نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا نحوه بهینه سازی رم در ویندوز ۱۱ چگونه است؟ وقتی در مورد لپ تاپ سامسونگ صحبت می کنیم، دو نوع حافظه ROM (حافظه فقط خواندنی) و RAM (حافظه دسترسی تصادفی) وجود دارد. در جایی که رام یا هارد دیسک ذخیره سازی دائمی برای فایل ها و داده های شما است، RAM موقتی است. داده های برنامه های در حال اجرا را نگه می دارد.

بنابراین، در صورت کمبود RAM، برنامه ها یا به آرامی باز می شوند، یا متوقف می شوند و یا بدون اطلاعات کامل باز می شوند. همچنین، سیستم شروع به کندی می کند و اغلب با خرابی، قطع شدن و خاموش شدن ناگهانی مواجه می شود. برای رفع این مشکل، اضافه کردن رم فیزیکی بیشتر پیشنهاد می شود. با این حال، انجام این کار برای همه امکان پذیر نیست. بنابراین، به عنوان یک راه حل، بهینه سازی RAM پیشنهاد می شود.

نحوه بهینه سازی رم در ویندوز 11
نحوه بهینه سازی رم در ویندوز ۱۱

بهینه سازی رم چیست

بهینه سازی حافظه با دسترسی تصادفی (RAM) حافظه لپ تاپ سامسونگ را با شناسایی نشت و خرابی حافظه بهبود می بخشد. اما بهینه سازی حافظه به صورت دستی در ویندوز ۱۱ و ۱۰ آسان نیست. این زمانی است که ماژول Memory Optimizer ارائه شده توسط بهترین ابزار بهینه سازی رایانه شخصی Advanced System Optimizer شروع به بازی می کند.

Memory Optimizer ویندوز ۱۰ چیست

Memory Optimizer یک ابزار مدیریت حافظه پیچیده، آسان و کارآمد در Advanced System Optimizer است. این به کاربر کمک می کند تا فضای محدود حافظه را به نحو احسن مدیریت کند. همچنین، وضعیت فعلی حافظه سیستم را تجزیه و تحلیل می کند و حافظه را برای برنامه جدید آزاد می کند.

چه چیزی بر سرعت RAM تأثیر می گذارد

سرعت RAM فقط به سرعت ساعت مگاهرتز بستگی ندارد. عوامل مختلفی مانند تأخیر کمتر، فرکانس بالاتر و کانال‌ها بر آن تأثیر می‌گذارند. چرخه‌های بیشتری که RAM در هر ثانیه می‌تواند انجام دهد، نشان می‌دهد که تجربه کاربر چقدر روان خواهد بود. با این حال، اگر سرعت پردازنده و سرعت اتوبوس مادربرد لپ تاپ سامسونگ کند باشد، ممکن است سرعت RAM به خطر بیفتد.

بهینه ساز حافظه چگونه کار می کند

استفاده از Memory Optimizer آسان است و با بهترین فناوری بهینه سازی حافظه فیزیکی و مجازی کار می کند.

برگه صفحه اصلی

صفحه اول، از طریق یک نمودار، نمای کلی از وضعیت فعلی حافظه را ارائه می دهد که در آن در مورد:

  • کل حافظه روی سیستم
  • حافظه موجود
  • حافظه استفاده شده
  • کش سیستم
  • اوج حافظه پنهان
  • فایل صفحه موجود

فرآیند بهینه سازی حافظه زمانی شروع می شود که روی دکمه “Optimize Now” کلیک کنید. در عرض چند دقیقه، بهینه‌سازی رم ویندوز ۱۰ انجام می‌شود و منابع حافظه بلااستفاده را آزاد می‌کند، بنابراین حداکثر فضا را برای بارگیری و راه‌اندازی برنامه‌های دیگر در دسترس قرار می‌دهد. این بهینه سازی حافظه از برنامه ها و برنامه هایی که در حال حاضر در حال اجرا هستند پاسخگو نیست.

برگه تنظیمات

پانل سمت چپ دو گزینه تنظیم برای Memory Optimizer را نشان می دهد:

  1. برنامه
  2. بهینه سازی خودکار

در این دسته سه گزینه وجود دارد:

  • بهینه سازی دستی – این گزینه از طریق نوار لغزنده به شما امکان می دهد مقدار حافظه آزاد شده در طول بهینه سازی دستی حافظه را تنظیم کنید.
  • راه اندازی و بهینه سازی – با استفاده از این گزینه ارائه شده توسط Memory Optimizer، می توانید داده های کلیپ بورد را پاک کنید تا حافظه بیشتری آزاد کنید.
  • بارگیری خودکار بهینه ساز حافظه هنگام راه اندازی ویندوز

با علامت زدن این گزینه، بهینه سازی رم ویندوز ۱۰ هر بار در هنگام راه اندازی ویندوز به طور خودکار بارگیری می شود. این برنامه در پس زمینه اجرا می شود تا به طور مداوم بر وضعیت و تنظیمات حافظه موجود نظارت داشته باشد و هر زمان که لازم باشد آن را بهینه می کند. به شکل حداقل شده در سینی سیستم اجرا می شود و با دوبار کلیک کردن روی آن می توان آن را به حداکثر رساند.

با پاک کردن داده های کلیپ بورد، حافظه بیشتری را آزاد کنید

وقتی این گزینه علامت زده می شود، Memory Optimizer داده های کلیپ بورد را در حین بهینه سازی پاک می کند. این گزینه توصیه نمی شود زیرا پاک کردن داده ها از کلیپ بورد می تواند منجر به از دست رفتن داده های مهم شود. از این رو، باید در طول بهینه سازی حافظه علامت نخورده باقی بماند.

Memory Graph and Update Speed ​​– این گزینه به شما امکان می دهد سرعت به روز رسانی حافظه را تنظیم کنید. چهار سطح سرعت وجود دارد: سریع، متوسط، معمولی و آهسته که فقط یکی از آنها را می توان انتخاب کرد.

هنگامی که تنظیمات بر اساس نیازها و ترجیحات شما بازنشانی شد، می توانید روی دکمه “ذخیره تنظیمات” کلیک کنید تا همه تغییرات اعمال شوند.

بهینه سازی خودکار چیست

سه گزینه در زیر تنظیمات بهینه سازی خودکار نمایش داده می شود.

  • فعال کردن بهینه سازی خودکار – همانطور که از نام آن مشخص است، این گزینه به فعال و غیرفعال کردن بهینه سازی خودکار کمک می کند. هنگامی که فعال باشد، بهینه ساز حافظه به طور خودکار زمانی که فضای خالی موجود کمتر از یک سطح مشخص شده باشد، بهینه سازی حافظه را آغاز می کند. این در پس زمینه اتفاق می افتد.
  • بهینه سازی خودکار حافظه – این گزینه به تنظیم حجم مشخصی از فضای خالی حافظه کمک می کند که در زیر آن بهینه ساز حافظه بهینه سازی حافظه را به طور خودکار شروع می کند.
  • بهینه سازی خودکار زمانی که حافظه آزاد پایین می آید

در حین کار روی سیستم، متوجه نمی شویم که فضای حافظه به طور فزاینده ای در حال استفاده است. در نهایت، فضای خالی حافظه تمام می شود و کار کردن بیشتر خسته کننده می شود.

آشنایی با قابلیت های Memory Optimizer

Memory Optimizer اجازه می دهد تا تنظیمات را در حجم مشخصی از فضای آزاد تنظیم کنید تا زمانی که فضای خالی حافظه موجود کمتر از سطح مشخص شده باشد، بهینه سازی حافظه به طور خودکار انجام می شود.

سعی کنید موارد اضافی را رایگان کنید:

می‌توانید به بهینه‌ساز حافظه دستور دهید تا زمانی که حافظه در حال بهینه‌سازی است، فضای حافظه اضافی را آزاد کند. می توانید حجم را در این بخش مشخص کنید.

Processor Usage Protection – این گزینه Intelligent Optimization بار پردازنده (CPU) را فعال می کند. اگر برنامه‌ای که در حال حاضر اجرا می‌شود، بار زیادی را روی پردازنده وارد می‌کند، بهینه‌ساز حافظه به‌طور خودکار بهینه‌سازی حافظه را متوقف می‌کند تا از کند شدن سیستم جلوگیری کند.

پس از بازنشانی تنظیمات بر اساس نیازها و ترجیحات شما، روی دکمه “ذخیره تنظیمات” کلیک کنید تا همه تغییرات اعمال شوند. کوچک کردن پنجره برنامه همچنان کار خود را از سینی سیستم اجرا می کند. بر منابع حافظه نظارت می کند و به صورت دوره ای بهینه می شود تا در هنگام راه اندازی برنامه های مهم هرگز کوتاه نیایند.

  • Help – فایل راهنما را باز می کند.
  • نمایش ویندوز اصلی – به بازیابی برنامه به حالت حداکثر کمک می کند.
  • بهینه سازی اکنون – فرآیند بهینه سازی را شروع می کند.
  • خروج – برنامه را ببندید و آن را از سینی سیستم بردارید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: ۵ راه حل مشکلات پد لمسی لپ تاپ سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − یازده =