می شوند :

بک لایت شاخه ای : لامپ های بک لایت روی شاخه های افقی و در چند خط قرار می گیرند.

بک لایت لبه : در این نوع چینش لامپ ها در طول و یا عرض صفحه نمایش قرار می گیرند.

اگر یک یا تعدادی از لامپ های بک لایت خاموش شود در محل قرارگیری آنها تاریکی موضعی ایجاد می شود و این تاریکی اصلی ترین دلیل ایجاد هاله های سیاه در تلویزیون سامسونگ است.

در ادامه به بررسی این عرضه در مدل های مختلف می پردازیم و راه های تعمیر را بیان می کنیم :

هاله های سیاه در تلویزیون سامسونگ مدل F

در این مدل از تلویزیون های سامسونگ از بک لایت شاخه ای استفاده شده و مداربندی لامپ ها به گونه ای است که خرابی لامپ ها باعث خاموش شدن تمام لامپ های یک شاخه می شود و به همین دلیل ایراد بک لایت در این مدل بیشتر به صورت تاریکی خطی و یا تاریک شدن نیمی از تصویر دیده می شود.

لامپ های بک لایت در سری f کیفیت بالایی دارند و یکی از مدل هایی است که تعمیر بک لایت (به جای تعویض کامل بک لایت جهت کاهش هزینه تعمیرات تلویزیون) به خوبی روی آن انجام می شود.

هاله های سیاه در تلویزیون سامسونگ مدل ES

بک لایت در این مدل به صورت بک لایت لبه استفاده شده و در عرض تصویر قرار می گیرد.

خرابی لامپ های بک لایت در مدل es بیشتر به صورت هاله های ابر مانند ایجاد می شود و خاموشی لامپ های بک لایت از دو عرض تصویر به سمت وسط صفحه پخش می شود.

نوع خاص ساخت لامپ های بک لایت در سری es تعمیر آن را بسیار مشکل می کند و در عموم موارد تعویض کامل بک لایت تنها راه تعمیر تلویزیون سامسونگ مدل es خواهد بود.

هاله های سیاه در تلویزیون سامسونگ مدل H و EH

لامپ های بک لایت به صورت شاخه ای در این دو مدل استفاده شده است. فاصله زیاد لامپ ها در این دو مدل باعث می شود که در هنگام سوختن تعدادی از لامپ ها تاثیر آن در تصویر کاملا مشخص باشد.

ایراد بک لایت در این دو مدل بسیار سریع پیشرفت می کند و فشار بیشتری که در اثر سوختن تعدادی از لامپ ها به لامپ های سالم و برد پاور وارد می شود می تواند در عرض چند روز به خرابی اکثر لامپ ها و سرایت ایراد به برد پاور منجر شود.

هاله های سیاه در تلویزیون سامسونگ مدل D

این مدل از تلویزیون های ال جی در دو سایز ۴۰ و ۴۶ تولید شده است و ایراد بک لایت در سایز ۴۶ بیشتر دیده می شود.

بک لایت در این دو مدل لبه و در طول تصویر قرار می گیرد و به مانند سایر دستگاه هایی که دارای بک لایت لبه هستند خرابی بک لایت به صورت تاریک شدن صفحه تلویزیون به صورت ابر مانند می شود.

کیفیت بالای قطعات بک لایت باعث می شود که امکان تعمیر بک لایت در برخی از موارد امکان پذیر باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 19 =