نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

با مشکل عدم نمایش تصویر در صفحه کامپیوتر چه باید کرد؟

عدم نمایش تصویر در مانیتور/ شما می روید تا رایانه خود را روشن کنید، اما چیزی نشان داده نمی شود – تنها چیزی که می بینید یک صفحه سیاه است، بدون هیچ توضیحی در مورد اینکه همه میم های ارزشمند روز شما در کجا پنهان شده اند.

تشخیص صفحه خالی کمی دشوار است، زیرا بسیاری از چیزها می توانند باعث ایجاد آن شوند. ممکن است کل رایانه شما خراب شده باشد یا فقط ممکن است مانیتور سامسونگ  باشد. ممکن است پیامی مانند «ورودی وجود ندارد» و «کابل متصل نیست» دریافت کنید، یا شاید فقط یک صفحه نمایش کاملا سیاه باشد. بیایید برخی از مراحل عیب‌یابی را طی کنیم تا بتوانید به کار سخت (یا اتلاف وقت) در اینترنت برگردید.

آیا خاموش و دوباره روشن کردنش را امتحان کرده ای؟

این ممکن است واضح به نظر برسد، اما مطمئن شوید که رایانه و مانیتور سامسونگ  شما واقعاً روشن هستند. هر دو باید چراغ‌هایی در جلو داشته باشند که هنگام دریافت برق روشن شوند، و کاملاً ممکن است بدون اینکه متوجه شوید دکمه پاور مانیتور سامسونگ  را در نقطه‌ای ضربه زده‌اید.

راه اندازی مجدد کامپیوتر

اگر رایانه شما روشن است، آن را مجدداً راه اندازی کنید و ببینید آیا مشکل همچنان ادامه دارد یا خیر. دکمه منو را روی صفحه نمایش خود فشار دهید تا مطمئن شوید که ورودی صحیح نیز وجود دارد. (بیشتر باید ورودی صحیح را به طور خودکار تشخیص دهند، اما بررسی مجدد آن هرگز ضرری ندارد.)

عدم نمایش تصویر

همچنین مطمئن شوید که روشنایی شما بالا رفته است. بسیاری از لپ‌تاپ‌ها به شما اجازه می‌دهند تا نور صفحه را تا حدی کاهش دهید، بنابراین روشنایی را افزایش دهید و ممکن است متوجه شوید که رایانه‌تان در تمام این مدت به درستی کار می‌کند – فقط کم‌نور بوده است.

به طور مشابه، کلید عملکرد را نگه دارید و هر دکمه ای را که شبیه نمایشگر رایانه در امتداد بالای صفحه کلید است فشار دهید ممکن است صفحه نمایش غیرفعال شده باشد یا پس از جدا شدن از مانیتور سامسونگ  خارجی گیج شده باشد.

در نهایت، حتی ممکن است سعی کنید مانیتور سامسونگ  را به طور کامل از برق بکشید. من یک صفحه نمایش دارم که وقتی روی ورودی بدون اتصال گیر می کرد، تا زمانی که آن را از برق جدا نکنم، از نمایش عکس خودداری می کرد.

اگر مانیتور سامسونگ  شما روی ورودی گیر کرده است که هیچ چیزی به آن وصل نشده است، حتی ممکن است لازم باشد چیزی را به آن پورت وصل کنید تا بتوانید ورودی ها را به پورت صحیح تغییر دهید. نادر است، اما این اتفاق می افتد.

اتصالات خود را بررسی کنید

در مرحله بعد، مطمئن شوید که هیچ کابلی شل نشده است. به طور خاص، مطمئن شوید که مانیتور سامسونگ  شما به دیوار وصل است و برق را دریافت می کند، و دوباره بررسی کنید که کابلی که به رایانه شما می رود از دو طرف آن محکم وصل شده باشد.

