نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خاموش شدن تصادفی لپ تاپ / آیا لپ تاپ سامسونگ به طور تصادفی خاموش می شود یا فقط زمانی که کارهای خاصی انجام می دهید؟ اگر فقط در صورت استفاده زیاد خاموش شود، ممکن است به مشکلات گرما یا مشکلات اورکلاک اشاره کند. اگر فقط زمانی اتفاق می افتد که برنامه های خاصی باز هستند، ممکن است یک مشکل نرم افزاری باشد. اگر لپ تاپ سامسونگ با صفحه آبی مرگ خاموش شود، با قطع شدن برق بدون هشدار متفاوت است. وقتی نوبت به ردیابی علت می رسد، ویژگی های خاموش شدن ضروری است.

 بدافزار را بررسی کنید

با فرض اینکه رایانه شما به اندازه کافی روشن می ماند تا این کار را انجام دهد، با اسکن بدافزار با استفاده از نرم افزار انتخابی خود شروع کنید. ممکن است بخواهید بوت شدن از دیسک سیستم عامل زنده را در نظر بگیرید تا از خاموش کردن بدافزار قبل از پاکسازی لپ تاپ سامسونگ شما جلوگیری کنید. بدافزار یک دلیل کم احتمال برای این نوع خاموش شدن ناگهانی است، اما از آنجایی که بدافزار به راحتی شناسایی می‌شود، ساده‌ترین کار این است که ابتدا آن را از سر راه بردارید.

خاموش شدن تصادفی لپ تاپ

 از تهویه کافی اطمینان حاصل کنید

رایج ترین دلیلی که دسکتاپ سامسونگ یا لپ تاپ سامسونگ شما ممکن است به طور تصادفی خاموش شود، حفاظت حرارتی است. یک آستانه دمایی مشخص وجود دارد که در آن رایانه برای جلوگیری از آسیب، خود را خاموش می کند. قبل از این، دسکتاپ سامسونگ یا لپ‌تاپ سامسونگ سرعت لپ تاپ سامسونگ را کاهش می‌دهد و فن‌ها را در تلاشی مذبوحانه برای خنک نگه داشتن آن بالا می‌برد. خاموش شدن کامل آخرین راه حل است.

خاموش شدن تصادفی لپ تاپ

لپ‌تاپ سامسونگ‌ به‌ویژه در معرض تهویه ضعیف هستند و به همه دریچه‌های آن‌ها باز و دسترسی کافی به هوای تازه و خنک نیاز دارند. یک راه سریع برای پختن لپ تاپ سامسونگ این است که با قرار دادن آن بر روی سطح نرمی مانند فرش یا تخت، دریچه های پایینی را مسدود کنید. اگر می‌خواهید از لپ‌تاپ سامسونگ خود در رختخواب استفاده کنید، از یک میز پشتی یا یک پد خنک‌کننده استفاده کنید تا مطمئن شوید هوای کافی به پایین دستگاه می‌رسد.

گرد و غبار را بردارید یا هیت سینک ها را بررسی کنید

اگر مطمئن شوید که تهویه کافی وجود دارد کار را انجام نمی دهد، ممکن است با دریچه ها و فن های مسدود شده با گرد و غبار مواجه باشید. برای اکثر لپ تاپ سامسونگ های مدرن، این مشکل پیچیده ای برای حل نیست. به راهنمای خود در مورد نحوه باز کردن پنل اصلی لپ تاپ سامسونگ مراجعه کنید. معمولاً این شامل چند پیچ ​​(آنها را گم نکنید!) و یک یا دو گیره است. هنگامی که لپ تاپ سامسونگ باز است، فن ها را با یک برس، هوای فشرده یا شاید یک جاروبرقی کوچک الکترونیکی تمیز می کنید. همیشه به توصیه های خاص سازنده در مورد حذف گرد و غبار پایبند باشید.

