نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

از کار افتادن کنترل تلویزیون/ اگر تلویزیون سامسونگ دارید و کنترل از راه دور کار نمی کند، تنها نیستید. این یک مشکل بسیار رایج است که خوشبختانه چندین راه حل ثابت شده دارد.

ریموت سامسونگ کار نمی کند

اگر کنترل از راه دور سامسونگ شما کار نمی کند، باتری های ریموت را بردارید، تلویزیون خود را از برق بکشید و ۶۰ ثانیه کامل صبر کنید. در حالی که منتظر هستید، دکمه روشن/خاموش را روی کنترل از راه دور فشار دهید و نگه دارید. در نهایت، تلویزیون خود را دوباره وصل کنید و باتری های ریموت خود را تعویض کنید. کنترل از راه دور شما باید اکنون کار کند!

این اصلاح به احتمال زیاد برای بیش از نیمی از شما کار خواهد کرد. اگر در میان نیمه دیگر هستید و شانسی ندارید، باید ادامه دهید زیرا چندین مرحله اضافی برای امتحان کردن وجود دارد.

اگر هر یک از این مراحل را امتحان کنید، احتمال اینکه ریموت سامسونگ شما دوباره شروع به کار کند بسیار زیاد است.

تلویزیون و ریموت سامسونگ خود را ریست کنید

ابتدا پشت ریموت خود را باز کرده و باتری ها را خارج کنید. سپس جلو بروید و تلویزیون خود را از دیوار جدا کنید و ۶۰ ثانیه صبر کنید. نکته کلیدی در اینجا این است که ۶۰ ثانیه کامل صبر کنید!

پس از اتمام زمان، تلویزیون خود را دوباره وصل کنید و منتظر بمانید تا صفحه اصلی بارگیری شود. سپس باتری ها را به ریموت کنترل خود برگردانید و ببینید که آیا کار می کند یا خیر.

اگر کار نمی کند، دوباره باتری ها را از ریموت خود خارج کنید و این بار دکمه پاور روی ریموت را برای ۶۰ ثانیه کامل نگه دارید.

این کار باعث تخلیه انرژی باقیمانده در کنترل از راه دور می شود و آن را به طور کامل تنظیم مجدد می کند. باتری ها را دوباره در کنترل از راه دور قرار دهید و ببینید که آیا اکنون کار می کند یا خیر.

از کار افتادن کنترل تلویزیون

باتری های ضعیف یا مرده ریموت را تعویض کنید

عمر باتری ها می تواند به طیف وسیعی از عوامل از جمله برند، دمای کار و آسیب بستگی داشته باشد. به عنوان مثال، انداختن کنترل از راه دور می تواند نیروی کافی برای آسیب رساندن به باتری باشد، و باتری های مارک های کمتر شناخته شده می توانند بیش از سایرین در معرض نشت یا خوردگی باشند.

با بازرسی باتری های کنترل از راه دور شروع کنید.

مطمئن شوید که بالا و پایین باتری را از نظر پودر سفید گچی، دانه های کریستالیزه یا رنگ سبز بررسی کنید. این خوردگی است و می تواند ناشی از باتری های معیوب یا قدیمی یا باتری های آسیب دیده باشد.

در صورت وجود خوردگی، فورا باتری ها را خارج کرده و به درستی دور بیندازید. سپس مطمئن شوید که پایانه های داخل ریموت را تمیز کنید تا هرگونه اثر خوردگی از بین برود.

در نهایت باتری های جدید را در کنترل از راه دور قرار دهید و ببینید آیا کار می کند یا خیر.

ریموت خود را دوباره به تلویزیون متصل کنید

با گذشت زمان، کنترل از راه دور شما ممکن است با تلویزیون شما جفت نشود. جفت شدن اصطلاحی است برای اتصال از راه دور و تلویزیون به یکدیگر، بنابراین تلویزیون شما بداند به کدام کنترل از راه دور پاسخ دهد.

معمولاً هنگام روشن شدن یا پس از راه‌اندازی مجدد به‌روزرسانی نرم‌افزار، کنترل از راه دور و تلویزیون به‌طور خودکار با هم جفت می‌شوند، اما گاهی اوقات لازم است خودتان آنها را به‌صورت دستی جفت یا همگام‌سازی کنید.

این می تواند به ویژه پس از قطع ناگهانی برق مانند طوفان، یا با افزایش ناگهانی برق صادق باشد.

  • کنترل از راه دور را به سمت تلویزیون روشن خود بگیرید.
  • هر دو دکمه Return و Play/Pause را روی کنترل از راه دور به مدت ۵ ثانیه نگه دارید.
  • تلویزیون شما باید با کنترل از راه دور جفت شود و با هم همگام شود.
  • پس از همگام سازی، کنترل از راه دور را با امتحان برخی از دستورات منو آزمایش کنید.

بررسی کنید که سنسور IR کنترل از راه دور کار می کند

کنترل از راه دور و تلویزیون شما هر دو از یک پرتو مادون قرمز برای ارسال و دریافت سیگنال استفاده می کنند. اگر این پرتو به درستی روی ریموت شما کار نمی کند، می تواند علت مستقیم کار نکردن ریموت باشد.

  • برنامه دوربین گوشی خود را باز کنید و از طریق صفحه نمایش به کنترل از راه دور نگاه کنید.
  • هر دکمه یا یک سری دکمه روی کنترل از راه دور را فشار دهید.
  • با فشار دادن هر دکمه، یک کنترل از راه دور کار یک چراغ قرمز از روی صفحه دوربین چشمک می زند.
  • اگر چراغ قرمز نمی بینید، ممکن است کنترل از راه دور معیوب باشد یا باتری ها از کار افتاده باشند.

تمام موانع احتمالی حسگر IR را بردارید

انسداد بین ریموت و تلویزیون یکی دیگر از مشکلات رایج است. از آنجایی که کنترل از راه دور شما از یک پرتو مادون قرمز استفاده می کند و تلویزیون شما دارای سنسور IR است، آنها باید بتوانند این پرتو را بدون برخورد با موانع ارسال و دریافت کنند

موانع می توانند شامل دیوارها، سایر سیگنال های الکترونیکی از جمله بلوتوث و اشیاء بزرگ مانند مبلمان یا بلندگوها باشند.

اگر متوجه انسداد بین کنترل از راه دور و تلویزیون شدید، سعی کنید به مکان دیگری بروید یا کنترل از راه دور را مستقیماً به سمت سنسور تلویزیون بگیرید. گاهی اوقات مشکل می تواند به سادگی نشستن در صندلی دیگری از خانه یا جابجایی یک مبلمان تزئینی باشد.

نرم افزار تلویزیون خود را به روز کنید

ممکن است سامسونگ به‌طور دوره‌ای به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای محصولات هوشمند شما منتشر کند. در حالی که اکثر به‌روزرسانی‌ها به‌طور خودکار تکمیل می‌شوند، ممکن است در مواقعی لازم باشد به‌روزرسانی را به‌صورت دستی بررسی کنید.

نرم افزار قدیمی همچنین می تواند منجر به انتخاب گزینه اشتباه منو روی صفحه شود یا اینکه کنترل از راه دور به خوبی با تلویزیونی که قبلاً با آن خوب کار می کرد جفت نمی شود.

  • از صفحه منوی اصلی به گزینه تنظیمات دسترسی پیدا کنید.
  • گزینه های Software Updates و Network را انتخاب کنید.
  • اگر به‌روزرسانی معلقی می‌بینید، به صورت دستی آن را نصب کنید.
  • پس از نصب به‌روزرسانی، تلویزیون شما دوباره راه‌اندازی می‌شود.
  • دستورات مختلف را امتحان کنید و ببینید آیا مشکلاتی که داشتید اکنون برطرف شده اند یا خیر.

روتر/مودم خود را بازنشانی کنید

همه محصولات هوشمند سامسونگ برای درست کار کردن به یک اتصال اینترنتی پایدار نیاز دارند و اگر برای آنلاین ماندن با مشکل مواجه هستید، می‌تواند باعث قطع ارتباط بین کنترل از راه دور و تلویزیون شود.

مشکلات اتصال به اینترنت ممکن است ناشی از استفاده افراد دیگر از پهنای باند اینترنت در خانه شما، مشکلات ISP یا مودم های قدیمی باشد. یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای بررسی سریع اتصال اینترنت، تنظیم مجدد روتر/مودم است.

  • اطمینان حاصل کنید که تلویزیون شما خاموش است.
  • با خاموش کردن یا جدا کردن دستگاه، روتر/مودم خود را ریست کنید.
  • ۳۰ ثانیه صبر کنید سپس وصل کنید و روتر/مودم را روشن کنید.
  • به آن زمان بدهید تا به اینترنت وصل شود.
  • بررسی کنید که آیا کنترل از راه دور و تلویزیون هوشمند شما اکنون کار می کند یا خیر.

صفحه لمسی کنترل از راه دور خود را کالیبره کنید

غیرعادی نیست که کنترل لمسی هوشمند سامسونگ با استفاده مکرر روزانه حساسیت خود را از دست بدهد. با گذشت زمان، این می تواند باعث شود که لمس دیوانه حساسیت خود را از دست بدهد یا کالیبره نشده باشد. برای حل این مشکل، می توانید یک کالیبراسیون مجدد دستی روی خود ریموت انجام دهید.

  • کلید شماره را برای ۳-۵ ثانیه نگه دارید.
  • به شما اطلاع داده می شود که کالیبراسیون در حال شروع است.
  • این فقط باید یک یا دو دقیقه طول بکشد.
  • پس از اتمام کار، چراغ LED کنترل از راه دور دو بار چشمک می زند.
  • ریموت را تست کنید و ببینید مشکل شما حل شد یا خیر.

پس از کالیبره شدن مجدد، ممکن است لازم باشد این فرآیند را به صورت دوره ای تکرار کنید، بسته به اینکه چقدر از کنترل از راه دور Smart Touch استفاده می شود.

علت وجود چراغ قرمز چشمک زن در کنترل از راه دور تلویزیون سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 5 =