نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکارهای رفع سیاه شدن تصادفی مانیتور

سیاه شدن تصادفی مانیتور سامسونگ/ در اینجا ما تمام راه حل های ممکن را توضیح داده ایم که می توان برای حل مشکل صفحه سیاه تلاش کرد. پیشنهاد سریع قبل از عیب یابی، فایل های خود را ذخیره و پشتیبان بگیرید و به عنوان مدیر وارد سیستم شوید.

سیاه شدن تصادفی مانیتور سامسونگ

رفع: صفحه نمایش مانیتور سامسونگ به طور تصادفی سیاه می شود

در اینجا راهنمای گام به گام است که می توانید دنبال کنید. همه راه حل های زیر تحت شرایط خاصی کار می کنند، اگر یک راه حل برای شما کار نمی کند، راه حل دیگری را امتحان کنید. اگر راه جدیدی پیدا کردید که برای شما مفید بود، لطفاً در بخش نظرات به همه اطلاع دهید.

کابل HDMI/VGA را بررسی/تغییر دهید

این دلیل واضح تری است که چرا مانیتور سامسونگ شما به طور تصادفی برای یک ثانیه سیاه می شود. اگر کابل ویدیو خیلی قدیمی باشد، ممکن است شل شود و اتصال از CPU به طور مداوم قطع شود.

برای اینکه بفهمید کابل ویدیوی شما درست کار می کند یا خیر، کافی است کابل را عوض کنید. قبل از خرید یک کابل جدید، می توانید آن را روی سیستم دیگری امتحان کنید. اگر کار نمی کند احتمالا کابل آسیب دیده است، یک کابل جدید بخرید!

اگر مانیتور سامسونگ HP شما به طور تصادفی سیاه می شود یا مانیتور سامسونگ Acer به طور تصادفی سیاه می شود، به این معنی است که از یک منبع ورودی متفاوت مانند لپ تاپ استفاده می کنید. در چنین حالتی، منابع ورودی مختلف مانند لپ‌تاپ یا CPU دیگر را امتحان کنید. اگر مانیتور سامسونگ خارجی خروجی مورد انتظار را نشان می دهد، به این معنی است که لپ تاپ اصلی یا منبع ورودی شما با پورت های ویدئویی مشکل دارد.

اگر باتری خیلی قدیمی است تعویض کنید

مواجه شدن با مشکل صفحه نمایش سیاه می تواند به باتری لپ تاپ بستگی داشته باشد. در حین انجام کارهای فشرده CPU مانند ویرایش ویدیو یا نصب برنامه یا نرم افزار با اندازه بزرگ، اگر صفحه سیاه به طور ناگهانی ظاهر شد و لپ تاپ شما دوباره راه اندازی شد، ممکن است مشکل باتری باشد. طبق تجربه من، میانگین عمر باتری لپ تاپ ۳ سال بیشتر نیست، بنابراین توصیه می شود باتری را تعویض کنید و مشکل شما حل می شود.

اورکلاک را خاموش کنید

اورکلاک یک راه قانونی برای تقویت رایانه شما بدون توسعه بخش سخت افزاری است. با این حال، توسط بسیاری از افراد گزارش شده است که هنگام اورکلاک کردن CPU خود با صفحه نمایش سیاه مواجه شده اند و هنگامی که آن را خاموش کردند، دیگر با مشکل مواجه نشدند. بنابراین، توصیه می‌شود که تمام اورکلاک‌ها را چه CPU و چه GPU خاموش کنید و سعی کنید از رایانه شخصی خود با سرعت کارخانه استفاده کنید.

اگر می خواهید عملکرد رایانه شخصی خود را افزایش دهید، می توانید بخش های سخت افزاری مانند نصب رم اضافی، ارتقاء CPU یا GPU یا نصب SSD را گسترش دهید. علاوه بر این، اگر نرم‌افزاری برای افزایش عملکرد روی دستگاه خود نصب کرده‌اید، آن را حذف نصب کنید زیرا این نوع نرم‌افزارها سعی می‌کنند فرآیندها را با غیرفعال کردن یا نادیده گرفتن آن‌ها دستکاری کنند.

برنامه ها/نرم افزارهای گسترده CPU را حذف نصب کنید

اگرچه این یک موقعیت بسیار نادر است که در آن دستگاه شما به دلیل پیکربندی پایین قادر به انجام وظایف خاصی نیست، به طور خودکار خاموش می شود یا تا حدی خاموش می شود. در این شرایط، رایانه شما در شرایط کار قرار دارد، اما نمی تواند هیچ خروجی را نمایش دهد.

در این مورد، اگر هر کار گسترده ای از CPU مانند ویرایش فیلم های فوق اچ دی یا اجرای بازی ها در یک کامپیوتر رده پایین انجام دهید، این احتمال وجود دارد که با این مشکل مواجه شوید. بنابراین، می‌توانید به سادگی سخت‌افزار خود را مطابق با مستندات نرم‌افزار تا حد نیاز گسترش دهید.

درایورهای گرافیک را ارتقا دهید

همانطور که در بالا توضیح داده شد، درایورها برنامه های ضروری در رایانه شما برای اجرای صحیح آن هستند. بدون درایورهای گرافیکی، کامپیوتر شما فقط مجموعه ای از قطعات سخت افزاری بدون خروجی ویدئو است. اگر این برنامه‌های درایور گرافیک گم شده باشند یا قدیمی باشند، ممکن است مشکلی ایجاد شود که صفحه سیاه ظاهر شود. در چنین حالتی سعی کنید درایورهای گرافیک را ارتقا دهید.

ویندوز/سیستم عامل خود را به آخرین نسخه ارتقا دهید

اگر کاربر ویندوز هستید، باید نسخه سیستم عامل را به آخرین نسخه به روز کنید. منظور از ارتقاء برای غلبه بر اشکالات، اشکالات و به روز رسانی درایورها است. بنابراین، آخرین نسخه سیستم عامل به طور خودکار تمام نسخه های پایدار مورد نیاز فایل ها و درایورها را دانلود و ارتقا می دهد. برای بررسی اینکه آیا آپدیت ویندوز برای شما در دسترس است یا خیر، کافیست در کادر جستجو، به‌روزرسانی‌ها را جستجو کنید، و در صورت موجود بودن، آن را دانلود و نصب کنید.

منبع تغذیه خارجی را بررسی کنید

من می دانم که این به نظر مسخره به نظر می رسد، اما اگر مادربرد شما منبع تغذیه مورد نیاز را دریافت نمی کند، صفحه نمایش شما ممکن است به طرز عجیبی مانند چشمک زدن رفتار کند یا حتی اگر CPU روشن باشد هیچ خروجی نشان نمی دهد.

بنابراین، آزمایش سایر لوازم جانبی در خانه برای بررسی اینکه آیا منبع تغذیه به اندازه کافی خوب است یا خیر، گام خوبی است.

تنظیمات برق کامپیوتر را تغییر دهید

تنظیمات برق را برای دستگاه خود دریافت می کنید که تعیین می کند رایانه شما چقدر برق باید مصرف کند و با چه سرعتی باید وظایف را انجام دهد. در ویندوز، سه گزینه دارید که عبارتند از Balanced، Power Saver و High performance. در حالت متعادل، رایانه شما به خوبی کار می کند، نه خیلی سریع و نه کند. توصیه می‌شود برنامه انرژی خود را روی متعادل تنظیم کنید، اما می‌توانید عملکرد بالا را نیز انتخاب کنید.

Power Saver برای صرفه جویی در انرژی با مصرف انرژی کمتر و کاهش عملکرد کامپیوتر است. اکنون، تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه انرژی را روی حالت متعادل یا با کارایی بالا تنظیم کنید که رایانه شما را در بهترین سطح اجرا می کند.

آموزش تعویض ورودی لپ تاپ سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =