نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

گیر کردن کاغذ در پرینتر

گیر کردن کاغذ در پرینتر یکی از رایج ترین مشکلات می باشد. اما آیا می دانستید که اکثر گیر کردن کاغذ کاملا قابل پیشگیری هستند؟ با چند مرحله ساده و نگهداری پیشگیرانه، می توانید گیر کردن کاغذ را متوقف کنید و دستگاه های خود را با بخار کامل کار کنید. در اینجا پنج مورد از رایج ترین دلایل گیر کردن کاغذ و نحوه جلوگیری از هر یک از آنها آورده شده است.

۲

 کیفیت پایین و ذخیره سازی نامناسب جوهر و کارتریج تونر

کارتریج های با کیفیت پایین یا کارتریج های نامناسب ذخیره شده می توانند باعث گیر کردن کاغذ شوند. به عنوان مثال، تونر یا جوهر بیش از حد می تواند روی کاغذ رها شود، یا تونر یا جوهر می توانند در کارتریج به هم برسند.

راه حل رفع مشکل

مطمئن شوید که جوهر و کارتریج های تونر باکیفیت و مناسب برای پرینتر سامسونگ خود را خریداری کنید و آن کارتریج ها را در یک فضای ذخیره سازی یا گنجه اختصاصی نگهداری کنید تا آب و هوای دفتر بر عملکرد آنها تأثیر نگذارد.

اطمینان حاصل کنید که انبار در دمای اتاق یا کمتر از آن، عاری از نور طبیعی و رطوبت کم باشد. کارتریج ها را همیشه در بسته بندی اصلی و به درستی روی هم قرار دهید. قبل از نصب کارتریج را به آرامی تکان دهید تا محتویات آن شل شود.

در صورت خرید کارتریج های بازیافتی یا بازسازی شده، فقط از یک فروشنده قانونی خرید کنید که گارانتی ارائه می دهد. اگر آنها از محصولات خود با ضمانت نسخه پشتیبان تهیه نکنند، آیا واقعاً می خواهید آن محصولات را در پرینتر سامسونگ چندکاره گران قیمت خود قرار دهید؟

 کاغذهای نامناسب ذخیره شده

کاغذ رطوبت هوا را جذب می کند. نوسانات هم در رطوبت و هم دما می تواند بر وزن، ضخامت و استحکام کاغذ تأثیر بگذارد. اگر کاغذ در بسته بندی باز شده نگهداری شود، آب و هوای مطب میزان رطوبت کاغذ را تغییر می دهد. کاغذی که رطوبت را جذب کرده است پیچ خورده و پیچ می خورد و صفحات به هم می چسبند – در نهایت پرینتر سامسونگ شما را مسدود می کند.

راه حل برطرف کردن مشکل

مانند جوهر و تونر، کاغذی که به درستی ذخیره شده باشد می تواند به جلوگیری از گیر کردن کاغذ کمک کند. کاغذ باید تا زمان استفاده به صورت صاف و در بسته بندی اصلی نگهداری شود. تا حد امکان باید خشک و دور از رطوبت نگهداری شود.

از کاغذهایی که دارای عیوب قابل مشاهده هستند مانند گوشه های پیچ خورده یا خمیده خودداری کنید و همیشه کاغذ را قبل از قرار دادن آن در دستگاه خود فن کنید تا الکتریسیته ساکن آزاد شود و صفحات جدا شوند. فقط در صورت نیاز یک بسته جدید باز کنید.

 بارگذاری نادرست کاغذ در دستگاه

این یکی از شایع ترین دلایل گیر کردن کاغذ است. قرار دادن کاغذ به هم چسبیده، فرسوده، پیچ خورده یا خمیده می تواند باعث گیر کردن شود. بارگذاری بیش از حد سینی کاغذ، قرار دادن کاغذ با ضخامت های مختلف در سینی یا استفاده از کاغذی که برای پرینتر سامسونگ خاص شما مناسب نیست، همگی می توانند منجر به گیرکردن پرینتر سامسونگ شوند.

راه حل

توصیه های سازنده خود را برای وزن کاغذ و کولیس (ضخامت) بررسی کنید. همیشه از استوک مناسب برای دستگاه خود استفاده کنید. هنگام بارگذاری سینی های کاغذ، مطمئن شوید که از کاغذ با اندازه مناسب استفاده کنید، کاغذ را به درستی درج کنید، قبل از بارگذاری کاغذ را فن کنید و همیشه ورق های آسیب دیده را بررسی کرده و بردارید.

 استفاده از کاغذ با کیفیت پایین

ورق های کاغذی با کیفیت پایین تمایل دارند به هم بچسبند و می توانند چیزی را که تکنسین های خدمات «گرد و غبار کاغذ» می نامند را پشت سر بگذارند که به مرور زمان می تواند مشکل ساز شود زیرا این تکه های کاغذ در پرینتر سامسونگ شما انباشته می شود.

کاغذ با کیفیت پایین می‌تواند در پرینتر سامسونگ پوسته پوسته و تکه تکه شود، که نه تنها احتمال گیر کردن دستگاه شما را افزایش می‌دهد، بلکه می‌تواند پاک کردن گیر کردن را نیز دشوارتر کند.

راه حل

همیشه کاغذ باکیفیت بخرید و مطمئن شوید که برای پرینتر سامسونگ شما مناسب است.

 غلطک های فرسوده

پرینتر سامسونگ شما از یک سیستم غلتک برای حرکت کاغذ در دستگاه شما استفاده می کند. با گذشت زمان، یا در صورت نگهداری نادرست، این غلطک ها دچار ساییدگی و پارگی می شوند. در حالی که آنها معمولاً برای طول عمر پرینتر سامسونگ طراحی شده اند، استفاده بیش از حد از کاغذ مخصوص یا کاغذ نامناسب برای دستگاه می تواند منجر به آسیب شود که باعث گیر کردن کاغذ می شود.

راه حل

با ترتیب دادن تعمیر و نگهداری منظم به پرینتر سامسونگ خود (و غلتک ها!) با احتیاط رفتار کنید تا پرینتر سامسونگ شما به خوبی کار کند. پیروی از نکاتی که در بالا توضیح داده شد، مانند استفاده از کاغذ مناسب برای دستگاه شما، مواد مصرفی با کیفیت بالا، و بارگذاری کافی کاغذ، نه تنها عمر کارکرد داخلی دستگاه شما را افزایش می دهد. همچنین می تواند تا حد زیادی از گیر کردن کاغذ جلوگیری کند.

آیا می دانید: نکات مهم قبل تمیز کردن پرینتر سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + هفده =