نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی رابط سیم برق پرینتر . کابل های برق و اتصالات معیوب یکی از دلایل غیر معمول اما احتمالی روشن نشدن پرینتر سامسونگ است. قبل از مشکوک شدن به خرابی سیم، مطمئن شوید که برق پریز دیواری وجود دارد و شرایطی وجود ندارد که مانع روشن شدن پرینتر سامسونگ شود. آزمایش با تعویض می تواند تأیید کند که آیا اتصال سیم مشکل دارد یا خیر.

خرابی رابط سیم برق پرینتر

بررسی عدم وجود شرایط برق

دکمه پاور در اکثر پرینتر سامسونگ یک سوئیچ سافت پاور است که به لوازم الکترونیکی پرینتر سامسونگ متصل است و برق را بطور فیزیکی وصل و قطع نمی کند. بسته به نوع و مدل پرینتر سامسونگ، اگر سوئیچ برای مدت طولانی یا خیلی کوتاه نگه داشته شود، یا اگر درهای پرینتر سامسونگ یا پانل های دسترسی باز باشد، ممکن است نرم افزار از عملکرد آن جلوگیری کند. برای راه اندازی مجدد پرینتر سامسونگ، تمام کابل ها را از برق بکشید، حداقل ۳۰ ثانیه صبر کنید و سپس فقط سیم برق را وصل کنید. پرینتر سامسونگ بزرگتر ممکن است دارای یک کلید برق فیزیکی باشند که در زیر پانل دسترسی یا نزدیک سیم برق قرار دارد.

تنظیمات منبع تغذیه در خرابی رابط سیم برق پرینتر

پرینتر سامسونگ بزرگتر دارای یک سیم برق از پریز دیواری به پشت پرینتر سامسونگ هستند. آداپتور برق متناوب در پرینتر سامسونگ تعبیه شده است و ممکن است سیم آن قابل جدا شدن باشد یا نباشد. پرینتر سامسونگ کوچکتر دارای آداپتورهای AC خارجی یا جعبه ترانسفورماتور هستند.

اینها ممکن است در دوشاخه دیوار تعبیه شده باشند، یا ممکن است یک سیم برق وجود داشته باشد که از پریز دیوار به آداپتور می‌رود و یک سیم نازک‌تر که آداپتور را به پرینتر سامسونگ متصل می‌کند. سیم‌ها و آداپتورهای مختلف ممکن است به‌طور دائم به هم متصل شوند یا چندین شاخه داشته باشند.

پرینتر سامسونگ با آداپتورهای متناوب AC داخلی

اگر پرینتر سامسونگ از یک سیم استفاده می کند که نمی توان آن را جدا کرد، امکان تست سیم وجود ندارد. اگر برق در پریز برق تایید شده باشد و شرایطی وجود نداشته باشد که مانع روشن شدن پرینتر سامسونگ شود، به خدمات حرفه ای نیاز است. اگر سیم قابل جدا شدن باشد، انتهای پرینتر سامسونگ احتمالاً رابط معمولی C13 است که توسط مانیتورها و رایانه‌ها نیز استفاده می‌شود. از یکی دیگر از این طناب ها استفاده کنید تا تشخیص دهید که آیا اصل معیوب است یا خیر.

پرینتر سامسونگ با آداپتورهای متناوب AC خارجی

اگر پرینتر سامسونگ از یک سیم برق جداشدنی بین پریز دیوار و آداپتور برق متناوب استفاده می‌کند، می‌توان از سیم دیگری برای تشخیص معیوب بودن اصل استفاده کرد. آداپتور برق متناوب متفاوت و سیم ولتاژ پایین را فقط در صورتی می توان امتحان کرد که برای آن مدل و مدل پرینتر سامسونگ در نظر گرفته شده باشند. از طرف دیگر، آداپتور و سیم‌کشی ولتاژ پایین را می‌توان با استفاده از آنها برای پرینتر سامسونگ متفاوت با همان برند و مدل آزمایش کرد. اگر آداپتور و سیم کشی ولتاژ پایین را نمی توان آزمایش کرد، می توان آنها را به یک فروشگاه تخصصی کامپیوتر برد. اگر برق در پریز برق وجود داشته باشد و شرایطی وجود نداشته باشد که مانع روشن شدن پرینتر سامسونگ شود، آداپتور یا سیم کشی ولتاژ پایین احتمالا معیوب است.

تست پیشرفته آداپتور برق متناوب

برای تایید عملکرد آداپتور AC و هدایت سیم های ولتاژ پایین می توان از یک متر برق استفاده کرد. یک مشکل رایج، قطع شدن سیم‌های دوشاخه است. این مشکل با تعویض دوشاخه قابل حل است. شاخه های جایگزین در فروشگاه های تخصصی الکترونیک و به صورت آنلاین در دسترس هستند. برای جلوگیری از آسیب، خطرات آتش سوزی و آسیب به پرینتر سامسونگ، اندازه گیری ولتاژ و تعویض دوشاخه باید فقط توسط افراد دارای مهارت و آموزش در برق و الکترونیک انجام شود.

پیشنهاد مطالعه: ۷ مشکل رایج پرینتر سامسونگ و نحوه رفع آنها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + هجده =