نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پیغام خطای کارتریج پرینتر به چه دلایلی رخ داده و چگونه می‌توان آن را برطرف کرد؟ معمولاً “مشکل کارتریج” به این معنی است که پرینتر سامسونگ شما به سادگی نمی تواند کارتریج های جوهر رنگی یا سیاه را تشخیص دهد. خوشبختانه با این حال، این پیام خطا معمولاً با برخی از عیب‌یابی‌های اساسی پاک می‌شود.

پیغام خطای کارتریج پرینتر
پیغام خطای کارتریج پرینتر

چگونه پیام مشکل کارتریج را پاک کنم

در حالی که هیچ راه حل قطعی یا راه حلی برای پاک کردن این پیام خطا وجود ندارد، اکثر مواقع می توانید پرینتر Hewlett Packard خود را با بررسی چند چیز در پرینتر/کارتریج خود راه اندازی و راه اندازی کنید. توصیه می‌کنم نکات زیر را مرور کنید و بررسی کنید که آیا پیام «مشکل کارتریج» در انتهای هر یک ناپدید شده است یا خیر.

بررسی یا پاک کردن مخاطبین کارتریج

یکی از دلایل رایج پیام “مشکل کارتریج” این است که کنتاکت های طلایی موجود در تراشه الکترونیکی روی بدنه کارتریج سامسونگ با کثیفی/جوهر پوشیده شده یا حتی از نظر فیزیکی آسیب دیده اند. ابتدا کارتریج نشان داده شده را از پرینتر خارج کرده و محل تراشه را پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که تماس های طلایی روی این تراشه از نظر فیزیکی آسیب نبینند، سپس آنها را با یک تکه دستمال غیر الیافی مانند رول آشپزخانه پاک کنید. من توصیه می کنم آنها را پاک کنید حتی اگر هیچ کثیفی قابل مشاهده نیست و از محلول تمیز کننده مبتنی بر الکل یا شستشوی کارتریج برای هر گونه علائم سرسختی که می تواند مانع از تشخیص کارتریج شود، استفاده کنید.

آیا با روش‌های رفع مشکلات پرینتر آشنایی دارید؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می‌کنیم مقاله « برطرف کردن مشکل رایج پرینتر سامسونگ » را مطالعه کنید.

پاک کردن مخاطبین در داخل پرینتر

اگر مخاطبین کارتریج ذکر شده در نقطه قبل تمیز باشند، ممکن است مخاطبین مربوطه در داخل پرینتر مبهم باشند و پرینتر شما کارتریج را تشخیص ندهد. اگر می توانید این کنتاکت های الکترونیکی را ببینید و به راحتی در دسترس هستند، آنها را با روش ذکر شده در بالا تمیز کنید تا مطمئن شوید که آنها نیز تمیز هستند. برخی از این کنتاکت‌ها در این پرینترها برجسته/نقطه‌دار هستند و من توصیه می‌کنم برای اطمینان از اینکه تکه‌های بافت در داخل پرینتر باقی نمی‌ماند و مخاطبین را بیشتر مبهم می‌کند، احتیاط کنید.

پیغام خطای کارتریج پرینتر
پیغام خطای کارتریج پرینتر

کارتریج دیگری را امتحان کنید

ممکن است کارتریج مورد نظر یک نقص الکترونیکی واقعی داشته باشد که با معاینه بصری قابل تشخیص نباشد. در چنین حالتی تنها راه کار این است که کارتریج دیگری را امتحان کنید. اگر کارتریج قدیمی در دست دارید که می‌دانید قبلاً توسط پرینتر پذیرفته شده است یا کارتریج جدید دیگری (ترجیحاً یک کارتریج اصلی سامسونگ) به شما توصیه می‌کنم این را نصب کنید تا ببینید آیا پیام ناپدید می‌شود یا خیر.

امیدوارم که این کمک کرده باشد، اما اگر به طور خاص از کارتریج‌های سازگار/بازتولید شده استفاده می‌کنید، مجموعه کوچکی از پرینترها نیز می‌توانند این مشکل را با یک به‌روزرسانی ساده میان‌افزار حل کنند. جزئیات پرینترهای جوهرافشان سازگار با این به روز رسانی سیستم عامل و جزئیات بیشتر را می توانید در اینجا بیابید. اگر پرینتر شما در مقاله مرتبط ذکر نشده است، و پس از امتحان کردن همه موارد بالا، مشکل همچنان ادامه دارد، ممکن است مشکل اصلی پرینتر شما وجود داشته باشد و من توصیه می کنم با سامسونگ یا یک تکنسین پرینتر تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 3 =