نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مانیتور سامسونگ‌های LCD چه ویژگی‌هایی دارند؟ وسعت رنگ به سطوح رنگی اشاره دارد که به طور بالقوه می تواند توسط یک دستگاه نمایش داده شود. دو نوع طیف رنگی افزایشی و تفریقی وجود دارد. افزودنی به رنگی اطلاق می شود که از اختلاط نور رنگی برای تولید رنگ نهایی ایجاد می شود. رنگ کسر کننده رنگ هایی را مخلوط می کند که از انعکاس نور جلوگیری می کند و سپس یک رنگ تولید می کند.

مانیتور سامسونگ های LCD
مانیتور سامسونگ های LCD

جمع در مقابل تفریق در مانیتور سامسونگ های LCD

طیف رنگ افزودنی سبکی است که توسط رایانه ها، تلویزیون ها و سایر دستگاه ها استفاده می شود. اغلب به عنوان RGB بر اساس نور قرمز، سبز و آبی که برای تولید رنگ ها استفاده می شود، نامیده می شود. رویکرد وسعت رنگ کاهشی بر تمام رسانه های چاپی مانند عکس ها، مجلات و کتاب ها حاکم است. همچنین به طور کلی به عنوان CMYK بر اساس رنگدانه های فیروزه ای، سرخابی، زرد و سیاه استفاده شده در چاپ نیز شناخته می شود.

sRGB یا  AdobeRGB یا  NTSC و CIE 1976

برای تعیین کمیت تعداد رنگ‌هایی که یک دستگاه می‌تواند تحمل کند، از یکی از طیف‌های رنگ استاندارد شده استفاده می‌کند که طیف خاصی از رنگ‌ها را تعریف می‌کند. رایج ترین طیف رنگی مبتنی بر RGB sRGB است. این طیف رنگی معمولی است که برای نمایشگرهای کامپیوتر، تلویزیون ها، دوربین ها، ضبط کننده های ویدئویی و لوازم الکترونیکی مصرفی مرتبط استفاده می شود. این یکی از قدیمی ترین و باریک ترین طیف رنگی است که برای رایانه و لوازم الکترونیکی مصرفی استفاده می شود.

AdobeRGB توسط Adobe به عنوان طیف رنگی برای ارائه طیف وسیع تری از رنگ ها نسبت به sRGB توسعه داده شد. هدف این بود که افراد حرفه ای قبل از تبدیل برای چاپ، سطح بیشتری از رنگ را در هنگام کار روی گرافیک و عکس ها ارائه کنند. گستره وسیع‌تر AdobeRGB ترجمه بهتری از رنگ‌ها را نسبت به sRGB می‌دهد.

NTSC فضای رنگی است که برای طیف رنگ هایی که می تواند به چشم انسان نمایش داده شود توسعه یافته است. همچنین تنها نماینده رنگ های درک شده ای است که انسان می تواند ببیند و وسیع ترین طیف رنگی ممکن نیست. بسیاری ممکن است فکر کنند که این به استاندارد تلویزیونی که از آن نامگذاری شده مربوط می شود، اما اینطور نیست. اکثر دستگاه های دنیای واقعی تا به امروز نمی توانند به این سطح از رنگ در یک صفحه نمایش برسند.

آخرین طیف رنگی که ممکن است در توانایی رنگ مانیتور سامسونگ LCD به آن اشاره شود، CIE 1976 است. فضاهای رنگی CIE یکی از اولین راه‌ها برای تعریف رنگ‌های خاص ریاضی بود. نسخه ۱۹۷۶ این یک فضای رنگی خاص است که عملکرد سایر فضاهای رنگی را نشان می دهد. به طور کلی نسبتاً باریک است و در نتیجه، یکی از مواردی است که بسیاری از شرکت ها از آن استفاده می کنند، زیرا درصد بیشتری نسبت به سایرین دارد.

گستره رنگ معمولی نمایشگر چیست

مانیتور سامسونگها به طور کلی بر اساس درصد رنگ‌های خارج از یک طیف رنگی که ممکن است رتبه‌بندی می‌شوند. بنابراین، یک مانیتور سامسونگ با ۱۰۰ درصد NTSC می تواند تمام رنگ ها را در محدوده رنگ NTSC نمایش دهد. صفحه نمایشی با ۵۰ درصد طیف رنگی NTSC تنها می تواند نیمی از این رنگ ها را نشان دهد.

مانیتور سامسونگ کامپیوتر متوسط ​​حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد از طیف رنگی NTSC را نمایش می دهد. این قابلیت برای اکثر افراد کافی است، زیرا ۷۲ درصد NTSC تقریباً معادل ۱۰۰ درصد طیف رنگی sRGB است.

نور پس زمینه مانیتور سامسونگ LCD عامل کلیدی در تعیین طیف رنگ کلی آن است. متداول ترین نور پس زمینه مورد استفاده در LCD نور فلورسنت کاتد سرد است. اینها معمولاً می توانند حدود ۷۵ درصد از طیف رنگی NTSC را تولید کنند. چراغ های CCFL بهبود یافته تقریباً ۱۰۰ درصد NTSC را تولید می کنند. نور پس زمینه LED جدیدتر می تواند بیش از ۱۰۰ درصد تولید کند. با این حال، اکثر LCDها از یک سیستم LED ارزان‌تر استفاده می‌کنند که سطح پایین‌تری از طیف رنگی بالقوه تولید می‌کند که به CCFL عمومی نزدیک‌تر است.

هنگام خرید مانیتور سامسونگ به چه نکاتی توجه کنیم

اگر رنگ یک مانیتور سامسونگ LCD برای شما یک ویژگی مهم است، متوجه شوید که چند رنگ می تواند نشان دهد. مشخصات سازنده که تعداد رنگ‌ها را فهرست می‌کند، معمولاً در مورد آنچه که یک مانیتور سامسونگ واقعاً در مقابل آنچه که از نظر تئوری می‌تواند نمایش می‌دهد، نمایش دهد، مفید نیستند و معمولاً نادرست هستند. در اینجا یک لیست سریع از محدوده های رایج برای سطوح مختلف نمایشگر آورده شده است:

  • میانگین LCD: 70 تا ۷۵ درصد NTSC.
  • ال سی دی حرفه ای بدون گستره وسیع: ۸۰ تا ۹۰ درصد NTSC.
  • Wide Gamut CCFL LCD: 92 تا ۱۰۰ درصد NTSC.
  • Wide Gamut LED LCD: بیش از ۱۰۰ درصد NTSC.

هنگام خرید مانیتور باید به چه نکاتی توجه کرد؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می‌کنیم مقاله « نکات مهم هنگام خرید مانیتور سامسونگ » را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − نوزده =