نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانه های خرابی باتری لپ تاپ

چه عواملی باعث خرابی باتری لپ تاپ می شود؟ باتری های مدرن طوری طراحی شده اند که تا حد امکان کار کنند. اگرچه از دست دادن قدرت نهایی اجتناب ناپذیر است، بسیاری از باتری های لیتیوم-یون می توانند بیش از ۱۰۰۰ چرخه دوام بیاورند، در حالی که سطوح عملکرد بالا را حفظ می کنند. با وجود این، برای حفظ عملکرد باتری خود باید از برخی از روش ها اجتناب کنید، از جمله گرم شدن بیش از حد لپ تاپ و تخلیه بی مورد باتری.

شارژ بیش از حد

باتری های لیتیوم یونی مدرن از شارژ بیش از حد رنج نمی برند، زیرا به محض رسیدن ۱۰۰ درصد ظرفیت، باتری دریافت انرژی شارژ را متوقف می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، انرژی اضافی مستقیماً به سیستم منبع تغذیه لپ تاپ ارسال می شود. همچنین باتری ها طوری طراحی شده اند که وقتی شارژ باتری به ظرفیت خاصی می رسد، انرژی شارژ آنها را کم کنند. هنگامی که باتری تقریباً به شارژ کامل می رسد، جریان شارژ باتری به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و از عدم نوردهی بیش از حد باتری اطمینان حاصل می شود.

گرمای بیش از حد، عامل خرابی باتری لپ تاپ

گرم شدن بیش از حد باتری شما می تواند باعث شود تا سریعتر از زمانی که در دمای معمولی نگه داشته می شود، خراب شود. اپل توصیه می کند که لپ تاپ ها در حین استفاده تا حد امکان نزدیک به دمای اتاق نگهداری شوند و ۵۰ تا ۹۵ درجه فارنهایت را به عنوان سطح مطلوب تعیین می کند. برای خنک نگه داشتن باتری، باید از روشن بودن دریچه ها و عدم مانع جریان هوا اطمینان حاصل کنید. اگر باتری شما بیش از حد داغ می شود، قبل از ادامه کار، باید از لپ تاپ سامسونگ خود استفاده کرده و آن را خنک کنید.

خرابی باتری لپ تاپ

تخلیه باتری

عمر باتری اغلب در “چرخه” نامیده می شود. لپ تاپ های مدرن با باتری های لیتیوم یونی کار می کنند که قبل از کم شدن عمر باتری، تعداد محدودی چرخه دارند. هنگامی که ۱۰۰ درصد ظرفیت باتری خود را تخلیه و شارژ می کنید، از یک چرخه استفاده می شود. هرچه چرخه های بیشتری باتری شما تجربه کند، ضعیف تر می شود. باتری های مدرن طوری طراحی شده اند که تعداد زیادی از چرخه ها را قبل از شروع به کاهش قدرت دوام می آورند، اما با پایین نگه داشتن تعداد چرخه ها می توانید عمر باتری خود را بیشتر کنید.

مراقبت از باتری

اپل توصیه می کند حداقل یکبار در ماه باتری خود را به طور کامل شارژ و تخلیه کنید تا بتوانید الکترونهای داخل آن را در جریان نگه دارید. این امر به ویژه در مورد افرادی که بیشتر اوقات لپ تاپ سامسونگ خود را شارژ می کنند صادق است. همچنین می توانید با تغییر برخی از تنظیمات لپ تاپ سامسونگ، عملکرد باتری خود را بهینه کنید. مایکروسافت و اپل توصیه می کنند دستگاه ها و ویژگی های غیر ضروری مانند بلوتوث و Wi-Fi را غیرفعال کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که هنگام استفاده از لپ تاپ سامسونگ، روشنایی صفحه نمایش شما در سطح راحتی کم شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 1 =