نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پرنشدن ماشین لباسشویی. چه ماشین لباسشویی سامسونگ جدیدی داشته باشید که با آب پر نمی شود و چه ماشینی که سال ها با همین مشکل در خانه شما بوده است، نتوانید لباس ها، ملحفه ها و حوله های خود را تمیز کنید. هنگامی که ماشین لباسشویی سامسونگ با آب پر نمی شود، ممکن است چندین مشکل ایجاد شود. ممکن است یک درب یا سوئیچ سطح آب معیوب داشته باشید، یا ممکن است منبع آب سرد و گرم شما خاموش باشد یا شیلنگ‌ها پیچ خورده باشند. مهم نیست که چه چیزی باعث این مشکل شده است، اگر بپرسید “چرا ماشین لباسشویی سامسونگ من پر از آب نمی شود؟” ممکن است وقت آن رسیده باشد که با یک متخصص تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید که می تواند با تشخیص و اصلاح مشکل در وقت و تلاش شما صرفه جویی کند.

پرنشدن ماشین لباسشویی

اطمینان از بسته بودن درب و پرنشدن ماشین لباسشویی

اگر درب حتی تا حدی باز باشد احتمالاً ماشین لباسشویی سامسونگ شما کار نمی کند، بنابراین اگر ماشین لباسشویی سامسونگ با آب پر نمی شود، ابتدا مطمئن شوید که درب کاملاً بسته است. اگر چنین است، قدم بعدی شما این است که به سوئیچ درب نگاه کنید. این مکانیزم یک اقدام ایمنی برای جلوگیری از کارکردن مدار موتور هنگام باز بودن درب است. هنگامی که این سوئیچ کار نمی کند، قدرت واشر نمی تواند به شیر ورودی آب برسد. ممکن است لازم باشد ببینید که آیا سوئیچ درب را می توان به صورت دستی فعال کرد و مطمئن شوید که اهرم های سوئیچ گیر نکرده یا آسیب دیده اند. اگر با فعال کردن دستی سوئیچ، ماشین لباسشویی سامسونگ روشن می شود، پس مشکل را پیدا کرده اید. خوشبختانه، این باید یک راه حل آسان باشد که یک تکنسین تعمیر لوازم خانگی می تواند به سرعت از عهده آن برآید.

روشن بودن منبع آب سرد و گرم

مکان بعدی برای بررسی اینکه ماشین لباسشویی سامسونگ شما از آب پر نمی شود، منابع آب سرد و گرم است. از آنجایی که اینها معمولاً در پشت ماشین لباسشویی سامسونگ قرار دارند، باید ماشین را به جلو حرکت دهید تا مطمئن شوید که هر منبعی روشن است. منبع آب سرد معمولا دارای دستگیره آبی و منبع آب گرم دارای دستگیره قرمز است. اگر دستگیره‌ها خاموش شده‌اند، باید دستگیره‌ها را به حالت «روشن» ببرید. اگر منابع از قبل روشن هستند، ممکن است بخواهید شیلنگ ها را بررسی کنید تا ببینید آیا هرگونه پیچ خوردگی مانع از عبور آب از شیلنگ و داخل ماشین لباسشویی سامسونگ می شود یا خیر. اگر یک یا دو پیچ خوردگی را مشاهده کردید، می توانید قبل از آزمایش جریان آب، شیلنگ یا شیلنگ ها را تغییر دهید تا پیچ خوردگی از بین برود.

بررسی هرگونه گرفتگی

اگر شیلنگ های آب سرد و گرم شما روشن هستند و هیچ گونه پیچ و تاب ندارند، ممکن است لازم باشد صفحه ورودی خود را بررسی کنید. صفحه ورودی وظیفه جمع آوری زباله ها را بر عهده دارد و ممکن است مسدود شود و از جاری شدن آب به داخل ماشین لباسشویی سامسونگ شما جلوگیری کند. خبر خوب این است که این یک راه حل ساده است که به ابزار صفر نیاز دارد – فقط کمی زمان و گریس آرنج. اگر صفحه ورودی مسدود شده است و به همین دلیل آب ماشین لباسشویی سامسونگ را پر نمی کند، ابتدا باید آب دستگاه خود را خاموش کرده و شیلنگ ها را از لباسشویی سامسونگ خود جدا کنید. سپس می توانید صفحه فیلتر را ببینید و ذرات مسدود کننده جریان آب را حذف کنید. پس از تمیز کردن صفحه، می توانید شیلنگ ها را دوباره وصل کنید و آب را دوباره روشن کنید.

خرابی در کلید انتخاب یا سوئیچ سطح آب و پرنشدن ماشین لباسشویی

هنگامی که آب در ماشین لباسشویی سامسونگ شما وجود ندارد، مشکل ممکن است ناشی از معیوب بودن سوئیچ انتخابگر یا سوئیچ سطح آب باشد. اگر ماشین لباسشویی سامسونگ به شما اجازه می دهد دمای آب را برای چرخه های شستشو و آبکشی انتخاب کنید، کلید انتخاب کننده چیزی است که به شیر ورودی آب می گوید ورودی های سرد و گرم را باز کرده و دستگاه را پر کند. با جدا کردن واشر و استفاده از شماتیک سیم کشی آن برای تست پایانه ها با مولتی متر، می توانید بررسی کنید که آیا این کلید آسیب دیده یا فرسوده شده است.

به طور مشابه، مدل‌های جدیدتر ماشین‌های لباسشویی سامسونگ دارای سنسوری هستند که به آن‌ها می‌گوید چه زمانی آب به سطح معینی می‌رسد و ماشین را مجبور به توقف پر کردن می‌کند. اگر سوئیچ سطح آب کار نمی کند، ممکن است به اشتباه به دستگاه شما بگوید که سطح آب آنقدر زیاد است که نمی تواند پر شود، حتی اگر آب در دستگاه نباشد.

هر دوی این مسائل به کمک یک متخصص تعمیر لوازم خانگی نیاز دارد که می تواند دستگاه شما را بررسی کند و قطعات و ابزار لازم را برای تعمیر آن به همراه داشته باشد.

خرابی تایمر یا کنترل های الکترونیکی

وقتی آب ماشین لباسشویی سامسونگ شما پر نمی شود، ممکن است لازم باشد تایمر یا کنترل های الکترونیکی ماشین را بررسی کنید. تایمر و کنترل‌های الکترونیکی سیگنال‌هایی هستند که به شیر ورودی آب سیگنال می‌دهند که باز شود و آب وارد شود: به طور خاص، کنتاکت‌های الکتریکی که توسط یک مجموعه بادامک اجرا می‌شوند، که توسط یک موتور تایمر تغذیه می‌شود. اگر هر یک از این عناصر به درستی کار نکند، ماشین لباسشویی سامسونگ سیگنال پر کردن لگن را با آب دریافت نمی کند.

می‌توانید واشر خود را از برق بکشید، از طرح سیم‌کشی دستگاه به پایانه‌های تایمر استفاده کنید و پایانه‌ها را با یک مولتی متر بررسی کنید تا تداوم آن را بررسی کنید. اگر کنترل‌های الکترونیکی ماشین لباسشویی سامسونگ شما ایراد دارد، باید از یک تکنسین سرویس آن را بررسی کنید. این راه حلی نیست که بخواهید آن را انجام دهید، زیرا ولتاژ زنده درگیر است.

پیشنهاد مطالعه: علت نشتی آب در ماشین لباسشویی سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =