نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تمیز کردن هد چاپ/ پس از اینکه پرینتر سامسونگ شما برای تعدادی پروژه استفاده شد، معمولاً کاربران با مشکلات کیفیت مواجه می شوند. این می تواند شامل رگه شدن، محو شدن یا حتی مفقود شدن متن روی چاپ های شما باشد و اغلب می تواند نتیجه هد چاپ کثیف باشد. هد چاپ چیست؟ پاسخ ساده تر از آن چیزی است که تصور می کنید. هد چاپ جزء یک پرینتر سامسونگ است که کارتریج های جوهر را در خود جای می دهد.

معمولاً در زیر جلد پرینتر سامسونگ شما قرار دارد و ممکن است به مرور زمان با جوهر مسدود شود. مهم نیست که از چه نوع کارتریجی استفاده می کنید – سازگار، قابل استفاده مجدد یا مارک – جوهر می تواند خشک شود و باعث ایجاد مشکل در ظاهر چاپ های شما شود. اگر به این مشکل توجه نشود، پرینتر سامسونگ شما پتانسیل خراب شدن را دارد و ممکن است مجبور به تعویض کامل شود.

تمیز کردن هد چاپ

پرینتر سامسونگ چگونه کار می کنند

پرینترهای جوهرافشان با پاشیدن قطرات ریز جوهر مایع روی سطح کاغذ کار می کنند. با قطرات کوچکتر، می توانید تصاویر واضح تری بسازید. جوهر در سه رنگ اصلی (فیروزه ای، زرد و سرخابی) و همچنین مشکی وجود دارد. با ترکیب رنگ ها با هم در یک الگوی خاص، سایه های دیگر پالت رنگ شکل می گیرد.

برای ایجاد چاپ های واضح و شفاف، جوهر باید با دقت اعمال شود. یکی از راه‌های اطمینان از این موضوع، تهیه بهترین پرینتر سامسونگ خانگی است. مورد دیگر این است که مطمئن شوید فقط از جوهرهای با بالاترین کیفیت استفاده می کنید. هنگامی که یک پرینتر سامسونگ جوهرافشان سامسونگ خریداری می کنید، هر دو مورد را دریافت می کنید – تا زمانی که مراقب پرینتر سامسونگ باشید و فقط محصولات جوهر افشان سامسونگ را خریداری کنید.

چه زمانی باید هد چاپ را تمیز کنم؟

یک هد چاپ ممکن است پس از مدتی که بیکار بماند کثیف شود. توصیه می شود برای حفظ کیفیت چاپ و جلوگیری از خشک شدن جوهر در کارتریج ها، هر ماه چند کار چاپ انجام دهید. با این حال، حتی اگر چند بار در هفته چاپ کنید، ممکن است همچنان با مشکلات هد چاپ سامسونگ مواجه شوید.

شما نسبتاً سریع متوجه خواهید شد که آیا هد چاپ شما برای شما مشکل ایجاد کرده است. اگر رایانه شخصی یا صفحه نمایش ال سی دی پرینتر سامسونگ به شما می گوید که کارتریج های جوهر شما پر است اما جوهی از کاغذ عبور نمی کند، به احتمال زیاد با هد پرینت گرفتگی روبرو هستید. اسناد و تصاویر تاری که محو به نظر می رسند نیز نشانه هایی هستند که زمان حذف جوهر اضافی فرا رسیده است.

قبل از شروع فرآیند تمیز کردن، باید نازل را بررسی کنید تا مطمئن شوید که واقعاً باعث ایجاد مشکلات شده است. معمولاً می توانید این کار را از رایانه یا پرینتر سامسونگ خود در مدل های جدیدتر انجام دهید. این می تواند به شما کمک کند از دست زدن به هد چاپ و آسیب رساندن به مخاطبین روی کارتریج جوهر یا خود هد جلوگیری کنید.

چرا تعمیر و نگهداری پرینتر سامسونگ ضروری است

بدون تعویض روغن، ماشین خود را بیش از ۵۰۰۰ مایل رانندگی نمی کنید، پس چرا پرینتر سامسونگ خود را برای مدت طولانی بدون انجام کارهای تعمیر و نگهداری منظم کار می کنید؟ شما نمی خواهید.

تمیز کردن هد چاپ تنها یکی از کارهایی است که می توانید برای اطمینان از عملکرد روان انجام دهید. همچنین یکی از ساده ترین کارهایی است که می توانید در خانه یا محل کار خود انجام دهید.

حالت تعمیر و نگهداری خودکار اغلب کافی است

پرینتر سامسونگهای سامسونگ امروزی مجهز به نرم‌افزار نوآورانه‌ای هستند که می‌توانند اولین نشانه‌های مشکل را حس کنند و به طور خودکار پرینتر سامسونگ را در حالت تعمیر و نگهداری قرار دهند. این معمولاً شامل کارهایی مانند تمیز کردن و تراز کردن هد چاپ می شود.

با این حال، اگر مدتی است چاپ نکرده اید، ممکن است لازم باشد یک یا دو مرحله اضافی برای تمیز کردن سر جوهر روی پرینتر سامسونگ سامسونگ انجام دهید.

چاپ های خطی نیاز به مراحل اضافی دارند

ممکن است از طریق نرم افزار چاپ یا نمایشگر روی خود پرینتر سامسونگ به شما اطلاع داده شود که تعمیر و نگهداری لازم است. راه دیگری برای تشخیص کثیف بودن هدهای چاپ این است که کارهای چاپی شما به صورت جزئی چاپ شده یا رگه دار باشد. اگر نمایشگر پرینتر سامسونگ شما نشان می دهد که جوهر شما کم است اما کارتریج کامل دارید، ممکن است نشانه کثیف بودن سر چاپ باشد.

چه پرینتر سامسونگ به شما اطلاع دهد یا مشکوک باشید که این مشکل از کیفیت چاپ های شماست، تا زمانی که مراحل زیر را انجام ندهید، دیگر چاپ نکنید.

چرا پرینتر سامسونگ سیاه چاپ می کند؟

برای تعمیر پرینتر سامسونگ خود اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − دوازده =