خاموش شدن تصادفی لپ تاپ

در حالی که این بسیار نادر است، ارزش دارد که به سرعت بررسی کنید که آیا هیت سینک های CPU و GPU هنوز به درستی نصب شده اند یا خیر. اگر هیت سینک ها بین خود و تراشه هایی که خنک می کنند فاصله ایجاد کرده باشند، باعث ایجاد گرما می شود و در نهایت لپ تاپ سامسونگ خاموش می شود.

بایوس را بازنشانی کنید، تنظیمات برنامه Overclocking را حذف کنید

اگر تنظیمات بایوس لپ تاپ سامسونگ شما (مانند اورکلاک) به هم ریخته است، ممکن است علت خاموش شدن ناگهانی آن باشد. به جای جستجوی تنظیمات اشتباه، بازنشانی بایوس به حالت پیش فرض بسیار ساده تر است. از آنجایی که بایوس لپ‌تاپ سامسونگ برای کار با آن لپ‌تاپ سامسونگ خاص طراحی شده است، به طور کلی نیازی نیست که تنظیمات را به هم بزنید.

یکی از مواردی که ما سعی می کنیم در بایوس بازنشانی کنیم، هر چیزی است که با اورکلاک، زمان بندی حافظه یا ولتاژ انجام می شود. هر تنظیمی که یک جزء سخت افزاری را از محدوده عملیاتی پیش فرض کارخانه خارج می کند.

در حالی که بازنشانی بایوس به مقادیر پیش‌فرض اولین قدم خوب است، اما کافی نیست. اگر نرم افزاری دارید که به شما امکان اورکلاک یا تغییر تنظیمات سخت افزاری را از دسکتاپ سامسونگ می دهد، باید آن را نیز به حالت پیش فرض بازنشانی کنید. اگر رایانه شما سریعتر از آنچه می توانید این کار را انجام دهید خاموش می شود، ممکن است بخواهید به حالت Safe Mode بوت شوید. اگر بایوس بازنشانی شود و رایانه همچنان در حالت ایمن خاموش شود، این نشانه مطمئنی است که مشکل به اورکلاک یا سایر تنظیمات سخت افزاری نامناسب مربوط نمی شود.

به روز رسانی، بازگشت، و حفظ درایورها

درایوهای باگ، خراب یا قدیمی می‌توانند در پس رفتارهای ناخواسته مانند خاموش شدن تصادفی باشند. پاسخ این است که مطمئن شوید درایورهای شما به روز هستند. اگر مشکوک هستید که یک قطعه سخت افزاری خاص (مانند GPU) پشت خاموش شدن شماست، آخرین درایورهای آن دستگاه را از وب سایت سازنده دستگاه (معمولاً سازنده لپ تاپ سامسونگ) دانلود کرده و دوباره نصب کنید.

BSOD های مختلف

قبل از خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ سامسونگ، صفحه نمایش آبی مرگ (BSOD)، صفحه خطای ترسناک ویندوز، ظاهر می شود. اگر این اتفاق افتاد، از صفحه عکس بگیرید یا کد خطای خاص را یادداشت کنید و سپس آن را در موتور جستجو تایپ کنید.

خاموش شدن تصادفی لپ تاپ

معمولاً یک راهنما یا تعمیر خاص برای BSOD های رایج وجود دارد. راهنماهای زیادی برای رفع BSOD در Online Tech Tips و Helpdesk Geek پیدا خواهید کرد. بنابراین سعی کنید سایت های ما را با خطای BSOD خود نیز جستجو کنید! یک مکان خوب برای شروع، راهنمای عیب یابی صفحه آبی مرگ ما برای ویندوز ۱۰ است.

خرابی سخت افزار

بسیاری از مشکلات سخت افزاری جزئی وجود دارد که می تواند باعث خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ سامسونگ شما شود. قطعات الکترونیکی کوچکی که به درستی کار نمی‌کنند، تراشه‌های RAM که دارای خطا هستند، و مشکلاتی در باتری یا منبع تغذیه شما نامزد هستند. تنها راه برای اطمینان این است که یک تکنسین با تجهیزات مناسب لپ تاپ سامسونگ شما را ارزیابی کند. اگر اخیراً لپ‌تاپ سامسونگ خود را با رم جدید ارتقا داده‌اید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که آن را بیرون بیاورید و بررسی کنید که آیا مشکل همچنان وجود دارد یا خیر.

همچنین باید تمام تجهیزات جانبی خارجی مانند هارد دیسک یا چاپگر را جدا کنید. این امر برای اطمینان از این است که یکی از این دستگاه‌ها باعث مشکل سخت‌افزاری شدیدی نمی‌شود که برای جلوگیری از آسیب به داده‌های رایانه شما نیاز به خاموش شدن دارد.

 مشکلات سیستم عامل

سیستم عامل شما مجموعه ای پیچیده از کدهای نرم افزاری است و گاهی اوقات مشکلات به گونه ای پیش می روند که لپ تاپ سامسونگ مجبور به خاموش شدن می شود. شایع ترین دلیل این امر خرابی فایل های سیستمی است. اکثر سیستم عامل ها دارای عملکرد نصب تعمیر هستند، بنابراین می توانید سیستم عامل را بدون از دست دادن اطلاعات خود دوباره نصب کنید.

در ویندوز، این عبارت Start > Settings Cog > System > Power & Sleep > Additional Power Settings > Change کاری که بستن درب انجام می دهد، است.

در اینجا می‌توانید درب را طوری تنظیم کنید که وقتی به برق وصل است هیچ کاری روی باتری انجام ندهد یا هر دو. هر دو را روی “هیچ چیز” تنظیم کنید و ببینید آیا مشکل برطرف می شود یا خیر. در این صورت، لولا ممکن است نیاز به توجه یک تکنسین ماهر داشته باشد.

مسائل مربوط به لولای صفحه نمایش

لولای صفحه نمایش لپ تاپ سامسونگ شما مکانیزم پیچیده ای است که در معرض ساییدگی و پارگی است در حالی که حاوی بسیاری از اتصالات حساس و ظریف است. یک احتمال این است که سنسور در درب لپ‌تاپ سامسونگ شما به لپ تاپ سامسونگ می‌گوید که بسته است در حالی که بسته نیست. بنابراین سیگنال خواب یا خاموشی را در زمانی که نباید ارسال می کند. برای از بین بردن این احتمال، به تنظیمات برق لپ تاپ سامسونگ خود بروید.

در ویندوز، این عبارت Start > Settings Cog > System > Power & Sleep > Additional Power Settings > Change کاری که بستن درب انجام می دهد، است.

در اینجا می‌توانید درب را طوری تنظیم کنید که وقتی به برق وصل است هیچ کاری روی باتری انجام ندهد یا هر دو. هر دو را روی “هیچ چیز” تنظیم کنید و ببینید آیا مشکل برطرف می شود یا خیر. در این صورت، لولا ممکن است نیاز به توجه یک تکنسین ماهر داشته باشد.

مشکلات با تنظیمات برق

آخرین دلیلی که ممکن است لپ تاپ سامسونگ شما به طور تصادفی خاموش شود این است که تنظیمات برق شما ممکن است درست نباشد. برای مثال، اگر تنظیمات برق شما طوری تنظیم نشده باشد که رایانه را در حین پخش ویدیو بیدار نگه دارد، ممکن است در نیمه راه فیلم خاموش شود. تنظیمات برق لپ تاپ سامسونگ خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که برای نیازهای شما مناسب هستند.

اما باید به اسناد خاص آن سیستم عامل مراجعه کنید. به دنبال یک تابع تعمیر باشید که تمام فایل های سیستم را برای مشکلات بررسی کرده و آنها را برطرف کند. در ویندوز، ابزاری که به دنبال آن هستید System File Checker است. برای اطلاعات بیشتر به دستورات پاکسازی سیستم پیشرفته ویندوز – SFC و DISM نگاهی بیندازید.

آموزش تعویض ورودی لپ تاپ سامسونگ

تعمیر لپ تاپ خود را به ما بسپارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 1 =