نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهنمای کامل تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی

چطور می توان تلویزیون اصلی را از مدل های تقلبی تشخیص داد؟ این روزها متاسفانه شاهد وجود تلویزیون های تقلبی از برندهای معتبر در بازار هستیم. با توجه به این که واردات دستگاه های برندهای پر طرفدار انجام نمی شود و این محصولات در بازار نایاب شده اند، افراد سودجو به تکاپو افتاده اند و با عرضه دستگاه های فیک و تقلبی به جای نمونه اصلی، از اطلاعات پاییت خریداران سوء استفاده می کنند.

در این شرایط چطور می توان که یک دستگاه اصل است و یا در حال خرید نمونه تقلبی آن هستیم؟ تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی، چند ترفند ساده دارد که در ادامه آنها را به شما آموزش می دهیم. کافی است هنگام خرید تلویزیون سامسونگ یا هر برند دیگری به این نکات توجه کنید تا گرفتار سودجویان نشده و اصطلاحا گول نخورید.

معیارهای تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی

برای این که بتوانید تلویزیون سامسونگ اصلی را از مدل های تقلبی تشخیص دهید، لازم است که دقتتان را هنگام خرید افزایش دهید. نباید درگیر معیارهای عامیانه ای همچون ظاهر جذاب و قیمت پایین شود. چراکه این موارد، اصلی ترین دستاویزهایی هستند که فروشندگان غیر معتبر از آنها استفاده می کنند.

تلویزیونی که قیمتی پایین تر از حد عادی دارد، مثلا چند میلیون تومان با نرخ بازار تفاوت قیمت دارد، قطعا اصل نیست و باید به خرید آن شک کنید. اگر نکات زیر را مد نظر قرار دهید، ضمن تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی، می توانید بهترین تلویزیون را برای منزل خود خریداری کرده و از کیفیت کاری و عمر آن اطمینان کامل داشته باشید.

۱- قیمت :اولین و مهم ترین معیاری که نشان می دهد تلویزیون سامسونگ اصل است یا تقلبی، قیمت آن است. در بخش قبل هم گفتیم که اگر دیدید تلویزیون مورد نظر شما اختلاف قیمت زیادی با نمونه های دیگر دارد، به اصل بودن آن شک کرده و از خرید صرف نظر کنید.

البته همیشه هم اینطور نیست. بسیاری از فروشندگان سودجو معیارهای اخلاقی را زیر پا گذاشته اند و محصولات فیک را نیز هم قیمت با نمونه های اصلی به فروش می رسانند. پس علاوه بر قیمت، باید به معیارهای دیگری هم برای تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی توجه داشته باشید.

۲-نشانه های کوچک: برخی نشانه های کوچک، به شما کمک زیادی می کنند که تلویزیون یا هر دستگاه تقلبی را شناسایی کنید. این نشانه ها معمولا یا قابل تغییر نیستند و یا تولید کنندگان نمی توانند آنها را عینا مشابه نمونه های اصلی بسازند.

مثلا بسته بندی تلویزیون های سامسونگ اورجینال بسیار با کیفیت است در حالی که مدل های فیک، بسته بندی چندان درستی ندارند. یا ممکن است تفاوت هایی در شکل و محل چاپ لوگو وجود داشته باشد که در هر برند متفاوت است.

۳- عیوب ظاهری: یکی دیگر از معیارهای تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی، عیوب ظاهری دستگاه است. تلویزیون های اصل، بدنه بسیار با کیفیتی دارند و آثاری از زدگی یا خرابی در ظاهر آنها مشخص نیست. اما به دلیل کارگاه‌های غیراستانداردی که محصولات تقلبی در آن تولید می ‌شوند، امکان وجود زدگی، لبه‌ های تیز، سطوح پوسته پوسته شده و بی ‌کیفیت وجود دارد.

۴- سریال تلویزیون: تطابق شماره سریال دستگاه، با شماره‌ ای که روی کارتن، پشت دستگاه و برگه‌ های گارانتی مشاهده می ‌شوند، کمک زیادی در تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی می کند. حتما مطمئن شوید که شماره سریال تلویزیون با آنچه روی کارتن و دفترچه راهنما ثبت شده است، یکسان باشد. در غیر این صورت تلویزیون تقلبی است و باید از خرید آن صرف نظر کنید.

۵- فروشنده: طبیعتا اگر تلویزیون را از نمایندگی های معتبر خریداری کنید، اطمینان بیشتری نسبت به اصل بودن آن خواهید داشت. این درحالی است که فروشندگان ناشناس و نامعتبر، ممکن است محصولات تقلبی را به جای نمونه های اصلی به فروش برسانند. این مراکز به راحتی قابل شناسایی هستند و می توانید با یک سرچ کوتاه، آدرس نمایندگی های مطمئن را پیدا کنید. نمایندگی سامسونگ در مرکز سخت افزار ایران در خدمت شماست تا خریدی مطمئن و امن داشته باشید.

۶- گارانتی: محصولات اصل معمولا دارای گارانتی شرکتی و معتبر هستند. بنابراین حتما برای تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی به ضمانت نامه و گارانتی آن توجه کنید. گارانتی امکاناتی را به شما می دهد که در صورت خرابی تلویزیون، ابلته تحت شرایط خاص، می توانید از آنها استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − شش =