اگر کارت گرافیک دارید، مانیتور سامسونگ  شما باید به آن وصل شود، نه پورت HDMI روی مادربرد. اگر کابل اضافی در اطراف دارید، یکی دیگر را امتحان کنید – شاید کابلی که استفاده می‌کنید آسیب دیده باشد یا یکی از پورت‌ها خراب شده باشد. (اگر کابلی از نوع دیگری دارید – مثلاً کابل HDMI به جای کابل DisplayPort – آن را نیز امتحان کنید.)

از درستی کابل مانیتور مطمئن شوید

علاوه بر این، مطمئن شوید که کابل شما مشخصات مناسبی برای کار دارد: اگر از DisplayPort استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که توسط VESA تأیید شده است، و اگر از HDMI استفاده می‌کنید، ممکن است یک برچسب گواهی بر روی بسته‌بندی داشته باشد که می‌توانید با آن اسکن کنید.

برنامه گواهی کابل HDMI برای iPhone یا Android. به یاد داشته باشید که همه کابل‌ها یکسان ساخته نمی‌شوند: برای مثال، اگر می‌خواهید یک صفحه نمایش ۴K را با نرخ تازه‌سازی بالا اجرا کنید، به جای یک مدل قدیمی‌تر High Speed، به یک کابل HDMI با سرعت فوق‌العاده نیاز دارید. می توانید در راهنمای ما اطلاعات بیشتری در مورد رتبه بندی کابل بخوانید.

عدم نمایش تصویر

اگر از هر آداپتوری استفاده می‌کنید، آن‌ها نیز می‌توانند مقصر باشند یا دانگل معیوب دارید یا به گونه‌ای از آن استفاده می‌کنید که در نظر گرفته نشده است. برای مثال، آداپتورهای HDMI به VGA، فقط در این جهت کار می‌کنند. اگر می‌خواهید یک رایانه VGA را به یک مانیتور سامسونگ  DVI متصل کنید، به نوع دیگری از مبدل فعال نیاز دارید.

در حالی که با کابل ها سر و کله می زنید، هر چیزی را که ضروری نیست (مانند ماوس، صفحه کلید و مانیتور سامسونگ ) را از رایانه خود جدا کنید. من موقعیت‌هایی داشته‌ام که یک پورت USB خاص اگر چیزی به رایانه متصل شود از بوت شدن جلوگیری می‌کند.  عجیب است، اما این اتفاق می‌افتد. (حتی ممکن است سعی کنید ماوس یا صفحه کلید خود را به درگاه دیگری منتقل کنید، فقط برای اینکه مطمئن شوید.)

چند مانیتور سامسونگ  مهم است

اگر می‌خواهید مانیتور سامسونگ دوم را، چه به لپ‌تاپ یا دسکتاپ، وصل کنید، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید که در آن تنها یکی از صفحه‌ها به درستی کار می‌کند.

عدم نمایش تصویر

ابتدا مطمئن شوید که لپ تاپ یا رایانه شما قادر به اجرای دو یا چند نمایشگر در یک زمان است. بعضی از دستگاه ها ممکن است از همه مانیتور سامسونگ هایی که می خواهید به آن متصل شوید پشتیبانی نکنند. (آخرین مک‌بوک‌های M1، با وجود تمام پیشرفت‌هایشان، برای مثال، تنها از یک نمایشگر خارجی در هر زمان پشتیبانی می‌کنند.)

در مرحله بعد، هنگامی که مانیتور سامسونگ  دوم خود را به برق وصل کردید، به تنظیمات > سیستم > نمایشگر بروید. اگر سیستم نمایشگر دوم شما را تشخیص دهد اما یک صفحه سیاه نشان می‌دهد، ممکن است نتیجه تنظیمات این صفحه باشد ممکن است تنظیم کنید که فقط یک تصویر را روی صفحه لپ‌تاپ نشان دهد، و می‌توانید آن را تنظیم کنید. دسکتاپ را روی هر دو نمایشگر منعکس کنید یا دسکتاپ را در هر دو نمایشگر گسترش دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =