نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات رایج با تلویزیون سامسونگ کدام اند؟ تلویزیون سامسونگ صفحه تخت دارید؟ به احتمال زیاد، با مشکلاتی مواجه شده اید که می تواند آزاردهنده باشد، و می خواهید یک راه حل دائمی برای آن پیدا کنید. اگر این مورد برای شما صادق است، در اینجا چند مورد از رایج ترین مشکلات در تلویزیون سامسونگ های صفحه تخت آورده شده است.

مشکلات رایج با تلویزیون سامسونگ
مشکلات رایج با تلویزیون سامسونگ

صفحه تلویزیون سامسونگ LED خالی

ممکن است مواقعی پیش بیاید که تلویزیون سامسونگ را روشن کنید اما صفحه نمایش سیاه بماند.

  • با فرض اینکه هیچ مشکلی در سیگنال با دستگاه های متصل به تلویزیون سامسونگ خود ندارید، به احتمال زیاد در داخل تلویزیون سامسونگ دچار نقص منبع تغذیه شده اید.
  • مشکلات منبع تغذیه معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که نوسانات برق به تلویزیون سامسونگ شما برخورد می‌کند و به قطعاتی مانند خازن‌ها آسیب می‌زند.
  • این آسیب زمانی آشکار خواهد شد که متوجه برآمدگی و یا نشتی خازن شوید.
  • تعمیر در اینجا نسبتاً ساده است و فقط باید اجزای آسیب دیده را تعویض کنید. یک تکنسین به راحتی می تواند این کار را انجام دهد.

اگر در تعمیر وسایل الکترونیکی مهارت ندارید، بهتر است تعمیرات را به یک متخصص بسپارید.

نمایش تلویزیون سامسونگ ال ای دی فقط صفحه آبی، سبز یا سیاه

ممکن است با مواردی مواجه شوید که تلویزیون سامسونگ شما فقط یک صفحه آبی، سبز یا سیاه چشمک بزند. این مشکل اغلب به این نسبت داده می شود که تلویزیون سامسونگ قادر به دریافت سیگنال روی صفحه نمایش نیست.

  • مطمئن شوید که تلویزیون سامسونگ شما روی منبع ورودی مناسب تنظیم شده است.
  • اگر از منبع درستی استفاده می کنید، ممکن است بخواهید اتصالات سست را بررسی کنید. این احتمال وجود دارد که کابل معیوب باشد که مشکل را ایجاد کرده است.
  • اگر در حال تماشای تلویزیون سامسونگ زنده هستید، مشکل از اشتراک کابلی یا ماهواره ای شماست. برای کمک به عیب یابی بهتر است با ارائه دهنده خود هماهنگ کنید.
  • برای پخش رایگان تلویزیون سامسونگ، سیگنال ضعیفی دریافت می کنید، به این معنی که باید آنتن خود را تغییر دهید.

تصویر در حال شکستن یا پیکسل شدن

ممکن است هرازگاهی هنگام تماشای محتوا در تلویزیون سامسونگ خود با پیکسل سازی مواجه شوید. این مشکل ریشه در سیگنال ضعیف دارد. اگر در حال تماشای ماهواره یا کابل هستید، این مشکل به دلیل مشکلات بین محل پخش و ایستگاه تلویزیون سامسونگی رخ می دهد. متأسفانه، هیچ کاری نمی توانید انجام دهید. ممکن است سعی کنید وضوح را کاهش دهید، اما مشکل همچنان در پخش است.

از طرف دیگر، اگر این مشکل در سرویس‌های پخش ویدیو مانند نتفلیکس و یوتیوب رخ دهد، به احتمال زیاد به این دلیل است که تلویزیون سامسونگ شما بهترین سرعت اینترنت را ندارد.

  1. این مشکل زمانی رایج است که چندین دستگاه به یک شبکه محلی و منبع اینترنت متصل هستند.
  2. باید دستگاه های غیر ضروری را که به اینترنت متصل هستند اما استفاده نمی شوند بررسی کنید. قطع کردن این دستگاه‌ها ازدحام را کاهش می‌دهد و باید به تلویزیون سامسونگ شما اجازه پخش مناسب را بدهد.
  3. با این حال، گاهی اوقات، ارائه دهنده شبکه شما ممکن است یکی از مشکلات اتصال باشد که باعث کاهش کیفیت پخش می شود. این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که ارائه دهنده شما تحت تعمیر یا نگهداری اضطراری قرار گیرد.

صفحه تلویزیون سامسونگ دانه دانه

مشکل کیفیت صفحه نمایش معمولا زمانی اتفاق می افتد که تلویزیون سامسونگ کاملا نو باشد. رفع این مشکل ساده است: تنها کاری که باید انجام دهید این است که وضوح صفحه را کاهش داده و آن را روی صفر تنظیم کنید. سپس آن را به سطحی برگردانید که روی صفحه نمایش خوب به نظر برسد.

نمایش ندادن تلویزیون سامسونگ محتوای با وضوح بالا

اگر تلویزیون سامسونگ شما محتوای با وضوح بالا را به درستی نمایش نمی دهد، باید به دنبال دو مشکل باشید. اگر تلویزیون سامسونگ جدید است و صفحه نمایش روشن و رنگارنگ به نظر می رسد و در عین حال دارای جزئیات تار است، احتمال زیادی وجود دارد که تلویزیون سامسونگ روی حالت زنده تنظیم شود.

  • حالت زنده توسط فروشگاه‌های خرده‌فروشی برای جذب افراد از راه دور برای بررسی کالاهایشان استفاده می‌شود. به همین دلیل است که جزئیات پیکسلی یا تار وجود دارد، زیرا تلویزیون سامسونگ به گونه ای طراحی شده است که افراد را هنگام عبور از آن جا جلب کند.
  • رفع مشکل در اینجا بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به تنظیمات تصویر بروید و اگر از تلویزیون سامسونگ برای بازی استفاده می کنید، آن را روی Movie/Cinema یا Game تنظیم کنید.

موضوع دوم به منبع ویدیو مربوط می شود.

  • اگر می‌خواهید چیزی را با وضوح ۴k مشاهده کنید، منبع ویدیوی شما باید حداقل HDMI 2.0 باشد تا بتواند اندازه وضوح را کنترل کند.

تصویر تلویزیون سامسونگ نامتناسب

وقتی دستگاهی را وصل می‌کنید یا از رسانه خارجی ویدیویی را روی تلویزیون سامسونگ خود تماشا می‌کنید، مواقعی وجود دارد که ویدیو نامتناسب است. این مشکل ریشه در تنظیمات رزولوشن دارد.

  • ممکن است مشکلی در نسبت تصویر یا سایر ویژگی‌های مرتبط وجود داشته باشد و باید تنظیماتی را انجام دهید تا تصویر صحیح باشد.
  • معمولاً می‌توانید صفحه را روی Direct یا Just-Fit تنظیم کنید که در آن تلویزیون سامسونگ شما محتوا را بر اساس وضوح ویدیو نمایش می‌دهد.
  • برای دستگاه‌های قدیمی‌تر، مانند کنسول‌های بازی ویدیویی قدیمی یا پخش‌کننده‌های DVD، باید ویدیو را روی وضوح ۴:۳ تنظیم کنید. اگر آن را تنظیم نکنید، تلویزیون سامسونگ به طور پیش‌فرض صفحه را تا رزولوشن مدرن ۱۶:۹ باز می‌کند.
  • برای کسانی که از تلویزیون سامسونگ به عنوان صفحه کامپیوتر استفاده می کنند، باید Overscan را غیرفعال کنید تا از وضوح غیرعادی روی صفحه جلوگیری کنید.

پیشنهاد مطالعه: بررسی سطوح جوهر در پرینتر سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 3 =